Ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χαλκίδας για το πολυνομοσχέδιο του υπ. Παιδείας
H πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας έδωσε στη δημοσιότητα, εν μέσω κορωνοϊού το περιβόητο πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία. Ένα νομοσχέδιο που είναι μακριά από τις ανάγκες που έχει σήμερα η εκπαίδευση κι από το οποίο απουσιάζει παντελώς, ακόμη και στο ελάχιστο, το όραμα για την παιδεία του παρόντος και του μέλλοντος.
Εν μέσω πανδημίας, η κυβέρνηση και η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δείχνουν το πραγματικό και συντηρητικό τους πρόσωπο, αφού φοβούνται τον ουσιαστικό διάλογο και την κρίση του εκπαιδευτικού κόσμου για το νομοσχέδιό τους κι επιμένουν να το ψηφίσουν τώρα που τα σχολεία είναι κλειστά, πιστεύοντας πως έτσι δεν θα έχουν αντιδράσεις.
Είναι δε χαρακτηριστική, η κυβερνητική αμηχανία και η έλλειψη σχεδίου,που ούτε μια αναφορά στο ολοήμερο, ούτε μία στο ψηφιακό σχολείο, καθώς επίσης ούτε μια διάταξη για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν έχει περιληφθεί στο νομοσχέδιο, παρά το γεγονός πως η εκπαίδευση ουσιαστικά λειτουργεί αυτό το διάστημα μόνο με αυτόν τον τρόπο.
Η αλλαγή όμως του αναλυτικού προγράμματος στο νηπιαγωγείο και ο κατακερματισμός του προγράμματος σε διδακτικά αντικείμενα, δεν αποτελεί εξέλιξη στην εκπαίδευση των παιδιών, παραγκωνίζει τις ανάγκες τους, τα ιδιαίτερα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά της ηλικίας τους, χωρίς να βασίζεται σε σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα.
Από τη μελέτη των άρθρων για τον προγραμματισμό, την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και την εξωτερική αξιολόγηση προκύπτει ότι σε κανένα σημείο των άρθρων αυτών, δεν γίνονται αναφορές και δεν αποσαφηνίζονται τόσο η έννοια όσο και ο σκοπός, τα χαρακτηριστικά και, σε τελική ανάλυση, η λογική και η φιλοσοφία που διέπουν τον χαρακτήρα της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας, όπως ρυθμίζονται με το σχέδιο νόμου.
Υπάρχει σαφέστατο έλλειμμα επιστημονικής θεμελίωσης. Οι διατάξεις κρίνονται ως αποσπασματικές επιλογές «κοπτικής – ραπτικής» που έχουν την αναφορά τους σε σχέδια νόμου άλλων εποχών και που δεν συνδέονται μεταξύ τους.
Υπάρχει ουσιαστικός κίνδυνος να εξελιχθεί η διαδικασία αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας σε γραφειοκρατικό γεγονός που συρρικνώνει και «αφυδατώνει» εντελώς κάθε νόημα αναζήτησης δημιουργικής ανατροφοδότησης του περιεχομένου της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο σχολείο.
Αποτελούν προσχηματικές και εντελώς αντιφατικές ρυθμίσεις ως προς τον χαρακτήρα και τη διάστασή τους, διοικητική και παιδαγωγική. Παραχωρούν τυπικά στον Σύλλογο Διδασκόντων το δικαίωμα της σύνταξης της ετήσιας έκθεσης του προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου, όμως σε άλλες διατάξεις, γίνεται λόγος για θεματικούς άξονες αναφοράς του συλλογικού προγραμματισμού και των σχεδιαζόμενων δράσεων και ερευνητικών προγραμμάτων, οι οποίες δύναται να καθορίζονται με απόφαση του Υ.ΠΑΙ.Θ., που εκδίδεται ύστερα από εισήγηση της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. και του Ι.Ε.Π.
Το ότι η έγκρισή του γίνεται αποκλειστικά με απόφαση του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου και του Διευθυντή Εκπαίδευσης, γεγονός που, σε συνδυασμό με τη συμμετοχή στη σύνταξή του των συλλόγων γονέων και της τοπικής αυτοδιοίκησης,αποδεικνύει τη σαφή υποτίμηση του ρόλου του Συλλόγου Διδασκόντων, αλλά και τον προσανατολισμό του Υ.ΠΑΙ.Θ. για τον ασφυκτικό διοικητικό έλεγχο της εκπαίδευσης.
Σε ό,τι αφορά τον θεσμό αυτό, είναι απόλυτα βέβαιο πως είναι καταδικασμένος σε πλήρη αποτυχία, καθώς και ο πλέον αδαής μπορεί να αντιληφθεί ότι για τους μικρούς μαθητές του δημοτικού σχολείου, το κυρίαρχο πρόσωπο που εμπιστεύονται είναι ο δάσκαλος της τάξης τους και αυτό δεν μπορεί να αλλάξει με διοικητικές πράξεις. Η εμπιστοσύνη «χτίζεται» και δεν προκύπτει από ανάθεση.
Ο όρος «εκπαιδευτικός εμπιστοσύνης» είναι εντελώς άστοχος και προσβλητικός προς το σύνολο των υπόλοιπων εκπαιδευτικών.. Οι αρμοδιότητες, όμως, όπως και οι λόγοι οι οποίοι θεωρητικά αναφέρονται ως παράγοντες αναγκαιότητας θεσμοθέτησής του έχουν βάση εξαιτίας της εμφάνισης στα σχολεία νέων φαινομένων, όπως η ενδοσχολική βία, η παραβατικότητα, ο κοινωνικός ρατσισμός κλπ. , για τον λόγο αυτό είναι ουσιαστικότερη η συλλογική ομάδα διαχείρισης κρίσεων και ψυχικής υγείας σε κάθε σχολείο με τον συντονισμό του Διευθυντή του σχολείου.
Εάν η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. επιθυμούσε πραγματικά την ενίσχυση της διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας, δεν έχει παρά να εφαρμόσει το πρόγραμμα των σχολείων ΕΑΕΠ που κατάργησε η προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, όπου προβλέπονταν περισσότερες ώρες αγγλικών στο δημοτικό σχολείο. Σημαντική, επίσης, θα ήταν η τελική πιστοποίηση της γνώσης της αγγλικής γλώσσας με Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας, το οποίο θα αποκτάται εντός του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος.
Το θετικό αυτό μέτρο έρχεται να αναιρέσει, η αύξηση της ποινής, παραγνωρίζοντας τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί εδώ και χρόνια μετακινούμενοι κάθε χρόνο και σε διαφορετικό μέρος της χώρας .
Οι παραπάνω ρυθμίσεις σημαίνουν περαιτέρω υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, ασφυκτικά-πληθωρικά τμήματα, υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών, περισσότερες υπεραριθμίες, λιγότερες προσλήψεις αναπληρωτών και απώλεια θέσεων εργασίας.
Ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χαλκίδας καλεί τους εκπαιδευτικούς ενωτικά κι αποφασιστικά να αντιδράσουμε και να μην επιτρέψουμε να ψηφιστεί και μάλιστα χωρίς κανένα διάλογο το νομοσχέδιο από τη Βουλή. Να μείνει στα χαρτιά.
Καλούμε την κυβέρνηση της ΝΔ και την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να το αποσύρουν και να ανοίξουν έναν ευρύ διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα και την κοινωνία για τις πραγματικές ανάγκες που έχει σήμερα η εκπαίδευση.
Ακολουθήστε το evima.gr στο Google News
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr