Εύβοια: Νέο οδικό έργο δίνει «ανάσα» σε επισκέπτες και κατοίκους
Ειδησεις ευβοια

Εύβοια: Νέο οδικό έργο δίνει «ανάσα» σε επισκέπτες και κατοίκους

Εγκρίθηκαν από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας οι περιβαλλοντικοί όροι κατασκευής για την παράκαμψη Βασιλικού.

Όπως αποφάσισε η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας και συγκεκριμένα η Διεύθυνσης Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού Στερεάς Ελλάδας, η παράκαμψη Βασιλικού έχει απολύτως ώριμη μελέτη, και οδεύει προς χρηματοδότηση.

Το οδικό τμήμα της παράκαμψης του Βασιλικού, μήκους περίπου 7,6 χλμ. αποτελεί νέο τμήμα της Ε.Ο. αρ. 44 (Θήβα – Χαλκίδα – Αλιβέρι – Λέπουρα) του δευτερεύοντος εθνικού οδικού δικτύου.

Τι περιλαμβάνει το έργο της παράκαμψης Βασιλικού

Το έργο περιλαμβάνει τη διαμόρφωση ισόπεδων κόμβων για τη σύνδεση με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο με τη διαμόρφωση βοηθητικού παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου, που θα εξυπηρετεί τοπικές συνδέσεις και προσβάσεις.

Περιλαμβάνει και τα ακόλουθα τεχνικά έργα:

  • Γέφυρα του ποταμού Λήλαντα.
  • Τεχνικά άνω και κάτω διάβασης του κάθετου βοηθητικού οδικού δικτύου.
  • Έργα διέλευσης εγκαρσίων ρεμάτων (οχετοί).
  • Διαμήκη υδραυλικά έργα (υπόνομοι, τάφροι).

Το συνολικό κόστος κατασκευής του συγκεκριμένου οδικού τμήματος ανέρχεται στα 28.500.000 ευρώ και μαζί με το κόστος των απαλλοτριώσεων υπολογίζεται στα 32.000.000 ευρώ περίπου.

Σπανός: «Η παράκαμψη Βασιλικού θα προσφέρει οδική ασφάλεια και τεράστια ανάπτυξη»

Ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Φάνης Σπανός τόνισε πως «μια κορυφαία προτεραιότητά μας σε επίπεδο οδικών αξόνων για την Περιφέρειά μας είναι η παράκαμψη Βασιλικού. Ένας οδικός άξονας που θα προσφέρει οδική ασφάλεια, αλλά και τεράστια ανάπτυξη, ουσιαστικά σε όλη την κεντρική και νότια Εύβοια»,

Ο κ. Σπάνος συνέχισε: «Ανακοινώνουμε με χαρά ότι ολοκληρώσαμε τις μελέτες και εξασφαλίσαμε όλες τις εγκρίσεις και αδειοδοτήσεις για το συγκεκριμένο έργο, ύστερα από μια δαιδαλώδη τεχνική διαδικασία. Θέλω να συγχαρώ και να ευχαριστήσω τις τεχνικές μας υπηρεσίες για αυτήν τους την επιτυχία, που ολοκληρώθηκε με την έκδοση των περιβαλλοντικών όρων του έργου.

»Πλέον το έργο μπορεί να χρηματοδοτηθεί και να μπει σε διαδικασία δημοπράτησης. Για τον σκοπό αυτό απαιτούνται, μαζί με την εκτιμώμενη δαπάνη απαλλοτρίωσης και προ εργολαβικής έκπτωσης, περί τα 32.000.000 ευρώ. Ξεκινούμε τις επαφές με την κυβέρνηση και τα αρμόδια υπουργεία για να πετύχουμε την κατασκευή της παράκαμψης Βασιλικού!»

Παράκαμψη Χαλκίδας: Το μεγάλο έργο της Εύβοιας

Το μεγάλο έργο της Εύβοιας όμως, δεν είναι άλλο από την της Παράκαμψης Χαλκίδας, που βρίσκεται σε στάδιο υλοποίησης.

Ανάδοχος του έργου, όπως είναι γνωστό εδώ και μήνες, χρήστικε η Mytilineos, η οποία επικράτησε στον σχετικό διαγωνισμό με ποσοστό έκπτωσης 7,61%.

Η απόφαση που οριστικοποίησε την αναδοχή της Mytilineos λήφθηκε στις 12 Οκτωβρίου από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών που είναι η αναθέτουσα αρχή του έργου.

Το έργο πέρασε και από τη Βουλή στις 8 Δεκεμβρίου 2022, ολοκληρώνοντας την προσυμβατική περίοδο.

Η διάρκεια του έργου έχει οριστεί σε 48 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.

Εφόσον στα έργα δεν παρουσιαστούν καθυστερήσεις κατά τη διάρκεια της κατασκευαστικής περιόδου, τότε θα μπορέσουν να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι του 2027.

Είναι το πρώτο μεγάλο οδικό έργο για την περιοχή της Εύβοιας και μετά από αναμονή αρκετών ετών.

Θα βελτιώσει τις μετακινήσεις

Η Παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών είναι το σημαντικότερο έργο για την περιοχή που θα βελτιώσει τις μετακινήσεις στην ευρύτερη περιοχή. Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Το κόστος του έργου έχει εκτιμηθεί σε ποσό με ΦΠΑ 210 εκατ. ευρώ (169,35 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ). Το κυρίως έργο έχει κόστος με ΦΠΑ 125 εκατ. ευρώ και η προαίρεση άλλα 85 εκατ. ευρώ. Περιλαμβάνει δύο οδικά τμήματα: το πρώτο από την Νέα Λάμψακο μέχρι τη Σήραγγα Βαθροβουνίου μήκους 2χλμ και στη συνέχεια στο τμήμα Σήραγγα Βαθροβουνίου μέχρι τα Ψαχνά μήκους 14,7χλμ.

Ως προαίρεση περιλαμβάνονται τα τμήματα:

α) το τμήμα πριν τη Νέα Λάμψακο, προς Χαλκίδα / Υψηλή Γέφυρα, δηλαδή το τμήμα «Α. Κ. Σχηματαρίου – Νέα Λάμψακος», μήκους 4,0 χλμ. περίπου,

β) το τμήμα της παράκαμψης Ψαχνών, και

γ) το τμήμα της αρτηρίας σύνδεσης Βόρειας – Νότιας Εύβοιας που συνδέει τον ανισόπεδο κόμβο Λιανής Άμμου της παράκαμψης Χαλκίδας με το οδικό δίκτυο προς τη νότια Εύβοια.

Το έργο αναμένεται να χρηματοδοτηθεί από πόρους του ΕΣΠΑ 2021-2027. Η δημοπράτηση για την Παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών, ήταν μέρος ενός κύκλου δημοπρατήσεων 4 οδικών έργων από το υπουργείο ΥΠΟΜΕ. Υπό κατασκευή είναι το τμήμα του ΒΟΑΚ Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος. Σε προχωρημένη δημοπράτηση είναι επίσης: η επέκταση της Λ.Κύμης που είναι νέο τμήμα της Αττικής Οδού και το Μπράλος-Άμφισσα τμήμα του διαγώνιου άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο.

Η οδός Παράκαμψης Χαλκίδας με τα συνεχόμενα τμήματα της Παράκαμψης Ψαχνών και της αρτηρίας σύνδεσης Βόρειας – Νότιας Εύβοιας, εντάσσεται στα έργα βελτίωσης της σύνδεσης της Αθήνας και της Χαλκίδας με τη βόρεια Εύβοια και – παράλληλα – στην αποσυμφόρηση του αστικού ιστού της Χαλκίδας, της Ν. Αρτάκης και των Ψαχνών από τη διερχόμενη κυκλοφορία, η οποία σήμερα, αναγκαστικά διέρχεται από τις παραπάνω αστικές περιοχές.

Με την κατασκευή του τμήματος Παράκαμψης Χαλκίδας και της διοχέτευσης σ’ αυτό της διερχόμενης κυκλοφορίας, αφενός θα διευκολυνθεί η κυκλοφορία που θα ακολουθεί τη νέα οδό και θα περιορισθεί σημαντικά ο χρόνος των μετακινήσεων, αλλά και – παράλληλα – θα ευνοηθούν οι κυκλοφοριακές συνθήκες στις επηρεαζόμενες αστικές περιοχές με θετική επίδραση στο περιβάλλον και στην οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής.

Με την κατασκευή των συνεχιζόμενων τμημάτων πριν τη Νέα Λάμψακο, προς Χαλκίδα / Υψηλή Γέφυρα και μετά προς την παράκαμψη Ψαχνών, και την αρτηρία σύνδεσης Βόρειας – Νότιας Εύβοιας και μελλοντικά προς Ιστιαία – Αιδηψό, με κατασκευή νέων ή/και ανακατασκευή υφιστάμενων τμημάτων με σύγχρονο σχεδιασμό και αναβαθμισμένη γεωμετρία, θα μπορεί να αποδοθεί στην κυκλοφορία ένας ενιαίος και ασφαλής οδικός άξονας μέχρι την Αιδηψό με τα αναγκαία χαρακτηριστικά ασφάλειας και ταχύτητας, που θα ανταποκρίνονται στο διατιθέμενο τουριστικό και λοιπό δυναμικό της βόρειας Εύβοιας.

Αντικείμενο του έργου, είναι η πλήρης μελέτη και κατασκευή:

Του τμήματος αυτοκινητόδρομου διατομής α4vσ: Ν. Λάμψακος – Σήραγγα Βαθροβουνίου (Χ.Θ. 4+080 – 6+000). Σημειώνεται ότι από τη Χ.Θ. 4+960 έως τη Χ.Θ. 5+400 γίνεται προσαρμογή της παραπάνω τυπικής διατομής αυτοκινητοδρόμου (α4νσ) σε τυπική διατομή δύο λωρίδων κυκλοφορίας β2σ, η οποία και εφαρμόζεται για το σύνολο του υπολειπόμενου οδικού άξονα,

Του τμήματος αρτηρίας κλειστού τύπου διατομής β2σ: Σήραγγα Βαθροβουνίου – Ψαχνά (Χ.Θ. 6+000 – 20+760)

Των τμημάτων της προαίρεσης α) το τμήμα πριν τη Νέα Λάμψακο, προς Χαλκίδα / Υψηλή Γέφυρα, δηλαδή το τμήμα «Α. Κ. Σχηματαρίου – Νέα Λάμψακος», μήκους 4,0 χλμ. περίπου, β) το τμήμα της παράκαμψης Ψαχνών και γ) το τμήμα της αρτηρίας σύνδεσης Βόρειας – Νότιας Εύβοιας που συνδέει τον ανισόπεδο κόμβο Λιανής Άμμου της παράκαμψης Χαλκίδας με το οδικό δίκτυο προς τη νότια Εύβοια.

Ακολουθήστε το evima.gr στο Google News

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr