Έρχεται το νέο Instagram – Πως θα είναι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Έρχεται το νέο Instagram – Πως θα είναι

Ήρθε η ώρα για ένα νέο Instagram.

Ακριβώς τη στιγμή που το Twitter επαναξιολογείται μετά την εμφάνιση του «δολοφόνου» του Threads, μια νέα εφαρμογή εμφανίζεται για να αμφισβητήσει το Instagram. Οι δημιουργοί της εφαρμογής δεν θα πουν ξεκάθαρα ότι αυτό κάνουν, αλλά έφυγαν από το Meta την περασμένη άνοιξη για να επωάσουν μια γενιά προϊόντων που θα μας βοηθήσουν να μοιραστούμε αυτά που συμβαίνουν στη ζωή μας με μια μικρή ομάδα φίλων και μελών της οικογένειάς μας και όχι με τους εμπόρους μάρκετινγκ. Το όνομα αυτής της εφαρμογής είναι Retro.

“Καλώς ήρθατε στη μικρή μας εφαρμογή. Ελπίζουμε να σας βοηθά να εκτιμάτε τα μικρά πράγματα κάθε εβδομάδα. Το Retro είναι μια εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης που μοιάζει με χαρά και όχι με συνήθεια. Εδώ, δημοσιεύετε τόσο για τον εαυτό σας όσο και για τους φίλους σας. Είναι ένα φωτογραφικό ημερολόγιο μόνο για φίλους που σας βοηθά να συμπληρώνετε κάθε εβδομάδα τις αγαπημένες σας φωτογραφίες, βίντεο και στιγμιότυπα από το ρολό της φωτογραφικής σας μηχανής. Με λίγο χρόνο, μπορείτε να δημιουργήσετε μια εκπληκτική αναδρομική έκθεση για τους φίλους και την οικογένειά σας”, γράφει στον ιστότοπο του Retro.

Το Retro είναι μια νέα, εστιασμένη στη φωτογραφία εφαρμογή για κινητά που κυκλοφορεί ήδη στο App Store της Apple. Όπως και άλλες εφαρμογές κοινής χρήσης φωτογραφιών το Retro χρησιμοποιεί κάποιους περιορισμούς που το διαφοροποιούν. Είναι ιδιωτικό από προεπιλογή και οι χρήστες πρέπει να ζητήσουν την άδεια για να ακολουθήσουν (και τελικά να συνακολουθήσουν) ο ένας τον άλλον.

Η εφαρμογή ενθαρρύνει τους χρήστες να επιλέξουν τις πιο σημαντικές φωτογραφίες και βίντεο στο κινητό τους και να τις κοινοποιήσουν πρώτα για να μπορέσουν να δουν τις φωτογραφίες των άλλων. Στη συνέχεια, τα άλμπουμ φωτογραφιών ομαδοποιούνται βδομάδα με εβδομάδα.

Καθώς οι φίλοι του χρήστη αρχίζουν να προσθέτουν φωτογραφίες, το Retro συγκεντρώνει αυτόματα όλες τις στιγμές που έχουν διαμοιραστεί μέσα σε μια εβδομάδα. Ανά πάσα στιγμή, μπορεί ο χρήστης να πατήσει στην κάρτα κάποιου και να δει όλες τις φωτογραφίες και τα βίντεο της εβδομάδας.

Μερικοί χρήστες πρόκειται να μοιραστούν μόνο δύο φωτογραφίες, ενώ άλλοι θα είναι πιο ενθουσιώδεις και θα μοιραστούν δεκάδες φωτογραφίες. Καθώς αρχίζει κάποιος να χρησιμοποιεί το Retro πιο τακτικά, το προφίλ του θα μοιάζει όλο και περισσότερο με ένα παλιό καλό φωτογραφικό ημερολόγιο/άλμπουμ με τις πιο αξέχαστες στιγμές της ζωής του.

Τυχόν φωτογραφίες που κοινοποιήθηκαν πριν από τέσσερις εβδομάδες είναι κλειδωμένες και οι φίλοι χρειάζονται ένα ιδιωτικό κλειδί για να τις δουν. Σε αντίθεση με τα άλμπουμ φωτογραφιών στο Facebook, οι φωτο στο Retro δεν θα είναι ορατές για χρόνια και χρόνια και σε αντίθεση με τις ιστορίες του Instagram, δεν θα εξαφανιστούν ούτε μετά από 24 ώρες. Δεν υπάρχουν φίλτρα φωτογραφιών στο Retro, τουλάχιστον όχι ακόμα, και τα βίντεο περιορίζονται στα 60 δευτερόλεπτα.

Η ομάδα της Retro είναι μικρή. Η Lone Palm Labs, που βρίσκεται πίσω από την εφαρμογή αναφέρει μόνο τέσσερις υπαλλήλους στον ιστότοπό της που όλοι έχουν διαπιστευτήρια Meta. Ο Nathan Sharp, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Lone Palm, ήταν για αρκετά χρόνια διευθυντής διαχείρισης προϊόντων Meta όπως το Instagram Stories, το Facebook Dating και οι Facebook Groups. Ο Ryan Olson, ο άλλος συνιδρυτής της Long Palm και ο CTO, ήταν διευθυντής μηχανικής στο Instagram για σχεδόν επτά χρόνια.

Η εταιρεία υποστηρίζεται από επιχειρηματικά κεφάλαια, αν και οι Sharp και Olson αρνήθηκαν να μοιραστούν με το Wired το ποσό που έχουν συγκεντρώσει σε χρηματοδότηση. Και οι δύο εργάζονταν στο Instagram όταν η εφαρμογή κυκλοφόρησε τη λειτουργία “24-hour Stories” (ή «δανείστηκε» δημιουργικά Ιστορίες από το Snapchat) και ήταν αυτή η εφήμερη φύση των Ιστοριών που τους ενέπνευσε εν μέρει για αυτή τη νέα εφαρμογή.

Ο Sharp πιστεύει ότι η στροφή του Instagram από μια εφαρμογή φωτογραφιών για φίλους σε μια ροή γεμάτη influencers άνοιξε χώρο για το Retro. «Το Instagram έχει γίνει ένα μέρος που αφορά μόνο την ψυχαγωγία», λέει στο Wired ο Sharp. «Και εξακολουθεί να είναι πραγματικά διασκεδαστικό. Μας αρέσει ακόμα το Instagram. Αλλά είναι κρίμα που απλώς δεν βλέπουμε τους φίλους μας να δημοσιεύουν τόσο πολύ εκεί».

Μετά από μερικές εβδομάδες χρήσης του Retro, οι δημιουργικοί περιορισμοί του και η μοναδική του εστίαση στην κοινή χρήση φωτογραφιών με πραγματικούς φίλους δείχνουν σαν ένα απλό άγγιγμα στο κινητό. Οι εβδομαδιαίες φωτογραφικές ταινίες του Retro είναι ένας έξυπνος τρόπος για να διαχωρίζονται τα στιγμιότυπα της ζωής μας από τα ενοχλητικά εμπορικά μηνύματα και clickbait και κάνουν την αναδρομή στο παρελθόν κάποιου πολύ πιο διασκεδαστική.

«Όταν επενδύσαμε για πρώτη φορά στο Retro, ήταν λόγω της βαθιάς πεποίθησής μας ότι μπορούσαμε να χτίσουμε στο διαδίκτυο μια γωνιά οικεία, ελαφριά, ακόμη και χαρούμενη», λέει η Ashley Mayer, συνιδρύτρια και συνεργάτης της Coalition Operators.

Ο Σαρπ και ο Όλσον σχεδιάζουν να κυκλοφορήσουν και μια premium έκδοση της εφαρμογής που θα περιλαμβάνει πιο προηγμένες λειτουργίες για χρήση φωτογραφιών.

Ακολουθήστε το evima.gr στο Google News

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr