ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Προβλήματα με την τηλεκπαίδευση – Έπεσε το σύστημα

Προβλήματα με την τηλεκπαίδευση – Έπεσε το σύστημα
Σοβαρά προβλήματα στην τηλεκπαίδευση σε γυμνάσια και λύκεια, καθώς το σύστημα καταρρέει και σε πολλές περιοχές της Ελλάδας και της Αττικής δεν γίνεται μάθημα. Περίπου 3.000 σχολικές μονάδες και 600.000 μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου θα κληθούν μέσω του ψηφιακού περιβάλλοντος να συνεχίσουν απρόσκοπτα τη διαδικασία της διδασκαλίας, μετά την απόφαση για lockdown, τουλάχιστον για τις επόμενες τρεις […]

Σοβαρά προβλήματα στην τηλεκπαίδευση σε γυμνάσια και λύκεια, καθώς το σύστημα καταρρέει και σε πολλές περιοχές της Ελλάδας και της Αττικής δεν γίνεται μάθημα.

Περίπου 3.000 σχολικές μονάδες και 600.000 μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου θα κληθούν μέσω του ψηφιακού περιβάλλοντος να συνεχίσουν απρόσκοπτα τη διαδικασία της διδασκαλίας, μετά την απόφαση για lockdown, τουλάχιστον για τις επόμενες τρεις εβδομάδες.

Όμως, φαίνεται ότι η τηλεκπαίδευση άρχισε με προβλήματα με το… καλημέρα. Το σύστημα έπεσε με αποτέλεσμα να μην μπορούν να παρακολουθήσουν οι μαθητές τα μαθήματα τους. Το μήνυμα που έβγαινε σε πολλούς μαθητές είναι “service unavailable” ή “the site can’t be reached” (δεν υπάρχει πρόσβαση στο site) με αποτέλεσμα να μην μπορούν να εισέλθουν στο σύστημα οι μαθητές και να παρακολουθήσουν τη διδασκαλία. Τα προβλήματα, άρχισαν να καταγράφονται από τις 08.30 το πρωί και μετά. Κάποια παιδιά κατάφεραν να ολοκληρώσουν την πρώτη ώρα.

Για πρώτη φορά φέτος η πλατφόρμα που διαθέτει το υπουργείο Παιδείας θα επιβαρυνθεί με ταυτόχρονες συνδέσεις εκατοντάδων χιλιάδων χρηστών τις ίδιες ώρες. Βέβαια, η επαφή της σχολικής κοινότητας με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν είναι πρωτόγνωρη.

Η τηλεκπαίδευση ήταν υποχρεωτική από την έναρξη της σχολικής χρονιάς για όσα σχολεία ανέστειλαν είτε τη λειτουργία όλης της σχολικής μονάδας είτε ενός τμήματος εφόσον καταγραφόταν κάποιο κρούσμα. Πλέον όμως η εφαρμογή της γίνεται καθολική για όλα τα Γυμνάσια και Λύκεια.

Οσον αφορά τις περιπτώσεις εκπαιδευτικών και μαθητών που δεν διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό, η πολιτική ηγεσία έχει προτείνει εναλλακτικές λύσεις.

Οι εκπαιδευτικοί που δεν διαθέτουν υπολογιστή στο σπίτι τους μπορούν να εργάζονται στις εγκαταστάσεις του σχολείου, χρησιμοποιώντας τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό που βρίσκεται στο κτίριο.

Αντίστοιχα, για τους μαθητές, έχουν δοθεί τρεις εναλλακτικές. Ο μαθητής μπορεί να συνδεθεί μέσω υπολογιστή, tablet ή κινητού χρησιμοποιώντας το Wi-Fi. Εφόσον δεν μπορούν να συνδεθούν, μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα δεδομένα του κινητού τους, τα οποία για τη σύνδεση με τη πλατφόρμα είναι δωρεάν, ύστερα από συμφωνία που έχει επιτευχθεί με όλους τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας. Αν και σε αυτή την περίπτωση ο μαθητής δεν καταφέρει να συνδεθεί, η συμμετοχή στην ψηφιακή τάξη μπορεί να γίνει μέσω σταθερού τηλεφώνου.

Στα σχολεία έχουν διανεμηθεί ηλεκτρονικές συσκευές οι οποίες μπορούν να διατεθούν στους μαθητές που δεν διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό για να συνδεθούν με την πλατφόρμα. Μετά τη λήξη της τηλεκπαίδευσης, οι συσκευές επιστρέφουν στο σχολείο. Εντός του Δεκεμβρίου προβλέπεται να διανεμηθούν επιπλέον 50.000 ηλεκτρονικές συσκευές στα σχολεία, ενώ μέχρι τώρα οι σχολικές μονάδες έχουν εξοπλιστεί με 23.000 ηλεκτρονικές συσκευές.

Το υπουργείο Παιδείας έχει αποστείλει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες ώστε οι εκπαιδευτικοί να δημιουργήσουν τις ψηφιακές τάξεις στις οποίες θα διενεργούν το μάθημά τους μέσω της πλατφόρμας Webex. Οι μαθητές μέσω του link που θα τους κοινοποιηθεί θα «μπαίνουν» στην τάξη για να παρακολουθούν τη διδασκαλία και υποχρεούνται να συμμετέχουν ενεργά την ώρα του μαθήματος.

Η κάθε διδακτική ώρα θα διαρκεί 40 λεπτά και το υπουργείο Παιδείας έχει αποστείλει ενδεικτικό προσχέδιο προγράμματος, σύμφωνα με το οποίο τα μαθήματα στο Λύκειο ξεκινάνε στις 8 το πρωί και θα ολοκληρώνονται στις 13.40 και στο Γυμνάσιο στις 8.30 το πρωί και θα ολοκληρώνονται στις 14.10. Η δομή του προγράμματος είναι πολύ κοντά στο ωρολόγιο πρόγραμμα που ακολουθεί το σχολείο κατά τη φυσική παρουσία.

Οι μαθητές συστήνεται να «μπαίνουν» στο σύστημα ένα τέταρτο νωρίτερα για να καταγράφει τις παρουσίες ο εκπαιδευτικός. Η πορεία κάλυψης της ύλης γίνεται κανονικά μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας και οι μαθητές είναι υποχρεωμένοι να συμμετέχουν, καθώς σε διαφορετική περίπτωση λαμβάνουν απουσία. Αντίστοιχα και οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να τηρούν το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα και να ενημερώσουν το σύστημα myschool για την κάλυψη της ύλης που διδάσκουν.

Μεταξύ των μαθημάτων θα μεσολαβούν 10 λεπτά διάλειμμα για να «μετακινηθούν» οι μαθητές από τη μία ψηφιακή τάξη στην άλλη.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr