Αλλαγές «φωτιά» στα ΚΤΕΟ: Ποιος έλεγχος «καίει»  όσους έχουν αυτοκίνητα Diesel
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αλλαγές «φωτιά» στα ΚΤΕΟ: Ποιος έλεγχος «καίει» όσους έχουν αυτοκίνητα Diesel

Προ των πυλών βρίσκεται η ψήφιση του νομοσχεδίου που σηματοδοτεί μεγάλες αλλαγές στους ελέγχους των πετρελαιοκίνητων οχημάτων στα ΚΤΕΟ..

Προ των πυλών βρίσκεται η ψήφιση του νομοσχεδίου που φέρνει σαρωτικές αλλαγές στον τεχνικό έλεγχο των πετρελαιοκίνητων οχημάτων στην Ελλάδα, με στόχο την καλύτερη περιβαλλοντική συμμόρφωση και την προστασία της δημόσιας υγείας.

Μικρό το μερίδιο των diesel, αλλά μεγάλος ο στόλος

Παρότι τα diesel ΙΧ σημειώνουν πτωτική πορεία στις ταξινομήσεις (μόλις 3,7% τον Απρίλιο του 2025), ο αριθμός των κυκλοφορούντων οχημάτων παραμένει υψηλός, με εκατοντάδες χιλιάδες να βρίσκονται ακόμα στους ελληνικούς δρόμους.

Η σκιώδης πραγματικότητα: Οχήματα χωρίς DPF

Πολλά από αυτά τα οχήματα κυκλοφορούν χωρίς φίλτρο DPF (Diesel Particulate Filter), ένα εξάρτημα κρίσιμο για τη συγκράτηση βλαβερών μικροσωματιδίων αιθάλης. Το DPF αφαιρείται είτε για λόγους απόδοσης, είτε λόγω κόστους αντικατάστασης που μπορεί να ξεπεράσει τα 3.000 ευρώ.

Τι είναι το φίλτρο DPF και γιατί είναι σημαντικό

Το DPF μειώνει σημαντικά τα καρκινογόνα μικροσωματίδια που παράγονται από την καύση του πετρελαίου. Με την πάροδο του χρόνου, το φίλτρο φράζει και απαιτεί είτε αναγέννηση (καύση αιθάλης), είτε αντικατάσταση. Η κυκλοφορία χωρίς DPF αποτελεί απειλή για το περιβάλλον και την υγεία.

Έρχεται νέος αυστηρός έλεγχος στα ΚΤΕΟ

Το νομοσχέδιο προβλέπει την εισαγωγή υποχρεωτικού ελέγχου μικροσωματιδίων στα ΚΤΕΟ για όλα τα diesel Euro 5 και Euro 6.

  • Θα αντικατασταθεί η παραδοσιακή μέτρηση θολερότητας (“Κ”).

  • Το νέο όριο θα είναι 1.000.000 μικροσωματίδια/κ.εκ..

  • Θα εντοπίζεται αν λείπει ή δυσλειτουργεί το DPF.

Τεχνολογία και εξοπλισμός αιχμής στα ΚΤΕΟ

Η εφαρμογή του μέτρου θα απαιτήσει από τα ΚΤΕΟ την προμήθεια σύγχρονων οργάνων υψηλής ακρίβειας, που θα μπορούν να ανιχνεύουν ακόμη και μικρές αποκλίσεις από τα προβλεπόμενα επίπεδα ρύπανσης.

Ευρωπαϊκή πρακτική: Ήδη εφαρμόζεται σε χώρες όπως η Γερμανία

Η Ελλάδα ακολουθεί το παράδειγμα χωρών όπως η Γερμανία, όπου τα τεχνικά κέντρα εντοπίζουν συχνά οχήματα με πειραγμένα ή κατεστραμμένα φίλτρα και απαιτούν από τους ιδιοκτήτες άμεση αποκατάσταση.

Πιθανό μεγάλο κόστος για τους ιδιοκτήτες

Οι ιδιοκτήτες diesel οχημάτων θα κληθούν να συμμορφωθούν με τις νέες απαιτήσεις, συχνά πληρώνοντας πολλά χρήματα για επισκευή ή αντικατάσταση του DPF, με τα κόστη να φτάνουν ή και να ξεπερνούν τις 3.000 ευρώ.

Πότε ξεκινά η εφαρμογή

Το νομοσχέδιο αναμένεται να τεθεί σε ισχύ μέχρι το τέλος του 2025, με πλήρη εφαρμογή στους τακτικούς ελέγχους ΚΤΕΟ. Υπενθυμίζεται ότι κάθε ΙΧ υποβάλλεται σε έλεγχο:

  • 4 χρόνια μετά την πρώτη κυκλοφορία

  • Στη συνέχεια ανά δύο έτη

Ακολουθήστε το evima.gr στο Google News

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr