Προσάραξη φέρι μποτ στα Στύρα: Στη Δικαιοσύνη η υπόθεση – Όλες οι εξελίξεις
Ειδησεις ευβοια

Προσάραξη φέρι μποτ στα Στύρα: Στη Δικαιοσύνη η υπόθεση – Όλες οι εξελίξεις

Συνεχίζεται η επιχείρηση αποκόλλησης του Φέρι Μποτ «Παναγία Παραβουνιώτισσα» στην Εύβοια.

Σε εξέλιξη βρίσκεται μεγάλη επιχείρηση για την αποκόλληση του φέρι μποτ «Παναγία Παραβουνιώτισσα», το οποίο προσάραξε σε ξέρα ανοιχτά των Νέων Στύρων Ευβοίας. Η προσπάθεια απομάκρυνσης του πλοίου έχει προκαλέσει μεγάλη κινητοποίηση των Αρχών.

Ρυμουλκά πλοία βρίσκονται ήδη στο σημείο του ατυχήματος και προσπαθούν να πλαγιάσουν το φέρι μποτ ώστε να διευκολύνουν την αποκόλληση. Παράλληλα, δύο πλοία του Λιμενικού και ένα πλοίο ανοιχτής θαλάσσης ενισχύουν την επιχείρηση, προσπαθώντας να αποτρέψουν οποιοδήποτε περαιτέρω κίνδυνο για την περιοχή.

Εντατικές υποθαλάσσιες εργασίες

Οι προσπάθειες των ρυμουλκών συνδυάζονται με υποθαλάσσιες εργασίες από δύτες, οι οποίοι επιχειρούν για την αποκατάσταση της ισορροπίας του πλοίου και τη μετακίνηση των οχημάτων στο εσωτερικό του. Ειδικότερα, στόχος είναι να ανασηκωθεί η πλώρη του πλοίου, ώστε να διευκολυνθεί η διαδικασία αποκόλλησης.

Στο μεταξύ, τεχνικοί επιβιβάστηκαν στο φέρι μποτ για να εκτιμήσουν την κατάσταση και να ελέγξουν τις ζημιές που έχουν προκληθεί. Ο πρόεδρος της κοινότητας Στύρων, Νίκος Δρακόγιαννης, ανέφερε στο evima.gr ότι αναμένεται γνωμάτευση ναυπηγού για τις πιθανές επισκευές του πλοίου πριν την αποκόλληση και τη μεταφορά του στο λιμάνι.

Δίωξη στον καπετάνιο του φέρι μποτ

Υπό κράτηση τέθηκε ο καπετάνιος του φέρι μποτ «Παναγία Παραβουνιώτισσα ο οποίος οδηγήθηκε σήμερα ενώπιον του εισαγγελέα, και κρατείται στο Λιμεναρχείο Χαλκίδας, ενώ αναμένεται να απολογηθεί την Παρασκευή.

Ο πλοίαρχος θα προσαχθεί εκ νέου την Παρασκευή. Το μεσημέρι της Τετάρτης (6.8.2025), λίγο πριν τις 2 ο καπετάνιος του πλοίου πέρασε την πόρτα των δικαστηρίων Χαλκίδας και μετά την άσκηση ποινικής δίωξης σε βάρος του, οδηγήθηκε στον ανακριτή από τον οποίο ζήτησε και έλαβε προθεσμία για να απολογηθεί την Παρασκευή. Εως τότε θα παραμείνει  κρατούμενος στο Λιμεναρχείο της Χαλκίδας.

Σε βάρος του ασκήθηκε δίωξη  για αδικήματα κατά της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας και για παρακώλυση συγκοινωνιών.  Παράλληλα, κατηγορείται για πρόκληση ναυαγίου σε συνδυασμό με το νομοθετικό διάταγμα περί διερεύνησης των συνθηκών υπό τις οποίες έχει συμβεί ένα ναυτικό ατύχημα.

Δικαστικές παρεμβάσεις για καθυστέρηση στην ενημέρωση των Αρχών και επιβατών

Η καθυστέρηση στην ενημέρωση των Αρχών από την πλοιοκτήτρια εταιρεία και τον καπετάνιο έχει προκαλέσει σοβαρό προβληματισμό. Το Υπουργείο Ναυτιλίας διαπίστωσε ότι ο καπετάνιος δεν ειδοποίησε άμεσα τις Αρχές, γεγονός που προκάλεσε την παρέμβαση των δικαστικών αρχών. Η υπόθεση εξετάζεται ενδελεχώς, με στόχο την πλήρη διαλεύκανση των συνθηκών του ατυχήματος.

Η έλλειψη ενημέρωσης προς τους επιβάτες του φέρι μποτ έχει προκαλέσει αναστάτωση. Οι επιβάτες ανέφεραν ότι δεν υπήρξε καμία επίσημη ανακοίνωση και ότι αναγκάστηκαν να εντοπίσουν μόνοι τους τα σωσίβια κάτω από τα καθίσματα. Η ασφάλεια των επιβατών σε τέτοιες περιπτώσεις είναι κρίσιμη, και η έλλειψη οργανωμένης ενημέρωσης προκαλεί ανησυχία για τη διαχείριση έκτακτων καταστάσεων.

Ανησυχία για το περιβάλλον

Το περιστατικό έχει προκαλέσει έντονη ανησυχία και για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος της περιοχής. Παρά την εισροή υδάτων που σημειώθηκε, η κατάσταση φαίνεται να έχει περιοριστεί, ωστόσο η διαδικασία αποκόλλησης πρέπει να γίνει με προσοχή ώστε να αποφευχθεί η πρόκληση περαιτέρω ζημιών στο οικοσύστημα.

Στ. Γκίκας: Το Κέντρο Επιχειρήσεων δεν ενημερώθηκε από τον πλοίαρχο – Παραμένει ανεξήγητο το περιστατικό

Όπως τόνισε αρχικά, «το Κέντρο Επιχειρήσεων δεν ενημερώθηκε από τον πλοίαρχο όπως θα έπρεπε, αλλά από πολίτες. 1 – 2 λεπτά μετά, κάποιοι πολίτες επικοινώνησαν με το Λιμενικό Σώμα και με το Κέντρο Επιχειρήσεων και είπαν ότι συμβαίνει αυτό. Επιχείρησε το Κέντρο Επιχειρήσεων του Λιμενικού Σώματος Ελληνικής Ακτοφυλακής να βρει τον καπετάνιο. Δεν τον βρήκε. Περάσανε τουλάχιστον 10 – 12 λεπτά για να μπορέσει να επικοινωνήσει μαζί του».

Ο κ. Γκίκας εξήγησε πως, από τη στιγμή που ενημερώνεται το Κέντρο Επιχειρήσεων ότι κάποιο πλοίο είναι πάνω σε ξέρα, αμέσως ενεργοποιείται αυτόματα ένας μηχανισμός, «ένας καλά δουλεμένος μηχανισμός».

Στη συνέχεια ανέφερε ξανά πως, «στη συγκεκριμένη περίπτωση θα έπρεπε να μας ενημερώσει ο καπετάνιος. Να ενημερώσει το Κέντρο Επιχειρήσεων. Δεν το έκανε αυτό. Προσπάθησε το Κέντρο Επιχειρήσεων να βρει στο κινητό του και τα δίκτυα από το οικείο Λιμεναρχείο με τα οποία επικοινωνούν τα πλοία και τα λιμεναρχεία. Ούτε αυτό κατέστη δυνατό. Έπρεπε να περάσει ένα διάστημα 10 – 12 λεπτών».

Όπως είπε, «σε κάθε περίπτωση ενεργοποιήθηκε ο μηχανισμός. Εγώ θα κρατήσω μέσα σε όλο αυτό, την ταλαιπωρία βεβαίως, αλλά ότι δεν είχαμε κανένα τραυματισμό, κανενός επιβάτη. Όλοι απομακρύνθηκαν».

Πρόσθεσε πως, «προφανώς υπάρχουν ευθύνες στο πλοίο(…). Ο καπετάνιος δεν ήταν και κανένα μικρό παιδί, είναι 60 ετών αν θυμάμαι καλά και είχε και μία εμπειρία στη συγκεκριμένη γραμμή, τεσσάρων χρόνων».

Ο κ. Γκίκας τόνισε πως σε κάθε περίπτωση, παραμένει «ανεξήγητο ως γεγονός» και πρόσθεσε πως, «θα τα δείξει όλα αυτά η ανάκριση».

«Θα γίνει ό, τι πρέπει να γίνει και θα ερευνηθούν και όλες αυτές οι καταγγελίες από τους πολίτες, με εντολή του υπουργού Βασίλη Κικίλια», εξήγησε ο κ. Γκίκας.

Ακολουθήστε το evima.gr στο Google News

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr