Το «κόλλημα» του γκαζιού είναι φαινόμενο που μπορεί να οφείλεται είτε σε ένα απλό πατάκι που μπλέχτηκε κάτω από το πεντάλ, είτε -σε παλαιότερα μοντέλα- σε κάποια μηχανική βλάβη. Το πώς θα αντιδράσει ωστόσο ο οδηγός εκείνη τη στιγμή μπορεί να κάνει τη διαφορά ανάμεσα στην ασφάλεια και σε μια επικίνδυνη κατάσταση.
Πώς μπορώ να το αντιμετωπίσω;
Αρχικά, δεν πρέπει να χάσεις την ψυχραιμία σου, καθώς ο πανικός μπορεί να «θολώσει» το μυαλό και να οδηγήσει σε λάθος κινήσεις. Η πρώτη αντίδραση πρέπει να είναι το παρατεταμένο πάτημα του φρένου, ώστε να επιβραδύνει το όχημα.
Στα σύγχρονα αυτοκίνητα αυτή η ενέργεια είναι συνήθως αρκετή, καθώς με το πάτημα του φρένου κλείνει η ηλεκτρονική πεταλούδα του γκαζιού και σταματά η επιτάχυνση. Σε παλαιότερα μοντέλα, όμως, το φρενάρισμα από μόνο του μπορεί να μην οδηγήσει σε πλήρη ακινητοποίηση.
Σε αυτή την περίπτωση, πρέπει να βάλεις το κιβώτιο στη «νεκρά» (N). Αν έχεις χειροκίνητο, επιλέγεις νεκρά, ενώ σε αυτόματο μετακινείς τον λεβιέ στη θέση «Ν». Πατώντας ταυτόχρονα το φρένο, το αυτοκίνητο θα ακινητοποιηθεί.
Αφού σβήσεις τον κινητήρα, έλεγξε αν το «κόλλημα» προκλήθηκε από το πατάκι. Αν όχι, τότε μην προσπαθήσεις να τον βάλεις ξανά μπροστά, αλλά κάλεσε οδική βοήθεια ώστε το αυτοκίνητο να μεταφερθεί στο συνεργείο για την άμεση διάγνωση του προβλήματος.
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr
