ΑΣΕΠ 2025: Τι πρέπει να ξέρετε για τη νέα δοκιμασία εργασιακών δεξιοτήτων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΑΣΕΠ 2025: Τι πρέπει να ξέρετε για τη νέα δοκιμασία εργασιακών δεξιοτήτων

Δείτε τις 9 κρίσιμες δεξιότητες που κρίνουν την επιτυχία στο νέο τεστ εργασιακών συμπεριφορών.

Η δοκιμασία εργασιακών συμπεριφορών στον 2ο πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ έχει ως σκοπό την αξιολόγηση των εννέα (9) βασικών δεξιοτήτων του Ενιαίου Πλαισίου Δεξιοτήτων, όπως ορίζεται από τον νόμο 4940/2022, που θεωρούνται απαραίτητες για την αποτελεσματική εκτέλεση των καθηκόντων των δημοσίων υπαλλήλων.

Με τον συγκεκριμένο νόμο θεσπίστηκε το Ενιαίο Πλαίσιο Δεξιοτήτων, το οποίο εφαρμόζεται σε όλους τους εργαζόμενους του δημόσιου τομέα και αποτελεί οδηγό για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση διαδικασιών όπως η επιλογή προσωπικού και προϊσταμένων, η αξιολόγηση καθώς και η εκπαίδευση και κατάρτιση του προσωπικού.

Οι εννέα (9) δεξιότητες είναι οι ακόλουθες:

  1. Προσανατολισμός στον Πολίτη

  2. Ομαδικότητα

  3. Προσαρμοστικότητα

  4. Προσανατολισμός στο Αποτέλεσμα

  5. Οργάνωση και Προγραμματισμός

  6. Επίλυση Προβλημάτων και Δημιουργικότητα

  7. Επαγγελματισμός και Ακεραιότητα

  8. Διαχείριση Γνώσης

  9. Ηγετικότητα

Στη δοκιμασία εργασιακών συμπεριφορών, οι ανωτέρω δεξιότητες διερευνώνται μέσα από ένα σύνολο επαγγελματικών συμπεριφορών που το άτομο εκφράζει. Το ερωτηματολόγιο αποτελείται από εβδομήντα έξι (76) τριάδες δηλώσεων εργασιακών συμπεριφορών που συνδέονται με την εκδήλωση των εννέα (9) ως άνω δεξιοτήτων σε ένα εργασιακό περιβάλλον.

Όλες οι δεξιότητες είναι ισοδύναμες, δεν υπάρχει, επομένως, κάποια δεξιότητα μεταξύ των εννέα που «υπερισχύει» ή είναι προτιμητέα έναντι των άλλων, που θα έχει, δηλαδή, μεγαλύτερο συντελεστή βαρύτητας στις απαντήσεις των υποψηφίων. Επίσης, οι υπό αξιολόγηση εννέα δεξιότητες δεν συνδέονται με συγκεκριμένες κλάδο-ειδικότητες π.χ. για την κλάδο-ειδικότητα ΠΕ Νομικής να υπερισχύει η δεξιότητα της «Ομαδικότητας»· όλες οι δεξιότητες αξιολογούνται ισοβαρώς ανεξαρτήτως κλαδοειδικότητας.

O/η υποψήφιος/α καλείται να επιλέξει τις δύο (2) δηλώσεις -από τις τρεις (3) που θα εμφανισθούν στην οθόνη του ηλεκτρονικού υπολογιστή- που τον/την αντιπροσωπεύουν περισσότερο σε δύο βήματα: πρώτα επιλέγει αυτήν που τον/την εκφράζει περισσότερο από τις τρεις (3), και στη συνέχεια, επιλέγει από τις εναπομένουσες δύο (2) δηλώσεις, και πάλι αυτή που τον/την αντιπροσωπεύει περισσότερο. Ουσιαστικά, δηλαδή, οι υποψήφιοι/ες καλούνται να ιεραρχήσουν τις τρεις (3) συμπεριφορικές δηλώσεις, σύμφωνα με τις συνήθεις συμπεριφορές τους στον εργασιακό χώρο. Η κάθε δήλωση ενδέχεται να συνδέεται με μία ή και περισσότερες δεξιότητες και η βαθμολογία για κάθε δεξιότητα προκύπτει από τον τρόπο που ο/η υποψήφιος/α ιεραρχεί την εκάστοτε τριάδα συμπεριφορικών δηλώσεων και το σύνολο αυτών. Επισημαίνεται ότι η κάθε δεξιότητα από τις εννέα (9) του Ενιαίου Πλαισίου Δεξιοτήτων εξετάζεται μέσα από πολλαπλές συμπεριφορικές δηλώσεις και συνδυασμούς αυτών και άρα η τελική αξιολόγηση κάθε μίας δεν προκύπτει μόνον από μία δήλωση.

Στο ερωτηματολόγιο αυτό δεν υπάρχουν σωστές και λανθασμένες απαντήσεις καθώς το εξαγόμενο αποτέλεσμα αποτυπώνει τον βαθμό στον οποίον ο/η εκάστοτε υποψήφιος/α διαθέτει την κάθε δεξιότητα, ενώ ο τελικός βαθμός, ο οποίος θα ανακοινωθεί στους/στις υποψηφίους/ες, αποτελεί τον μέσο όρο των βαθμολογιών των εννέα δεξιοτήτων. Η τελική βαθμολογία για τη δοκιμασία εργασιακών συμπεριφορών καταδεικνύει τον βαθμό στον οποίον ο/η κάθε υποψήφιος/α «ταιριάζει» στο επιθυμητό σύνολο συμπεριφορών που έχει οριστεί για τον ελληνικό Δημόσιο Τομέα. Είναι σαφές ότι η μη ύπαρξη «σωστής» και «λανθασμένης» απάντησης έχει την έννοια ότι δεν υπάρχει καθολικά προτιμότερος τρόπος ιεράρχησης των συμπεριφορικών δηλώσεων, και, κατά συνέπεια, των δεξιοτήτων – για παράδειγμα, δεν αποτελεί πιο «σωστό» να έχει κάποιος υψηλότερη βαθμολογία π.χ. στην «Ομαδικότητα» και χαμηλότερη π.χ. στην «Προσαρμοστικότητα» ή το αντίστροφο. Παράλληλα, είναι εφικτό κάποιος/α υποψήφιος/α να έχει υψηλή βαθμολογία σε όλες τις υπό εξέταση δεξιότητες.

Για τη βέλτιστη συμμετοχή στη δοκιμασία αυτή δεν απαιτείται καμία προετοιμασία και για τον λόγο αυτό δεν προτείνεται η μελέτη κάποιας βιβλιογραφίας.

Ακολουθήστε το evima.gr στο Google News

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr