
Συγκίνηση και θλίψη στην Εύβοια για τους δύο πιλότους που «έπεσαν» στη φωτιά (pics&vid)
Τελέστηκε σήμερα το μνημόσυνο για τα δύο χρόνια από την πτώση του καναντέρ στην Κάρυστο Ευβοίας που στοίχισε τη ζωή των δύο πιλότωνΠέρασαν δύο χρόνια από τη μοιραία πτώση του καναντέρ στην Κάρυστο που στοίχισε τη ζωή των δύο ηρώων πιλότων που έδιναν μάχη για να σβήσουν τη μεγάλη φωτιά στην Εύβοια.
Σήμερα Κυριακή 20 Ιουλίου το πρωί τελέστηκε επιμνημόσυνη δέηση στο σημείο της πτώσης του καναντέρ στον Πλατανιστό Καρύστου.
Παρουσία του δημάρχου Καρύστου Λευτέρη Ραβιόλου, αντιπροσωπείας της πολεμικής αεροπορίας, της αντιδημάρχου Βίκυς Σταματίου, του προέδρου του Πλατανιστού, του προέδρου της κοινότητας Καρύστου Βαγγέλη Σπύρου, του Διοικητή Υποπυραγού Σφυρίδη Ελευθέριου, του διοικητή του αστυνομικού τμήματος Καρύστου, Λευτέρη Χατζησάββα, των μελών των συλλόγων δασοπυροσβεστών Καρύστου αλλά όλων των συλλόγων και φορέων τελέστηκε με συγκίνηση το μνημόσυνο για τους δύο πιλότους που θυσίασαν τη ζωή τους στον Πλατανιστό.
Συγκινημένος ο δήμαρχος Καρύστου δήλωσε:
Αποκλειστικές φωτογραφίες του evima.gr






















Η απώλεια του 34χρονου Σμηναγού (Ι) Χρήστου Μουλά, κυβερνήτη του CL-215 με κωδικό κλήσης «Silver-1» και του 27χρονου συγκυβερνήτη Ανθυποσμηναγού (Ι) Περικλή Στεφανίδη, έρχεται να προστεθεί στον μακρύ κατάλογο των πεσόντων αεροπόρων σε καιρό ειρήνης. Μόνο που όπως οι ίδιο οι χειριστές των πυροσβεστικών αεροσκαφών λένε, η αεροπυρόσβεση είναι πόλεμος. «Μια διαρκής μάχη με τη φύση και με το αεροσκάφος».
Τι οδήγησε στην πτώση του CL-215
Στις 14:58 το μεσημέρι της Τρίτης, το CL-215 με τον σειριακό αριθμό «1055» προσέκρουσε σε πλαγιά στην περιοχή του Πλατανιστού με αποτέλεσμα να τυλιχθεί στις φλόγες, οδηγώντας σε ακαριαίο θάνατο τους δύο χειριστές του. Το αεροσκάφος είχε απογειωθεί λίγο μετά τις 11:00, ως το πρώτο ενός σχηματισμού αποτελούμενου από δύο Canadair, από τη Νέα Αγχίαλο του Βόλου όπου βρισκόταν σε διασπορά για την αντιμετώπιση της πυρκαγιάς στην Κάρυστο.
Σύμφωνα με έμπειρους αναλυτές, το CL-215, προσεγγίζοντας μια ενεργή εστία του μετώπου σε περιοχή με χαράδρες και απότομες πλαγιές, μπήκε σε βύθιση επιχειρώντας άφεση του νερού από χαμηλό ύψος ώστε αυτό να πέσει με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ορμή πάνω στη φωτιά και να την εξουδετερώσει. Είναι χαρακτηριστικό ότι στα ντοκουμέντα που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, το αεροσκάφος φαίνεται να πετά σε πολύ χαμηλό ύψος για να πραγματοποιήσει στοχευμένη ρίψη.
Όσοι γνωρίζουν, κάνουν λόγο για μια επιχείρηση με υπέρμετρο βαθμό δυσκολίας. Το αεροπλάνο έπρεπε να μπει στη χαράδρα με απότομη βύθιση και μεγάλη ταχύτητα ώστε να μπορέσει γρήγορα να πάρει ύψος και να αποφύγει τις κορυφές των γύρω λόφων. Πρόκειται άλλωστε για ένα από τα παλαιότερης τεχνολογίας CL-215, σχεδίασης 1960, με εμβολοφόρους κινητήρες που κατασκευάστηκαν για πρώτη φορά πριν τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Μετά την άφεση του νερού και κατά τη διαδικασία της απαγκίστρωσης, η δεξιά πτέρυγα του αεροσκάφους φαίνεται να προσκρούει σε δέντρο ή σε κάποια προεξοχή του εδάφους με αποτέλεσμα την αποκόλληση του πλωτήρα. Το χτύπημα στερεί ενέργεια από το αεροπλάνο που εκείνη τη στιγμή έχει μεγάλη γωνία προσβολής καθώς προσπαθεί να πάρει ύψος. Το CL-215 εμφανίζει απώλεια στήριξης και μεγάλη κλίση προς τα δεξιά αφήνοντας στους χειριστές μηδενικά περιθώρια αντίδρασης.
Ακολουθήστε το evima.gr στο Google News
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr