
Τα πέντε σημάδια που δείχνουν ότι πρέπει να σταματήσετε την οδήγηση
Η οδήγηση είναι μια δραστηριότητα που συνδέεται άμεσα με την προσωπική ελευθερία και ανεξαρτησία, ωστόσο με την πάροδο των χρόνων, η ικανότητα να διατηρεί κάποιος την ασφάλεια του εαυτού του και των άλλων στο δρόμο μπορεί να επηρεαστεί.Τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε εθνικό επίπεδο, δεν προκύπτει κάποιος περιορισμός όσον αφορά το ηλικιακό όριο για την αποστράτευση των οδηγών, με τη συζήτηση για το αν κάποιος οφείλει να αφήσει το τιμόνι από κάποια ηλικία και μετά, να επανέρχεται συνεχώς στο προσκήνιο.
Όπως αναφέρει το carandmotor, παρόλο που τα σοβαρά τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα στα οποία εμπλέκονται ηλικιωμένοι οδηγοί αυξάνονται, το ζήτημα της διακοπής της οδήγησης για τους ηλικιωμένους οδηγούς παραμένει εξαιρετικά ευαίσθητο, ενώ καμιά ευρωπαϊκή χώρα δεν μοιάζει διατεθειμένη να επιβάλει ένα συγκεκριμένο ηλικιακό όριο.
Η αυστηροποίηση της διαδικασίας ανανέωσης των διπλωμάτων οδήγησης με τη διεξαγωγή επιπλέον εξετάσεων θα μπορούσε να αποτελέσει μια λύση, ωστόσο, στο τέλος της ημέρας τη δύσκολη απόφαση της… αποστράτευσης καλείται να την πάρει ο ίδιος οδηγός, σεβόμενος τη δική του ασφάλεια και των υπολοίπων χρηστών του δρόμου.
Με αυτή τη λογική, κάθε ηλικιωμένος οδηγός θα πρέπει να βρίσκεται σε εγρήγορση ώστε να αντιληφθεί εγκαίρως εκείνα τα σημάδια που θα του υποδείξουν ότι πρέπει να εγκαταλείψει την οδήγηση, ακόμα κι αν η άδεια που βρίσκεται στα χέρια του παραμένει σε ισχύ.
Το πρώτο σημάδι, το οποίο μάλιστα δεν μπορεί να αμφισβητηθεί, είναι η συχνή εμπλοκή σε ατυχήματα, έστω κι αν αυτά δεν είναι σοβαρά. Η συχνή πρόκληση ατυχημάτων δεν μπορεί να αποτελεί ένα τυχαίο γεγονός, καθώς στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων υποδηλώνει την αδυναμία του οδηγού να χειριστεί με ασφάλεια το όχημα.
Το δεύτερο σημάδι σχετίζεται με την υγεία του οδηγού, καθώς προβλήματα όπως για παράδειγμα στην όραση περιορίζοντας δραματικά την ικανότητα αντίληψης του περιβάλλοντα χώρου.
Εδώ προφανώς η ευθύνη βαραίνει και τους γιατρούς που θα κληθούν να εξετάσουν τον οδηγό, καθώς σε περίπτωση κάποιας ασθένειας που υποβιβάζει την ικανότητα οδήγησης θα πρέπει να δίνεται η κατάλληλη οδηγία ώστε ο οδηγός να διακόψει την αγαπημένη του συνήθεια.
Το τρίτο σημάδι είναι εκείνο της ανασφάλειας που αισθάνεται ο ίδιος οδηγός, βρισκόμενος πίσω από το τιμόνι, αντιλαμβανόμενος την αδυναμία του να ανταποκριθεί επαρκώς ακόμα και σε απλές διαδικασίες.
Ένα ακόμα σημάδι είναι αυτός την ανεξήγητης κόπωσης, ακόμα και σε μικρές διαδρομές ή σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού. Η αδικαιολόγητη κόπωση, πέρα της κακής φυσικής κατάστασης του οδηγού, μαρτυρά την υπερπροσπάθεια που καταβάλλει ώστε να διατηρήσει υπό έλεγχο το όχημα και το άγχος που τον κυριεύει σε όλη αυτή τη διαδικασία.
Πέμπτο και τελευταίο σημάδι είναι οι αντιδράσεις του στενού περιβάλλοντας του οδηγού. Συγγενείς και φίλοι ίσως επιχειρήσουν να μας δώσουν μια πιο «καθαρή» εικόνα των πραγματικών δυνατοτήτων, επισημαίνοντας ότι ήρθε η στιγμή να κρεμάσουμε τα «γάντια» μας και να εγκαταλείψουμε την οδήγηση. Η παρέμβαση αυτή θα πρέπει να αξιολογηθεί και αναμφίβολα να μας προβληματίσει.
Ακολουθήστε το evima.gr στο Google News
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr