ΔΙΕΘΝΗ

Προσοχή: Αυτά τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα δεν πρέπει να τα αγοράσετε ποτέ

Προσοχή: Αυτά τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα δεν πρέπει να τα αγοράσετε ποτέ
Η αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου αποτελεί μια σύνθετη διαδικασία, με τους ειδικούς να τονίζουν μια κρίσιμη παράμετρο που συχνά παραβλέπεται από τους υποψήφιους αγοραστές κατά την επιλογή του επόμενου οχήματός τους.

Όπως ήδη γνωρίζουν οι περισσότεροι οδηγοί, η αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου είναι μια διαδικασία που απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή. Πέρα από τα κλασικά ζητήματα που μπορεί να συναντήσει ένας αγοραστής, όπως κρυφές βλάβες, πρόχειρες επισκευές ή αμφίβολο ιστορικό συντήρησης, υπάρχει και μια παράμετρος που συχνά παραβλέπεται, και αφορά τη χώρα προέλευσης του οχήματος.

Αν το αυτοκίνητο είναι εισαγόμενο, η χώρα από την οποία έρχεται παίζει καθοριστικό ρόλο στην κατάστασή του, καθώς σε ορισμένα κράτη η χαλαρή πολιτική στα πρόστιμα οδηγεί σε πιο επικίνδυνη οδηγική συμπεριφορά, περισσότερα ατυχήματα και τελικά περισσότερα τρακαρισμένα μεταχειρισμένα στην αγορά.

Σύμφωνα με μελέτη της carVertical με τίτλο «Οδική Ασφάλεια: Πώς επηρεάζει το ύψος των προστίμων τα ποσοστά ατυχημάτων;», που αναφέρει το carandmotor, ο Matas Buzelis, Business Development Manager της εταιρείας, τονίζει ότι η αυστηρότητα των τοπικών κανονισμών καθορίζει σε μεγάλο βαθμό την εικόνα των μεταχειρισμένων στην αγορά. Όπως επισημαίνει, «η Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, όπου η νομοθεσία είναι λιγότερο αυστηρή, εμφανίζει πολύ υψηλότερα ποσοστά ζημιών στα οχήματα».

Αντίθετα, στις Σκανδιναβικές χώρες η εικόνα είναι εντελώς διαφορετική. Εκεί τα πρόστιμα είναι εξαιρετικά υψηλά σε σχέση με τους μισθούς, γεγονός που λειτουργεί αποτρεπτικά. Στη Δανία, για παράδειγμα, μια υπέρβαση ταχύτητας κάτω των 15 χλμ./ώρα μπορεί να κοστίσει έως 402 ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί περίπου στο 10% του μέσου μηνιαίου μισθού. Το αποτέλεσμα είναι λιγότερα ατυχήματα και πολύ καλύτερη κατάσταση στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην αγορά.

Στον αντίποδα, χώρες όπως η Πολωνία, η Λετονία και η Σλοβακία επιβάλλουν ιδιαίτερα χαμηλά πρόστιμα. Στην Πολωνία, το πρόστιμο για την ίδια παράβαση είναι στα 24 ευρώ, στη Λετονία 40 ευρώ και στη Σλοβακία 39 ευρώ, δηλαδή μόλις το 1,6% έως 3,3% του μέσου μισθού. Η έρευνα καταγράφει ότι πάνω από τα μισά αυτοκίνητα σε αυτές τις χώρες έχουν ιστορικό ζημιών, με την Πολωνία να αγγίζει το εντυπωσιακό 62,1%. Όπως εξηγεί ο Buzelis, η χαμηλή αποτρεπτική ισχύς αυτών των προστίμων δεν ενθαρρύνει τους οδηγούς να κινούνται με προσοχή, με αποτέλεσμα την αυξημένη συχνότητα ατυχημάτων.

Πέρα από τη νομοθεσία, καθοριστικό ρόλο παίζει και η οδηγική κουλτούρα κάθε χώρας, η οποία επηρεάζει τόσο τη συχνότητα των τροχαίων όσο και τη φροντίδα που δείχνουν οι οδηγοί στη συντήρηση των οχημάτων τους. Για τον Έλληνα αγοραστή, αυτό σημαίνει ότι η προσοχή πρέπει να είναι αυξημένη, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για εισαγόμενα από χώρες με πιο ελαστική στάση απέναντι στις παραβάσεις του ΚΟΚ. Αντίθετα, πιο ασφαλής επιλογή θεωρούνται τα αυτοκίνητα που προέρχονται από χώρες με αυστηρή πολιτική οδικής ασφάλειας.

Τέλος, να σημειώσουμε πως ανεξάρτητα αν μιλάμε για εισαγόμενο ή όχι ,πριν προχωρήσει κάποιος στην αγορά ενός μεταχειρισμένου, είναι απαραίτητο να ελέγξει αναλυτικά το ιστορικό του οχήματος, να πραγματοποιήσει πλήρη τεχνικό έλεγχο και να συμβουλευτεί ειδικούς που γνωρίζουν καλά την αγορά και μπορούν να διακρίνουν τυχόν κρυμμένα προβλήματα.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr