Σάλος στην Εύβοια: Γυναίκα πουλούσε επώνυμα προϊόντα μαϊμού
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σάλος στην Εύβοια: Γυναίκα πουλούσε επώνυμα προϊόντα μαϊμού

Η σπείρα δρούσε μεθοδικά μέσω διαδικτύου διοχετεύοντας προϊόντα «μαϊμού» στην αγορά με έδρα τη βόρεια Εύβοια

Ρούχα, παπούτσια, τσάντες, πορτοφόλια και πολλά ακόμη προϊόντα «μαϊμού» λάνσαρε σαν αυθεντικά μία ομάδα ατόμων στην Εύβοια πουλώντας τα μέσω ιστοσελίδας που είχαν δημιουργήσει.

Μάλιστα υπήρχε και φυσικό κατάστημα με έδρα περιοχή της βόρειας Εύβοιας.

Ανάμεσα στα τρία άτομα που εξαπατούσαν ανυποψίαστους καταναλωτές και μία 23χρονη κοπέλα η οποία είχε την ευθύνη της ανάληψης των χρημάτων από τα ΑΤΜ, με τα λεφτά των ανθρώπων που πίστευαν ότι αγόραζαν αυθεντικά προϊόντα από το κατάστημα.

Μέσω διαδικτυακών αναζητήσεων προέκυψε η μεγάλη απάτη, με το κατάστημα να διαφημίζεται μάλιστα και από ιστοσελίδας με υψηλή επισκεψιμότητα.

Στα χέρια των Αρχών είναι κάποια από τα μέλη της σπείρας, ενώ η έρευνα για την υπόθεση είναι σε εξέλιξη.

Την ίδια ώρα οι σύλλογοι καταναλωτών προειδοποιούν τους καταναλωτές για αντίστοιχα περιστατικά και συστήνουν μεγάλη προσοχή στις διαδικτυακές αγορές ενόψει και της Cyber Monday.

Η Ανεξάρτητη Αρχή Συνήγορος του Καταναλωτή και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας προειδοποιούν:

1. Να προσέχουν κατά την ηλεκτρονική εγγραφή τους σε ενημερωτικά δελτία (newsletters), με τα οποία καλούνται να δηλώσουν έγκαιρα τις προτιμήσεις τους σε συγκεκριμένα προϊόντα και να ενημερωθούν, έτσι, νωρίτερα για τις εκπτώσεις που θα γίνουν σε αυτά. Ιδίως, να είναι επιφυλακτικοί με τις προσωπικές πληροφορίες που χορηγούν μέσω αυτών των newsletters, δεδομένου ότι αποτελούν, στην ουσία, μορφή ηλεκτρονικού μάρκετινγκ και χρησιμοποιούνται κατά κόρον από τους προμηθευτές για τη δημιουργία προσωποποιημένων προφίλ πελατών και για τη διενέργεια εξατομικευμένων προωθητικών ενεργειών που τους ακολουθούν παντού κατά την πλοήγησή τους στο διαδίκτυο.

2. Να διαχωρίζουν τις αληθινές από τις εικονικές προσφορές, κάνοντας δική τους έρευνα αγοράς αρκετό διάστημα πριν για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν, σε συνδυασμό και με τη χρήση ειδικών εργαλείων που διατίθενται από ηλεκτρονικές πλατφόρμες σύγκρισης προϊόντων και πραγματοποίησης αγορών, τα οποία αναπαριστούν τη διαχρονική διακύμανση των τιμών.

3. Κατά την τοποθέτηση των παραγγελιών τους, να δίνουν ιδιαίτερη έμφαση και σημασία, εκτός από την τιμή, και σε άλλες κρίσιμες πληροφορίες που σχετίζονται με την ταχύτητα παράδοσης των προϊόντων τους και συγκεκριμένα: (α) στη διαθεσιμότητα, λαμβάνοντας ιδίως υπόψη εμπόδια και περιορισμούς που, σε διεθνές επίπεδο, επηρεάζουν την παραγωγή και διακίνηση των αγαθών, καθώς και (β) στον αναμενόμενο χρόνο αποστολής των προϊόντων μέσω των ταχυδρομικών παρόχων. Στόχος είναι οι καταναλωτές να μη βιώνουν αργότερα δυσαρέσκεια και απογοήτευση από τυχόν υπερβολικούς ή/και απροσδιόριστους χρόνους αναμονής.

4. Να αποφεύγουν την αγορά προϊόντων, ακόμα κι αν πωλούνται σε ιδιαίτερα συμφέρουσες τιμές, από ηλεκτρονικά καταστήματα που διαθέτουν αμφίβολης νομιμότητας ιστοσελίδες (πχ δεν περιλαμβάνουν πλήρη στοιχεία έδρας και επικοινωνίας, περιέχουν «νεκρές» συνδέσεις (links) ή συνδέσεις σε όρους χρήσης ή πολιτικής προστασίας απορρήτου με ασυνάρτητο παρεχόμενο, διοχετεύουν την επικοινωνία με τους καταναλωτές αποκλειστικά μέσω social media εφαρμογών, όπως viber, messenger, κλπ).

Ακολουθήστε το evima.gr στο Google News

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr