Ειδησεις ευβοια

Υψηλή γέφυρα Χαλκίδας: Τι θα γίνει σήμερα με τα έργα

Υψηλή γέφυρα Χαλκίδας: Τι θα γίνει σήμερα με τα έργα
Οι οδηγοί καλούνται να είναι προσεκτικοί και να παρακολουθούν τις σχετικές ανακοινώσεις

Ισχυρή ταλαιπωρία προκάλεσαν το βράδυ της Πέμπτης τα έργα συντήρησης στην Υψηλή Γέφυρα Χαλκίδας, καθώς από τις 20:00 έως τα μεσάνυχτα έκλεισε το ένα ρεύμα κυκλοφορίας. Η κίνηση ήταν ιδιαίτερα αυξημένη, με οδηγούς να σχηματίζουν μεγάλες ουρές και την ταλαιπωρία να είναι έντονη.

Ωστόσο, σήμερα η γέφυρα λειτουργεί κανονικά, χωρίς να υπάρχει επίσημη ανακοίνωση για νέα διακοπή κυκλοφορίας.

Μέχρι στιγμής, δεν έχει γνωστοποιηθεί αν θα συνεχιστούν μέσα στην ημέρα οι εργασίες ή αν θα προγραμματιστούν για επόμενες ημερομηνίες.

Οι οδηγοί καλούνται να είναι προσεκτικοί και να παρακολουθούν τις σχετικές ανακοινώσεις των αρμόδιων αρχών, καθώς πρόκειται για ένα σημαντικό έργο συντήρησης που επηρεάζει την καθημερινότητα χιλιάδων πολιτών.

Τον Φεβρουάριο τελικά η συντήρηση της Υψηλής Γέφυρας

Για τον Φεβρουάριο μετατίθεται τελικά η συντήρηση της Υψηλής Γέφυρας Χαλκίδας, σύμφωνα με όσα ενημέρωσαν οι αρμόδιοι του Υπουργείου τους φορείς της Εύβοιας.

Τη σημαντική αυτή εξέλιξη γνωστοποίησε στο evima.gr και τη δημοσιογράφο Ματίνα Ρέτσα ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Εύβοιας, Γιώργος Κελαϊδίτης, τονίζοντας πως η αναβολή κρίθηκε απαραίτητη ώστε να υπάρξει καλύτερος συντονισμός και να διασφαλιστεί η ομαλή διεξαγωγή των εργασιών.

Η Υψηλή Γέφυρα Χαλκίδας αποτελεί κομβικό σημείο για τη σύνδεση της πόλης με την υπόλοιπη Στερεά Ελλάδα, και κάθε παρέμβαση σε αυτήν επηρεάζει άμεσα χιλιάδες πολίτες και επαγγελματίες. Η απόφαση για τη μετάθεση της συντήρησης αναμένεται να μειώσει την αναστάτωση στις μετακινήσεις, ενώ οι φορείς της Εύβοιας παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις.

Το αίτημα για κατασκευή νέας γέφυρας ή τούνελ

Το ζήτημα με τις εργασίες και τις δυνατότητες της υψηλής γέφυρας φέρνει μοιραία στο τραπέζι και το μεγάλο αίτημα της κατασκευής και δεύτερης γέφυρας ή υπόγειας διασύνδεσης της Εύβοιας με την Στερεά Ελλάδα ειδικά τώρα που βρίσκεται επιτέλους σε εξέλιξη το μεγάλο έργο της παράκαμψης Χαλκίδας. «Θέλουμε να πιστεύουμε πως η κυβέρνηση θα δει με αποτελεσματικότητα μία οριστική λύση στη διασύνδεση της Εύβοιας με την Στερεά Ελλάδα. Όσο μεγάλοι κι αν είναι οι δρόμοι που θα φτιάξουμε στην Εύβοια ή στην Στερεά εφόσον δεν υπάρχει δεύτερη γέφυρα ή έστω μία υπόγεια διασύνδεση πάντα θα παρατηρείται το φαινόμενο του λαιμού του μπουκαλιού. Θέλουμε να πιστεύουμε πως αργά αλλά σταθερά η κυβέρνηση θα βάλει σε προτεραιότητα αυτό το μεγάλο έργο που το περιμένει όλη η Εύβοια».

Όταν ο Μητσοτάκης έκοβε την κορδέλα

Τα εγκαίνια της Νέας Γέφυρας Χαλκίδας έγιναν 9 Ιουλίου 1993 από τον  τότε πρωθυπουργό Κωνσταντίνο Μητσοτάκη. Η κατασκευή είχε ξεκινήσει τον Μάιο του 1985. Το έργο επισήμως κόστισε 2.500.000 δραχμές, αλλά δημοσιεύματα της εποχής το ανέβασαν σε 3.250.000 δραχμές μετά από εσαγωγές υλικών και εργασίες που απαιτούσαν συνάλλαγμα.

Οι διαστάσεις

Το συνολικό μήκος της είναι 694,5 μέτρα και το ωφέλιμο πλάτος 12,6 μέτρα. Το πάχος καταστρώματος είναι μόλις 45 εκατοστά. Το κεντρικό καλωδιωτό τμήμα έχει μήκος περίπου 395 μέτρα, με κύριο άνοιγμα 215 μέτρα και δύο πλευρικά τμήματα από 90 μ. το καθένα. Το ωφέλιμο ύψος κατά τη διέλευση των πλοίων είναι τα 34,5 μέτρα. Οι προσβάσεις είναι 4 ? 35,875 μέτρα από τη Βοιωτία και 4 ? 39 μέτρα από την Εύβοια.

Τα προβλήματα και οι καθυστερήσεις

Κατασκευαστές, μελέτη και συνεργασίες οι ελληνικές εταιρείες (Τεχνική Εταιρεία Βόλου Α.Ε., Ελληνική Τεχνοδομική Α.Ε.) με υπο εργασίες, έλεγχους και μελέτες από γερμανικές, γαλλικές, αυστριακές, ελβετικές εταιρείες. Ο σχεδιασμός του καλωδιωτού φορέα έγινε από τον Γερμανό καθηγητή S. Schleich. Τα σημαντιότερα προβλήματα ήταν οι αλλαγές στις μελέτες, προβλήματα στους πυλώνες και τεχνικά ζητήματα στη σταθερότητα και την ευθυγράμμιση καθώς και μεγάλες αναμονές για εγκρίσεις και εισαγωγές ειδικών υλικών από το εξωτερικό.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr