Εύβοια: Στα «κάγκελα» γονείς και εκπαιδευτικοί με τη συγχώνευση τμημάτων στο ΕΝΕΕΓΥΛ Χαλκίδας
Ειδησεις ευβοια

Εύβοια: Στα «κάγκελα» γονείς και εκπαιδευτικοί με τη συγχώνευση τμημάτων στο ΕΝΕΕΓΥΛ Χαλκίδας

Ζητούν την έγκριση των ήδη υπαρχόντων τμημάτων, όπως ορίστηκαν κατά την έναρξη του σχολικού έτους.

Αντιδράσεις προκαλεί η απόφαση της Δευτεροβάθμιας Διεύθυνσης για τη συγχώνευση των τμημάτων της Γ΄ Λυκείου και Δ Λυκείου του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου – Λυκείου Χαλκίδας.

Με ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων και ο Σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου αναφέρει:

Το Ειδικό Εκπαιδευτικό και Βοηθητικό Προσωπικό του ΕΝΕΕΙΎΛ ΕΥΒΟΙΑΣ αιτείται να αναθεωρηθεί η πρόθεση της Δευτεροβάθμιας Διεύθυνσης Ευβοίας για τη συγχώνευση των τμημάτων της Γ΄ Λυκείου και Δ Λυκείου του σχολείου μας.

Έως τώρα φοιτούν συνολικά 10 μαθητές στα δύο τμήματα της Γ΄ Λυκείου και 12 μαθητές στα δύο τμήματα της Δ. Λυκείου, οι οποίοι έχουν όλοι τους φυσική- πραγματική παρουσία στα μαθήματα Γενικής Παιδείας – είτε είναι πρώτη φορά φοιτήσαντες, είτε είναι επαναφοιτήσαντες, Ειδικότερα, οι επαναφοιτήσαντες παρακολουθούν τα μαθήματα της Γενικής Παιδείας έπειτα από αίτημα των γονέων.

Η Δευτεροβάθμια Διεύθυνση, λοιπόν, μας ζητά να ενοποιηθεί σε ένα τμήμα το αριθμητικό σύνολο των 10 μαθητών στα μαθήματα Γενικής Παιδείας της Γ΄ Λυκείου και αντίστοιχα το αριθμητικό σύνολο των 12 μαθητών στα μαθήματα Γενικής Παιδείας της Α Λυκείων. Όμως, αυτό είναι αντίθετο με το άρθρο 8 του ν. 3699/2008 (Α΄ 199), το οποίο αναφέρει ότι: «Ο αριθμός των φοιτώντων μαθητών στα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια ανά τμήμα γενικής παιδείας, τομέα ή ειδικότητας ορίζεται από κατ’ ελάχιστον πέντε (5) έως κατ’ ανώτατο όριο εννέα (9) μαθητές.”
Στο σχολείο μας η κατανομή των μαθητών ανά τμήμα γίνεται με μεγάλη προσοχή και επιμέλεια, λαμβάνοντας υπόψη τις γνωματεύσεις του ΚΕΔΑΣΥ, το επίπεδο των ικανοτήτων και δυνατοτήτων των μαθητών, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στο γνωστικό επίπεδο, το κοινωνικό και συμπεριφορικό τους προφίλ, καθώς και τις σχέσεις που αναπτύσσουν με τους συμμαθητές τους. Η ετερογένεια του μαθητικού πληθυσμού τόσο στη Γ΄ όσο και στη Δ Λυκείου είναι τόσο μεγάλη που η σύντμηση των δύο τμημάτων σε ένα, ανά τάξη θα έχει ως αποτέλεσμα να προκύψουν σοβαρά ζητήματα στο εκπαιδευτικό έργο.

Η Γ΄ και η Δ Λυκείου είναι τάξεις οι οποίες ξεκινούν την προετοιμασία για τις Πανελλαδικές εξετάσεις. “Στοιβάζοντας” σε μια μικρή αίθουσα λίγων τετραγωνικών μέτρων 10 και 12 μαθητές, οι οποίοι παρουσιάζουν ένα μεγάλο εύρος μαθησιακών δυσκολιών και σοβαρών αναπτυξιακών διαταραχών στο φάσμα του αυτισμού, συνοδευόμενων από εναντιωματική συμπεριφορά και εκρήξεις θυμού, θα έχει ως συνέπεια να δυσχεράνει όλη την εκπαιδευτική διαδικασία.
Εν μέσω της σχολικής χρονιάς και ενώ διανύουμε ήδη το δεύτερο τετράμηνο φοίτησης, ζητούν να αλλάξει όλος ο προγραμματισμός και σχεδιασμός των μαθημάτων, οι στόχοι, οι μέθοδοι διδασκαλίας, οι διδακτικές τεχνικές και οι στρατηγικές παρέμβασης που ήδη εφαρμόζουμε και τα οποία έχουμε ήδη προσαρμόσει ώστε να εξυπηρετήσουν τις εκπαιδευτικές ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών μας στην τάξη την οποία φοιτούν.

Αυτή τη στιγμή έχουμε δημιουργήσει θετικές συνθήκες μάθησης και αλληλελπίδρασης στο εκάστοτε τμήμα τόσο της Γ΄ όσο και της Δ. Λυκείου και μια επικείμενη συγχώνευση των τμημάτων θα επηρεάσει το επίπεδο συμμετοχής των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία και Θα αλλάξει το παιδαγωγικό κλίμα της σχολικής τάξης. Έχουμε μαθητές οι οποίοι αντιδρούν στις αλλαγές. Μαθητές που ακολουθούν εξατομικευμένο πρόγραμμα ακόμα και με διαφοροποιημένους κανόνες τάξης. Μαθητές που δεν εξοικειώνονται γρήγορα με την παρουσία νέων προσώπων στο περιβάλλον τους. Μαθητές που δεν μπορούν να συνεργαστούν, ούτε να συνυπάρξουν με άλλους συμμαθητές τους λόγω σοβαρών διαπροσωπικών διαφορών.

Μαθητές με τους οποίους θα κληθούν να συναναστραφούν αναγκαστικά σε ένα συγχωνευμένο τμήμα διακινδυνεύοντας τη σωματική τους ακεραιότητα, καθώς ελλοχεύει ο κίνδυνος διαπληκτισμών μεταξύ τους, όπως έχει ξανασυμβεί και στο παρελθόν. Αναφέρεται ότι στο ΕΝΕΕΓΥΛ Χαλκίδας φοιτούν και μαθητές με παραβατική συμπεριφορά και προβλήματα συμπεριφοράς. Όλοι αυτοί οι μαθητές, λοιπόν, θα χρειαστούν διπλάσιο χρόνο να προσαρμοστούν -ΑΝ προσαρμοστούν – στις νέες συνθήκες και να αρχίσουν ξανά να εκφράζονται, να αλληλεπιδρούν και να συμμετέχουν.

Η συγχώνευση τμημάτων, λοιπόν, μπορεί να προκαλέσει ψυχολογική δυσφορία σε κάποιους μαθητές, γι’ αυτό και προτείνεται για τα παιδιά ειδικής αγωγής να διατηρούν ένα σταθερό πρόγραμμα, μια ρουτίνα και να μην πραγματοποιούνται συνεχείς αλλαγές όσον αφορά το περιβάλλον τους.

Τι μας ζητούν λοιπόν;
Μας ζητούν ό,τι χτίζουμε τόσα χρόνια να το γκρεμίσουμε με μία απόφαση.
Όμως, τα παιδιά μας – οι μαθητές μας δεν είναι αριθμοί.
Υπάρχουν, Μαθαίνουν, Αισθάνονται!
Έχουν δικαίωμα στη μάθηση!
Έχουν δικαίωμα σε ένα ήρεμο, σταθερό περιβάλλον!
Έχουν δικαίωμα στην ασφάλεια!
Και εμείς θα παλέψουμε για να τους παρέχουμε όλα αυτά και ακόμα περισσότερα!

Για όλους αυτούς τους λόγους αιτούμαστε την έγκριση των ήδη υπαρχόντων τμημάτων, όπως ορίστηκαν κατά την έναρξη του σχολικού έτους.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων,
Το Ειδικό Εκπαιδευτικό και Βοηθητικό Προσωπικό,
Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΙΣ 10:30 Π.Μ. ,
ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟ PUBLIC ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
ΓΙΑ ΤΗ ΜΗ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ.

Ακολουθήστε το evima.gr στο Google News

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr