Nέα περιστατικά τηλεφωνικών απατών στην Εύβοια: Ποιοι «μπαίνουν στο στόχαστο»
Ειδησεις ευβοια

Nέα περιστατικά τηλεφωνικών απατών στην Εύβοια: Ποιοι «μπαίνουν στο στόχαστο»

Μάστιγα οι τηλεφωνικές απάτες στην Εύβοια

Κανονικότατη μάστιγα για την Εύβοια είναι οι δυστυχώς οι απάτες σε βάρος ανυποψίαστων πολιτών με αφορμή τα επιδόματα που παρέχει το κράτος.

Αυτή φορά «στόχαστρο» των επιτήδιων μπαίνουν ηλικιωμένοι με αφορμοί τo Market Pass.

Περιστατικά επιδίωξης παγίδευσης σημειώθηκαν στον Δήμο Διρφύων Μεσαπίων με απατεώνες να τηλεφωνούν προσποιούμενοι τους υπαλλήλους λογιστικών γραφείων και να ζητούν κωδικούς e banking και taxis net.

H απάτη που έχει στηθεί το τελευταίο διάστημα φαίνεται πως είναι καλά οργανωμένοι αφού οι «αετονύχιδες» φροντίζουν να μαθαίνουν τα ονόματα των λογιστών που επισκέπτονται τα θύματά τους προκειμένου να τα επικαλεστούν κι έτσι να γίνουν πιστευτοί.

Οι Ευβοιώτες καλούνται με βάση τα δεδομένα να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί και να θυμούνται πως κανείς λογιστής δεν πρόκειται ποτέ να χρειαστεί- ζητήσει κωδικούς e banking για να εξυπηρετήσει.

Με στόχο την αντιμετώπιση και την πρόληψη τέτοιων περιστατικών εκ μέρους των πολιτών, η ΕΛ.ΑΣ. εξέδωσε σαφείς οδηγίες για τον τρόπο που πρέπει να ενεργούν. Συγκεκριμένα συμβουλεύουν τα εξής στους πολίτες:

– Να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να τους πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού – φιλικού προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο). Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδουν σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.).

– Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού – συγγενικού προσώπου, να επιδιώκουν πάντα οι ίδιοι να επικοινωνούν τηλεφωνικά με το γνωστό – συγγενικό πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό τους τηλέφωνο και κατόπιν δικής τους πρωτοβουλίας και να μην δέχονται να μιλάνε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.

– Σε κάθε περίπτωση, να δηλώνουν ότι δεν πρόκειται να παραδώσουν χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί – συγγενείς τους.

– Να μην δέχονται σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να τους οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.

– Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.

– Να έχουν πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσουν σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.).

– Να ενημερώνουν πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος τους.

Ακολουθήστε το evima.gr στο Google News

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr