Εύβοια: Ξεκινάει το έργο για την Παράκαμψη Χαλκίδας – Ψαχνών – Τι αποκάλυψε ο Ζεμπίλης
Ειδησεις ευβοια

Εύβοια: Ξεκινάει το έργο για την Παράκαμψη Χαλκίδας – Ψαχνών – Τι αποκάλυψε ο Ζεμπίλης

Τι αναφέρει ο Θανάσης Ζεμπίλης για το έργο της Παράκαμψης Χαλκίδας Ψαχνών στην Εύβοια

Το γεγονός ότι έπεσαν οι υπογραφές για το μεγαλεπήβολο έργο «Παράκαμψη Χαλκίδας και παράκαμψη Ψαχνών» με συνολικό προϋπολογισμό το ποσό των 210.000.000 ευρώ, αποκάλυψε ο Βουλευτής Εύβοιας Θανάσης Ζεμπίλης σε ραδιοφωνική του συνέντευξη σήμερα το πρωί.

Συγκεκριμένα, απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο κ. Ζεμπίλης ανέφερε: «Η εργολαβία του έργου είχε περάσει από προσυμβατικό έλεγχο και το Δεκέμβριο του 2022 πέρασε και από την αρμόδια Διαρκή Επιτροπή της Βουλής. Οι υπογραφές ήταν, λοιπόν, θέμα χρόνου. Αυτό συνέβη στις αρχές Μαρτίου, αλλά η συμβασιοποίηση του έργου, λόγω του πολύνεκρου δυστυχήματος στα Τέμπη, δεν είχε, ούτε θα μπορούσε να έχει, πανηγυρικό χαρακτήρα. Ήδη, τώρα που μιλάμε, η εργολήπτρια εταιρεία «Μυτιληναίος ΑΕ» έχει ξεκινήσει με γοργούς ρυθμούς την οριστικοποίηση των μελετών. Αυτό το στάδιο θα διαρκέσει για 6 μήνες, μέχρι και το τέλος Αυγούστου. Ωστόσο, και κατά το διάστημα αυτό θα αρχίσουν κάποιες προκαταρκτικές και δευτερεύουσες εργασίες στο πεδίο. Από τις αρχές Σεπτεμβρίου αναμένεται να πιάσουν δουλειά οι μπουλντόζες. Ήδη ζεσταίνουν τις μηχανές τους! Η διάρκεια του έργου έχει οριστεί σε 48 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Δηλαδή, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2027. Όπως, έχω ενημερώσει από τον Δεκέμβριο του 2022 το έργο έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη». Αυτό σημαίνει ότι έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Μάλιστα, πρέπει να επισημάνουμε ότι ο δρόμος αυτός θα κατασκευαστεί εξολοκλήρου με δημόσια δαπάνη και δεν θα έχει διόδια, όπως ο ΒΟΑΚ».

«Είναι προφανές ότι με την έναρξη των εργασιών θα δημιουργηθούν εκατοντάδες θέσεις εργασίας, ενώ θα απασχοληθεί για πολύ καιρό το σύνολο σχεδόν των μηχανημάτων και των μεταφορικών μέσων, που δραστηριοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή. Τώρα, το έργο περιλαμβάνει, ως γνωστό, δύο τμήματα: το πρώτο από την Νέα Λάμψακο μέχρι τη Σήραγγα Βαθροβουνίου μήκους 2χλμ και στη συνέχεια το τμήμα Σήραγγα Βαθροβουνίου μέχρι τα Ψαχνά μήκους 14,7 χλμ. Βέβαια, στη σύμβαση περιλαμβάνεται προαίρεση για την κατασκευή πρόσθετων τμημάτων και διασυνδετήριων επεκτάσεων προς την Υψηλή γέφυρα, το βόρειο και το νότιο οδικό άξονα. Το δικαίωμα της προαίρεσης ασκείται από το ΥΠΟΜΕΔΙ και ως σύστημα έχει εφαρμοστεί επιτυχώς και σε άλλα έργα, όπως το «Άκτιο Αμβρακία». Όταν το έργο ολοκληρωθεί, το μεγαλύτερο που θα έχει εκτελεστεί ποτέ στην Εύβοια, θα δώσει μεγάλη αναπτυξιακή ώθηση, θα εξασφαλίσει ασφάλεια στους χρήστες της οδού και θα αποσυμφορήσει τα μεγάλα αστικά κέντρα της Χαλκίδας, της Αρτάκης και των Ψαχνών, βελτιώνοντας τη ποιότητα ζωής των κατοίκων».

Ακολούθως, ο κ. Ζεμπίλης απάντησε σε ερώτηση για τη μελέτη του βόρειου οδικού άξονα, αναφέροντας ότι «αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο στάδιο του προσυμβατικού ελέγχου και πιστεύω ότι μέσα στον Απρίλιο θα υπογραφεί η σύμβαση». Τέλος ο κ. Ζεμπίλης αναφέρθηκε στο χρονοδιάγραμμα του έργου της ανακατασκευής και αποκατάστασης των γεφυρών σε Φύλλα, Αφράτι και Βασιλικό. Ως προς τη γέφυρα των Φύλλων, ανέφερε, ότι το κυρίως έργο αναμένεται να ξεκινήσει σε λιγότερο από ένα μήνα με τη κατασκευή του συστήματος θεμελίωσης της, ενώ θα παραδοθεί σε κυκλοφορία το αργότερο μέχρι το τέλος Ιουλίου. Παράλληλα, θα κατασκευάζεται και η υποδομή θεμελίωσης της νέας γέφυρας του Αφρατίου. Αφού παραδοθεί σε χρήση η νέα γέφυρα των Φύλλων θα κατεδαφιστεί η υφιστάμενη γέφυρα Αφρατίου και θα ξεκινήσει και η επισκευή της υφιστάμενης γέφυρας του Βασιλικού. Συνολικά, το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί το αργότερο μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου του 2023.

Ακολουθήστε το evima.gr στο Google News

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr