Χαλκίδα: Έντονες αντιδράσεις για τα σκουπίδια στο τσιμεντάδικο
Ειδησεις ευβοια

Χαλκίδα: Έντονες αντιδράσεις για τα σκουπίδια στο τσιμεντάδικο

Πυρά κατά πάντων εξαπέλυσε ο επικεφαλής της Δημοτικής Παράταξης «Άμεσα – Νέο Ξεκίνημα», Γιώργος Σπύρου.

Ο αρχηγός της μείζονος αντιπολίτευσης του Δήμου Χαλκιδεών, Γιώργος Σπύρου, εξαπέλυσε «φαρμακερά βέλη» κατά του Δήμου, εταιρειών και περιφερειών.

Επιμένει ότι πρέπει να γίνει διαχείριση των βιομηχανικών αποβλήτων της βιομηχανικής ζώνης Οινοφύτων – Τανάγρας – Θηβών μέσα σε αυτή και για αυτή τη βιομηχανική περιοχή, αλλά όχι για το σύνολο της επικράτειας.

Θέτει τα περιβαλλοντικά προβλήματα του Δήμου Χαλκιδέων που θα επιδιώξει να συζητηθούν εκτενώς στο επόμενο Συμβούλιο.

Η παράταξη του Γιώργου Σπύρου θέλει να προσφύγει στα αρμόδια δικαιοδοτικά όργανα σε σχέση με την δραστηριότητα του Ομίλου Ηρακλής στα λατομεία της Αυλίδας, καθώς απώτερος σκοπός φαίνεται να είναι η μετατροπή του πρώην Τσιμεντάδικου Χαλκίδας σε μονάδα επεξεργασίας σύμμεικτων απορριμμάτων από όλη την Ελλάδα και πιθανόν και το εξωτερικό.

Σε μα μακροσκελής ανακοίνωση ζητά τόσο από την πλειοψηφία όσο και από τη μειοψηφία δια του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου να εισαχθεί το θέμα εντός δέκα ημερών για διεξοδική συζήτηση σε ειδική συνεδρίαση.

Η επιστολή του Γιώργου Σπύρου

ΠΡΟΣ

Δήμαρχο, Πρόεδρο και Μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Χαλκιδέων

  • Βάκα Ελένη,
  • Σέρρα Δημήτριο,
  • Παλαιολόγου Ευαγγελία
  • Δαριβέρη Ιωάννα
  • Ψυχογυιού – Μακαρώνα Αναστασία
  • Ζέρβα Κωνσταντίνο
  • Σακελλαράκη Δήμητρα
  • Πάνο Γεώργιο
  • Κόντου – Πιτσινή Βασιλική
  • Παπαγεωργόπουλο Νικόλαο – Παναγιώτη
  • Σπανό Αντώνιο
  • Γαϊτανάρο Ιωάννη
  • Αϊδίνη Ελένη
  • Νέζη Ιωάννη
  • Καρβούνη Κωνσταντίνο
  • Βελή Κωνσταντίνο
  • Λειβαδίτη Ελευθέριο
  • Βάθη Μαρία
  • Αναστασιάδη Άγγελο
  • Κώσταρο Χαράλαμπο
  • Κουτουλή Δημοσθένη
  • Γουρνή Βασίλειο
  • Βαβουλιώτη Ιωάννη
  • Τριανταφύλλου Αθανάσιο, μέλη Δημοτικού Συμβουλίου Χαλκίδας
  • Σπύρου Γεώργιο
  • Τζαφέρο Παναγιώτη,
  • Καραμούζη Παναγιώτη-Σωτήριο,
  • Μπαντούνα Γεώργιο,
  • Ζαργάνη Νικόλαο,
  • Κολούτσου Δημήτριο,
  • Τσάμαρη Κωνσταντίνο,
  • Τσομώκου Μιχαήλ,
  • Κεράτσα Μιχαήλ,
  • Λύκου – Γάτση Αγγελική,
  • Κούτρα Ελένη,
  • Στεφανίδη Δημήτριο,
  • Παππά Άννα
  • Αγουρζενιτζίδου – Δαφνή Ευδοξία
  • Τσιβίκα Γρανέτα
  • Νικολάου Γεώργιο

Διεξήχθη την Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου 2024, στο κτίριο της Περιφερειακής Ενότητας Εύβοιας, ημερίδα για την κυκλική οικονομία και τη διαχείριση απορριμμάτων που διοργάνωσε η εταιρία «ΠΕΔΜΕΔΕ ECO ΕΠΕ», η οποία ιδρύθηκε από την Πανελλήνια Ένωση Διπλωματούχων Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (ΠΕΔΜΕΔΕ).

Τόσο από την παραπάνω ημερίδα, όσο και από την δική μας έρευνα που ακολούθησε έχουν προκύψει τα εξής:

  1. Ο όμιλος «ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ» (πρώην Τσιμέντα Χαλκίδος) ύστερα και από άλλες εξαγορές και ιδρύσεις εταιριών στο χώρο της διαχείρισης απορριμμάτων, απέκτησε και την πλειοψηφία των μετοχών της «ΠΕΔΜΕΔΕ ECO ΕΠΕ» που είναι μη κερδοσκοπική εταιρία και δραστηριοποιείται στο πλαίσιο του Συλλογικού Συστήματος Εναλλακτικής Διαχείρισης Αποβλήτων Εκσκαφών Κατασκευών και Κατεδαφίσεων (ΑΕΚΚ) ως εποπτικός φορέας.

Στον ίδιο όμιλο ανήκει και η «Geocycle Ελλάς Μονοπρόσωπη Ανώνυμη Εταιρία», η οποία κατέχει μονάδα διαχείρισης ΑΕΚΚ, εγκατεστημένη όπως προέκυψε από διετίας στο χώρο των παλαιών λατομείων ασβεστόλιθου του πρώην εργοστασίου τσιμέντου στη Χαλκίδα της «ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ». Μάλιστα το ίδιο πρόσωπο έχει δικαίωμα πρώτης υπογραφής τόσο στη μητρική «ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ» που κατέχει την πλειοψηφία των μετοχών της «ΠΕΔΜΕΔΕ ECO ΕΠΕ», όσο και στην εταιρία «ΛΑΒΑ ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΛΑΤΟΜΙΚΗ» που ανήκει και αυτή στον όμιλο «ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ» που και αυτή είναι μέτοχος της εταιρίας «ΠΕΔΜΕΔΕ ECO ΕΠΕ» όσο και στην «GEOCYCLE ΕΛΛΑΣ Μον. Α.Ε.» (βλ. σχετ. α,β,γ,δ,).

Υπό αυτές τις συνθήκες και στη συγκεκριμένη περίπτωση ταυτίζονται σε δύο εταιρίες (ΠΕΔΜΕΔΕ ECO ΕΠΕ και Geocycle Ελλάς Μον.Α.Ε.) που ελέγχονται από τον ίδιο όμιλο (ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ) οι αντιφάσκουσες ιδιότητες εποπτεύοντος και εποπτευομένου.

Επισημαίνουμε ότι σύμφωνα με το άρθρο 12 παρ. 3 του ν. 4819/2021 απαγορεύεται να μετέχει στη μετοχική σύνθεση Συλλογικού Συστήματος Εναλλακτικής Διαχείρισης όπως η εταιρία «ΠΕΔΜΕΔΕ ECO», ή στη Διοίκησή της ως μέλος, ή ως στέλεχος, φυσικό πρόσωπο ή εταιρία που έχει αντίστοιχες ιδιότητες σε μονάδα διαχείρισης ΑΕΕΚ (όπως εν προκειμένω η «Geocycle Ελλάς Μον. Α.Ε.») ή σε οποιοδήποτε φορέα «που εκτελεί εργασίες επεξεργασίας, συλλογής και μεταφοράς αποβλήτων ή εν γένει εναλλακτική διαχείριση αποβλήτων συσκευασιών».

Ο λόγος της παραπάνω νομοθετικής πρόβλεψης είναι προφανής και συνιστά πρόνοια αποφυγής της άμεσης  ή έμμεσης σύμπτωσης στο ίδιο φυσικό ή νομικό πρόσωπο των ιδιοτήτων του ελεγκτή και του ελεγχόμενου, όπως δυστυχώς συμβαίνει στην προκείμενη περίπτωση.

  1. Η εταιρία του παραπάνω ομίλου «Geocycle Ελλάς Μονοπρόσωπη Ανώνυμη Εταιρία» προέκυψε από την επιγενόμενη έρευνά μας ότι έχει πάρει περιβαλλοντική αδειοδότηση για ΑΕΚΚ (ανακύκλωση οικοδομικών υλικών) με την από 9/12/2021 με αρ. πρωτ.: 252256/1562 απόφαση Υπαγωγής σε Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις (Π.Π.Δ.) (βλ. σχετ. ιβ) της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας χωρίς συζήτηση και γνώμη του περιφερειακού Συμβουλίου Στ. Ελλάδας και του Δημοτικού Συμβουλίου Χαλκίδας και έχει αδειοδοτηθεί με την υπ΄ αριθμ. 1267038 από 02-11-2022 γνωστοποίηση (σχετ. ιγ) αν και λειτουργεί σε περιοχή με ειδικό χωροταξικό καθεστώς απαγόρευσης Βιομηχανικής και Βιοτεχνικής δραστηριότητας, σε περιοχή Ειδικής Προστασίας Περιβάλλοντος (ΠΕΠ) σύμφωνα με το ΓΠΣ του πρώην Δήμου Αυλίδας που εγκρίθηκε στις 18/7/2011 με την υπ΄ αριθμ. πρωτ. 26719/4153 απόφαση Γενικής Γραμματείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας Στ. Ελλάδας στην είσοδο του πολεοδομικού συγκροτήματος της Χαλκίδας σε απόσταση 1,5 χιλιομέτρου από την Υψηλή Γέφυρα και 600 μέτρων από τον αρχαιολογικό χώρο του ναού της Αρτέμιδος (βλ. σχετ. ια).
  2. Στην πράξη η εταιρία «Geocycle Ελλάς Μον. Α.Ε.» δεν φαίνεται να δραστηριοποιείται στην ανακύκλωση οικοδομικών υλικών (ΑΕΚΚ) (αρ. Ευρωπαϊκού καταλόγου Νο 17) για την οποία αδειοδοτήθηκε, αλλά υποδέχεται κυρίως ογκώδη και άλλα αστικά απορρίμματα (αρ. Ευρωπαϊκού καταλόγου Νο 20), γεγονός που αρνήθηκε μεν ο εκπρόσωπος της παραπάνω εταιρίας στην παραπάνω ημερίδα της 26ης Φεβρουαρίου, τον διαψεύδουν όμως οι φωτογραφίες που παραθέτουμε (βλ. σχετ. ι), οι οποίες καταδεικνύουν όχι μόνο την υποδοχή και την υπαίθρια απόθεση αστικών απορριμμάτων, αλλά και τον θρυμματισμό κλαδεμάτων με την εγκατάσταση και λειτουργία ενός θρυμματιστή σε εξωτερικό χώρο, δραστηριότητα για την οποία η εταιρία αυτή δεν είχε αδειοδοτηθεί.
  3. Παράλληλα λόγω της παραπάνω έρευνάς μας κατέστημεν γνώστες της υπ΄ αριθμ. πρωτ.: ΥΠΕΝ/ΔΙΠΑ/33061/2275 από 12/6/2023 ΑΕΠΟ (βλ. σχετ. θ) για την επαναλειτουργία του λατομείου ασβεστολίθου ομίλου «ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ» στη θέση «Μεγάλο Βουνό» της Δ.Κ. Αυλίδας του Δήμου Χαλκιδέων με το πρόσχημα της αποκατάστασης του λατομικού τοπίου αλλά και με τη δυνατότητα αξιοποίησης ως εδαφοβελτιωτικού υλικού κομποστ Τύπου Α (ΕΚΑ 19-05-03), δηλαδή ενός προϊόντος λιπασματοποίησης εκτός προδιαγραφών, που προκύπτει από την επεξεργασία σύμμεικτων αστικών απορριμμάτων. Η χρήση αυτού του υλικού αδειοδοτείται με την παραπάνω απόφαση να γίνει μέχρι του δυσθεώρητου συνολικού όγκου των 280.000m3 και αυτό προφανώς μόνο για αρχή.

Η παραπάνω ΑΕΠΟ συμπεριλαμβάνει τη νέα παραπάνω λατομική και «αποκαταστατική» δραστηριότητα της «ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ», συνδυαστικά με τη λειτουργία της παραπάνω μονάδας ΑΕΚΚ της «Geocycle Ελλάς Μον. Α.Ε.» που είχε ήδη αδειοδοτηθεί περιβαλλοντικά όπως προαναφέραμε σύμφωνα με την μνημονευθείσα άνωθεν 252256/1562 από 9/12/2021 ΠΠΔ. Στα ληφθέντα υπ΄ όψιν αυτής της Π.Π.Δ. γίνεται μνεία και του υπ΄ αριθμ. πρωτ. 1610/26-6-2020 εγγράφου της ΥΔΟΜ του Δήμου Χαλκιδέων (βεβαίωση περί χρήσεως γης) στο οποίο αναφέρεται ρητά ότι το σημείο εγκατάστασης (λατομείο ΑΓΕΤ) χαρακτηρίζεται ως περιοχή αποκατάστασης τοπίου (ΠΑΤ) και ότι μετά το πέρας λειτουργίας του απαιτείται η πλήρης αποκατάσταση του τοπίου με παράλληλη απαγόρευση χωροθέτησης οιασδήποτε δραστηριότητας (η απαγόρευση αυτή προέρχεται από το ΓΠΣ Αυλίδας).

Το κρίσιμο αυτό έγγραφο παραβλέπεται και έτσι δυστυχώς εκδίδεται η παραπάνω εγκριτική ΠΠΔ από την Περιφέρεια Στ. Ελλάδας. Εξ ίσου όμως παραβλέπεται και συνολικά το ΓΠΣ της Αυλίδας που όχι μόνο απαγορεύει κάθε νέα βιομηχανική ή βιοτεχνική δραστηριότητα στην περιοχή, αλλά επιτάσσει και την μετεγκατάσταση των βιομηχανιών που δραστηριοποιούνται πέριξ των όρμων «Μικρό» και «Μεγάλο Βαθύ», όπως είναι και η κρινόμενη, με εξαιρέσεις μόνο την μονάδα παραγωγής τσιμέντου καθώς και των Ναυπηγείων Χαλκίδας, (για όσο χρόνο αυτές ευρίσκονται εν λειτουργία) λόγω της στρατηγικής σημασίας τους για την εθνική οικονομία.

  1. Για να ξεπεραστεί τεχνηέντως, πλην όμως εκτιμούμε αλυσιτελώς ο παραπάνω σκόπελος του ΓΠΣ τόσο για την αδειοδότηση της «Geocycle Ελλάς Μον. Α.Ε.», όσο και για την νέα αδειοδότηση της ΑΓΕΤ για την νέα, δήθεν αποκαταστατική δραστηριότητα στον ίδιο χώρο υπολαμβάνονται τόσο το σχολάζον εργοστάσιο τσιμέντου όσο και το συναρτημένο με αυτό λατομείο του ασβεστολίθου ως ενεργά (βλ. τίτλο και περιεχόμενα της από 9/12/2021 αρ. πρωτ. 252256/1562 ΠΠΔ Περιφέρειας Στ. Ελλάδας) (βλ. σχετ. ιβ). Επίσης και σελ. 8 της από 12/6/2023 συμπεριληπτικής και των δύο δραστηριοτήτων ΑΕΠΟ (βλ. σχετ. θ) που στη συνοπτική περιγραφή του έργου ιστορείται ότι «το έργο αφορά σε υφιστάμενη εκμετάλλευση λατομείου αδρανών υλικών ειδικών χρήσεων, για την τροφοδοσία τσιμεντοβιομηχανιών και εγκαταστάσεων παραγωγής σκυροδέματος του ίδιου φορέα…..».

Όμως αυτές οι δραστηριότητες έχουν πάψει προ πολλού να είναι ενεργές και να υφίστανται, το δε γεγονός ότι η σχετική άδεια λειτουργίας ανακλήθηκε με μεγάλη και υπαίτια καθυστέρηση της Περιφέρειας Στ. Ελλάδας μόλις στις 29/6/2023 (λίγες μόνο ημέρες μετά την έκδοση της παραπάνω από 12/6/23 ΑΕΠΟ) με την υπ΄ αριθμ. Πρωτ. Οικ. 138803 απόφασή της (βλ. σχετ. ε) καθόλου δεν αλλάζει την αληθή φύση των πραγμάτων γιατί η οριστική διακοπή της λειτουργίας της εκμετάλλευσης πιστοποιείται από σχετικές δηλώσεις της ίδιας της εκμεταλλεύτριας ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ προς τις αδειοδοτούσες αρχές ήδη από το έτος 2013, καθώς και από την υπ΄ αριθμ. πρωτ. 182768/2-7-13 απόφαση Υπουργείου Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (σχετ. ζ1).

Συγκεκριμένα η εταιρία «ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ» με το από 26/3/2015 έγγραφό της προς την Δνση Ανάπτυξης και Δνση Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Στ. Ελλάδας (βλ. σχετ. στ) απαντά σε επιστολή της Υπηρεσίας σχετικά με τη διαχείριση των αποβλήτων της ότι: «Το εργοστάσιο της ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ που βρίσκεται στο Μικρό Βαθύ Αυλίδας στην Χαλκίδα, διέκοψε οριστικά τη λειτουργία του από τις 26/03/2013, σύμφωνα με απόφαση του Δ.Σ. της Εταιρίας.

Κατόπιν τούτου, η παραγωγή Αποβλήτων Λιπαντικών Ελαίων όπως και κάθε είδους λοιπών αποβλήτων, κατά το έτος 2014 υπήρξε μηδενική.

Συνεπώς, η σύνταξη και υποβολή Ετήσιας Έκθεσης Παραγωγού Αποβλήτων για την εν λόγω εγκατάσταση για τα ημερολογιακά έτη από 01-01-2014 και εφεξής, καθίσταται  άνευ αντικειμένου»

Επίσης με το από 22-4-2013 έγγραφό της (βλ. σχετ. ζ) προς ΠΕΚΑ Δνση Περιβάλλοντος Κοιν. Υπουργό και Γ. Γραμματέα με θέμα: «Οριστική διακοπή λειτουργίας του εργοστασίου παραγωγής τσιμέντου» δηλώνει ότι:

«Σας ενημερώνουμε ότι με πράξη του Δ.Σ. της Εταιρίας μας, με ημερομηνία 25-03-2013, αποφασίσθηκε και εφαρμόσθηκε η οριστική διακοπή λειτουργίας της ως άνω βιομηχανικής εγκατάστασης για λόγους που αναφέρονται στο από 26-03-2013 Δελτίο Τύπου της Εταιρίας μας, το οποίο και επισυνάπτεται στην παρούσα.

Αναφορικά με την εν λόγω εγκατάσταση είχε κατατεθεί στην Υπηρεσία σας η με αρ. πρωτ. 211311/29-03-2012 αίτηση ανανέωσης των Περιβαλλοντικών Όρων για τη λειτουργία της ως άνω βιομηχανικής εγκατάστασης, με συνημμένη σχετική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.

Ενόψει όμως, της ως άνω οριστικής διακοπής λειτουργίας, παρέλκει αφενός, η εξέταση της με αρ. πρωτ. 211311/29-03-2012 αίτησης της Εταιρίας μας και, αφετέρου, η έκδοση οποιασδήποτε πράξης επ΄ αυτής.

Η Εταιρία μας προτίθεται να ενημερώσει την Υπηρεσία σας αρμοδίως για τις περαιτέρω ενέργειες αποκατάστασης του χώρου εγκατάστασης, υποβάλλοντας σχετικά αναλυτικό χρονοδιάγραμμα των εργασιών αποκατάστασης.

Στο πλαίσιο αυτό, είμαστε στη διάθεσή σας για κάθε περαιτέρω διευκρίνιση και ενέργεια αναφορικά με τη βέλτιστη διαφύλαξη και αποκατάσταση του περιβάλλοντος ενόψει της οριστικής διακοπής λειτουργίας της ως άνω βιομηχανικής εγκατάστασης».

Τα ίδια επαναλαμβάνονται και στην από 30/1/23 γνωμοδότηση του ΚΕΣΑ (σχετ. ζ2) που παραδέχεται την διακοπή λειτουργίας του εργοστασίου από το 2013 «μιας δραστηριότητας υψηλής όχλησης η οποία έχει διακόψει τη λειτουργία της από το 2013».

Προφανώς ύστερα από τα παραπάνω έγγραφα αλλά και την επιγενόμενη σε αρμονία με αυτά δεκαετή συμπεριφορά της εταιρίας, θα πρέπει να λογίζεται ότι από το έτος 2013 έπαψε να λειτουργεί η παραπάνω δραστηριότητα.

Το γεγονός ότι η Περιφέρεια Στ. Ελλάδας εβράδυνε να αφαιρέσει και τυπικά την άδεια λειτουργίας του εργοστασίου τσιμέντου δεν καθιστά την δραστηριότητα ενεργή, γιατί η λειτουργία είναι γεγονός πραγματικό και η διακοπή της πιστοποιείται τόσο από πραγματικά γεγονότα, όσο και από τις μονομερείς παραπάνω δηλώσεις της εταιρίας και αποφάσεις Διοικητικών Αρχών οι οποίες άλλως τε είχαν και ως νόμιμη συνέπεια την απαλλαγή της από τις κατά νόμο υποχρεώσεις της για συμμόρφωση προς τις εκ της λειτουργίας απέναντι στη διοίκηση και τους πολίτες υποχρεώσεις της.

  1. Και ενώ συντάσσεται η παρούσα και παρά την όχληση προς το πολιτικό προσωπικό της Περ.Στ. Ελλάδας και την ανάδειξη των παραπάνω τόσο ύστερα από σχετικές ανακοινώσεις της παράταξής μας, όσο και από τον τοπικό τύπο, με μεγάλη μας έκπληξη διαπιστώνουμε ότι αντί να ληφθούν συμμορφωτικά μέτρα με την ενεργοποίηση των ελεγκτικών μηχανισμών και της Περιφέρειας Στ. Ελλάδας, στις 6/3/2024 αναρτήθηκε στο σύστημα «Διαύγεια» με ΑΔΑ: 69Θ37ΛΗ-ΜΙΨ η υπ΄ αρ. πρωτ. 38028 από 6/3/2024 απόφαση της Δνσης Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της Περιφέρειας Στ. Ελλάδας (βλ. σχετ. ιγ) με την οποία τροποποιείται η παραπάνω Π.Π.Δ. υπέρ της «Geocycle ΕΛΛΑΣ Μον.Α.Ε.» με την προσθήκη και νέας δραστηριότητας αποθήκευσης στερεών αποβλήτων και συγκεκριμένα βιοαποικοδομήσιμων αποβλήτων, ογκωδών και άλλων δημοτικών αποβλήτων (Εργασίες R12, R13, D13, D15) που αναλυτικά σημαίνουν:

R13 «Αποθήκευση αποβλήτων εν αναμονή υποβολής σε κάποια από τις εργασίες R1 και R12 (εκτός από προσωρινή αποθήκευση, εν αναμονή συλλογής, στον τόπο παραγωγής των αποβλήτων)» και

R12 «Ανταλλαγή αποβλήτων για να υποβληθούν σε κάποια από τις εργασίες R1 έως R11» όπου:

R1: «Χρήση ως καύσιμο ή ως άλλο μέσο παραγωγής ενέργειας».

R2: «Ανάκτηση/αποκατάσταση διαλυτών»

R3: «Ανακύκλωση/ανάκτηση οργανικών ουσιών που δεν χρησιμοποιούνται ως διαλύτες (συμπεριλαμβανομένων των εργασιών κομποστοποίησης και άλλων διεργασιών μετατροπής βιολογικού χαρακτήρα)

R4: Ανακύκλωση/ανάκτηση μετάλλων και μεταλλικών ενώσεων

R5: Ανακύκλωση/ανάκτηση άλλων ανόργανων υλικών

R6: Αναγέννηση οξέων ή βάσεων

R7: Ανάκτηση προϊόντων που χρησιμεύουν για τη δέσμευση των ρύπων

R8: Ανάκτηση προϊόντων από καταλύτες

R9: Επαναδιύλιση αποβλήτων λιπαντικών ελαίων ή άλλες επαναχρησιμοποιήσεις αποβλήτων λιπαντικών ελαίων

R10: Επεξεργασία σε χερσαίο χώρο από την οποία προκύπτει όφελος για τη γεωργία ή οικολογικές βελτιώσεις

R11: Χρήση αποβλήτων που προκύπτουν από τις εργασίες R1 ως R10.

Και D13, D15 σημαίνει:

D15: Αποθήκευση εν αναμονή υποβολής σε μία από τις εργασίες D1 ως D14 (εκτός από προσωρινή αποθήκευση, εν αναμονή συλλογής, στον τόπο παραγωγής των αποβλήτων)

D13: Ανάδευση ή ανάμιξη πριν από την υποβολή σε κάποια από τις εργασίες D1 ως  D12 οι οποίες εργασίες αναλυτικά είναι:

D1: Εναπόθεση εντός ή επί του εδάφους (π.χ. χώρος υγειονομικής ταφής)

D2: Επεξεργασία σε χερσαίο χώρο (π.χ. βιοαποδόμηση υγρών αποβλήτων ή απόρριψη ιλύος στο έδαφος)

D3: Έγχυση σε βάθος (π.χ. έγχυση αντλήσιμων αποβλήτων σε φρέατα, σε θόλους άλατος, ή σε φυσικά γεωλογικά ρήγματα)

D4: Τελμάτωση (π.χ. έκχυση υγρών αποβλήτων ή ιλύων σε φρέατα, μικρές λίμνες ή λεκάνες)

D5: Ειδικά διευθετημένοι χώροι υγειονομικής ταφής (π.χ. τοποθέτηση σε χωριστές στεγανές κυψελοειδείς κατασκευές, επικαλυμμένες και στεγανοποιημένες τόσο μεταξύ τους όσο και σε σχέση με το περιβάλλον)

D6: Απόρριψη σε υδάτινο σώμα εκτός από θάλασσα/ωκεανό

D7: Απόρριψη σε θάλασσα/ωκεανό συμπεριλαμβανομένης της ταφής στον θαλάσσιο βυθό

D8: Βιολογική επεξεργασία που δεν προσδιορίζεται σε άλλο σημείο του παρόντος Παραρτήματος, από την οποία προκύπτουν τελικές ενώσεις ή μίγματα που διατίθενται με κάποια από τις εργασίες D1 ως D12

D9: Φυσικομηχανική επεξεργασία που δεν προσδιορίζεται σε άλλο σημείο του παρόντος Παραρτήματος, από την οποία προκύπτουν ενώσεις ή μίγματα που διατίθενται με κάποια από τις εργασίες D1 ως D12 (π.χ. εξάτμιση, ξήρανση, αποτέφρωση)

D10: Αποτέφρωσης την ξηρά

D11: Αποτέφρωση στη θάλασσα

D12: Μόνιμη αποθήκευση (π.χ. τοποθέτηση κιβωτίων σε ορυχείο).

D14: Ανασυσκευασία πριν από την υποβολή σε κάποια από τις εργασίες D1 και D13.

Στο σημείο αυτό επισημαίνεται ότι η διαχείριση αστικών αποβλήτων είναι αποκλειστική αρμοδιότητα των ΦΟΔΣΑ σύμφωνα με το άρθρο 227 ν. 4555/2018 και όσον αφορά τα αστικά απόβλητα της Περ. Στ. Ελλάδας αποκλειστικά αρμόδιος είναι ο ΦΟΔΣΑ της Στ. Ελλάδας μέλος του οποίου είναι και ο Δήμος μας.

Εξ όλων των παραπάνω αναλυτικά εκτεθέντων σε συνδυασμό και με την τελευταία από 6/3/2024 μη νόμιμη αδειοδότηση, επιβεβαιώνεται η αποδεικνυομένη και με φωτογραφικό υλικό υφιστάμενη μεταβολή δραστηριότητας της εταιρείας «Geocycle ΕΛΛΑΣ Μον. Α.Ε.» ήδη πριν ακόμη εκδοθεί η άνωθεν αδειοδότηση (της 6/3/2024) η οποία έγινε με σκοπό αφ΄ ενός την κάλυψη υφιστάμενης παράνομης δραστηριότητας και αφ΄ ετέρου την νομιμοποίηση αλλά και την επέκταση αυτής.

Προκύπτει δε επιτακτική και κατεπείγουσα η ανάγκη για αποκατάσταση της νομιμότητας.

Επειδή η έκδοση υπέρ της ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ ΑΕΠΟ για την χρήση κομποστ τύπου Α  (προϊόν λιπασματοποίησης εκτός προδιαγραφών) και μάλιστα στην τερατώδη ποσότητα των 280.000 m3 ως εδαφοβελτιωτικού υλικού για τις φυτεύσεις στα πλαίσια της οφειλόμενης αποκατάστασης του λατομείου είναι προσχηματική και στην ουσία πρόκειται για μετατροπή του λατομείου ασβεστολίθου σε χώρο εναπόθεσης αποβλήτων εκτός προδιαγραφών, γεγονός που επιρρωνύεται συνδυαστικά από την έκδοση της συμπληρωματικής ΠΠΔ στο ίδιο γήπεδο στην «Geocycle ΕΛΛΑΣ Μον.Α.Ε.» στις 6/3/24.

Επειδή η παραπάνω εναπόθεση κομποστ συνδυαστικά με τη λειτουργία μονάδας ΑΕΚ και μονάδας προεπεξεργασίας και αποθήκευσης διαφόρων άλλων αποβλήτων, όπως προαναφέραμε δεν συνιστά αποκατάσταση, αλλά αντίθετα, μία δυναμική επιβάρυνση στο συγκεκριμένο ιδιαίτερα ευαίσθητο σημείο του Δήμου Χαλκιδέων, γεγονός που αντιβαίνει σε κάθε θεσμοθετημένη χωροταξική ρύθμιση για το σημείο αυτό.

Επειδή το αναφερόμενο ζήτημα είναι πολύ υψηλής προτεραιότητας γιατί σχετίζεται με την περιβαλλοντική προστασία του πολεοδομικού συγκροτήματος της Χαλκίδας, την πολιτιστική και ιστορική μας κληρονομιά λόγω γειτνίασης και αλληλεπίδρασης με τον αρχαιολογικό χώρο που έχει ως επίκεντρο το ναό της Αυλιδείας Αρτέμιδος, αλλά και την εν γένει αειφόρο ανάπτυξη της τα όρια του Δήμου μας.

Επειδή η τυχόν παθητική αποδοχή αυτών των τετελεσμένων εκτιμούμε ότι θα οδηγήσει σε περαιτέρω κλιμάκωση της δραστηριότητας και σε άλλα πεδία σχετιζόμενα με τα απόβλητα, δεδομένου ότι μέσα στους σκοπούς της εταιρείας «Geocycle Ελλάς Μον.Α.Ε.» σύμφωνα με το καταστατικό αυτής συμπεριλαμβάνεται η διαχείριση παντός είδους αποβλήτων.

Για τους λόγους αυτούς

Σας ανακοινώνω αγαπητοί συνάδελφοι τα παραπάνω και ζητώ τόσο από την πλειοψηφία όσο και από τη μειοψηφία δια του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου να εισαχθεί το θέμα εντός δέκα ημερών για διεξοδική συζήτηση σε ειδική συνεδρίαση με την ταυτόχρονη πρόσκληση των βουλευτών του Νομού, του Περιφερειάρχη, εκπροσώπων των παραγωγικών τάξεων και των επαγγελματικών οργανώσεων του ΦΟΔΣΑ Στ. Ελλάδας, αλλά και των εταιριών που έχουν λάβει τις παραπάνω περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις, για ενημέρωση αλλά και λήψη απόφασης σχετικά με τις δέουσες ενέργειές μας.

Ακολουθήστε το evima.gr στο Google News

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr