
Εύβοια: Ερωτήματα για το αλιευτικό καταφύγιο στο Πευκί
Συνεχιζόμενες καθυστερήσεις στην επέκταση του αλιευτικού λιμένα Πευκίου.Ένα σημαντικό έργο για την περιοχή της Εύβοιας, η επέκταση του αλιευτικού λιμένα Πευκίου, παραμένει στα χαρτιά, έναν χρόνο μετά τη χορήγηση της Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΕΠΟ), σημειώνει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Συμεών Κεδίκογλου. Παρά τις υποσχέσεις και τις θετικές γνωμοδοτήσεις των τοπικών φορέων, το έργο καθυστερεί και η τοπική κοινωνία παραμένει σε αναμονή, χωρίς να έχει ανακοινωθεί κανένα επίσημο χρονοδιάγραμμα για την υλοποίησή του.
Η επέκταση του λιμένα Πευκίου, η οποία προβλέπει σειρά από λιμενικά έργα, όπως η κατασκευή υπήνεμου μόλου και η επέκταση του προσήνεμου λιμενοβραχίονα, έχει ως στόχο την αναβάθμιση της λιμενικής υποδομής που έχει υποστεί φθορές και δεν καλύπτει πλέον τις ανάγκες των αλιευτικών σκαφών. Η αναβάθμιση αυτή αναμένεται να ενισχύσει την τοπική οικονομία και να βελτιώσει τις συνθήκες ελλιμενισμού, δημιουργώντας νέες ευκαιρίες για τους αλιείς και τους επαγγελματίες της περιοχής.
Η έγκριση περιβαλλοντικών όρων: Η μισή επιτυχία
Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το έργο της επέκτασης του λιμένα εγκρίθηκε το καλοκαίρι του 2024, με την υπογραφή της Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων από τη Γενική Διεύθυνση Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής Πολιτικής. Ωστόσο, έναν χρόνο μετά την έγκριση, δεν έχει προχωρήσει καμία άλλη διαδικασία για την υλοποίηση του έργου.
Η καθυστέρηση αυτή έχει προκαλέσει αντιδράσεις από τους τοπικούς παράγοντες, καθώς και από τον βουλευτή Ευβοίας, Συμεών Κεδίκογλου, ο οποίος με ερώτησή του προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ζητά εξηγήσεις για τις αιτίες της καθυστέρησης. Στην ερώτηση αναφέρεται ότι το έργο εξακολουθεί να “βαλτώνει”, ενώ δεν έχουν ξεκινήσει ούτε η δημοπράτηση του έργου από τον Οργανισμό Λιμένα Ευβοίας ούτε η εκπόνηση των αναγκαίων τεχνικών μελετών.
Ποιοι είναι οι στόχοι του έργου;
Το έργο της επέκτασης του αλιευτικού λιμένα Πευκίου περιλαμβάνει μια σειρά από σημαντικές παρεμβάσεις:
-
Επέκταση του προσήνεμου λιμενοβραχίονα κατά 120 μέτρα.
-
Κατασκευή υπήνεμου μόλου μήκους 120 μέτρων.
-
Αποκατάσταση του λειτουργικού βάθους στο αρχικό τμήμα του λιμενοβραχίονα.
-
Επισκευή του δαπέδου από σκυρόδεμα και αποξήλωση του υπάρχοντος κυματοθραύστη.
Οι εν λόγω παρεμβάσεις είναι απαραίτητες για την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών, οι οποίες είναι απαρχαιωμένες και σε πολλές περιπτώσεις δεν καλύπτουν τις ανάγκες της τοπικής αλιευτικής κοινότητας. Η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται να συμβάλει στην ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και στην ανάπτυξη του τουρισμού, ενώ θα προσφέρει ασφαλείς και σύγχρονες υποδομές για τους αλιείς της περιοχής.
Ερωτήματα χρηματοδότησης και προβλήματα βραδυπορίας
Στην ερώτηση του, ο Συμεών Κεδίκογλου ζητά επίσης διευκρινίσεις από τον Υπουργό Ναυτιλίας σχετικά με το αν υπάρχουν προβλήματα χρηματοδότησης που εμποδίζουν την πρόοδο του έργου. Αν και το έργο έχει χαρακτηριστεί ως αναγκαίο και επίκαιρο, η έλλειψη χρηματοδότησης ή άλλες διοικητικές καθυστερήσεις φαίνεται να κρατούν το έργο καθηλωμένο.
Απαιτείται άμεση δράση
Η τοπική κοινωνία παρακολουθεί με αγωνία την εξέλιξη του έργου και απαιτεί από τους αρμόδιους φορείς να αναλάβουν δράση. Ο βουλευτής Ευβοίας ζητά από τον Υπουργό Ναυτιλίας να δεσμευτεί για ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, το οποίο θα οδηγήσει στην άμεση δημοπράτηση και υλοποίηση του έργου, ώστε να μην χαθούν άλλες πολύτιμες ευκαιρίες ανάπτυξης για την περιοχή.
Η καθυστέρηση του έργου, ένα χρόνο μετά την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων, υπογραμμίζει τη γραφειοκρατική ακινησία που συχνά χαρακτηρίζει τα δημόσια έργα στη χώρα μας και θέτει εν αμφιβόλω την ικανότητα της πολιτείας να υλοποιήσει έργα που έχουν σημαντικό κοινωνικό και οικονομικό αντίκτυπο.
Η τοπική κοινωνία απαιτεί πλέον απαντήσεις και μια ξεκάθαρη δέσμευση για την άμεση εκκίνηση του έργου που έχει ήδη εγκριθεί και αναμένει την υλοποίησή του.
Ακολουθήστε το evima.gr στο Google News
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr