ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αλαλούμ με τα χρωματιστά τιμολόγια για το ρεύμα- Τι πρέπει να ξέρετε

Αλαλούμ με τα χρωματιστά τιμολόγια για το ρεύμα- Τι πρέπει να ξέρετε
Οι επτά στους δέκα καταναλωτές, προτιμούν να πάνε στο πράσινο τιμολόγιο, μέχρι να «κινηθεί» το νέο σύστημα

Μπερδεμένοι εξακολουθούν να είναι οι καταναλωτές με τα τιμολόγια του ρεύματος, αφού δεν μπορούν να διαπιστώσουν πιο τιμολόγιο τους συμφέρει και γιατί.

Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, αυτό που φοβούνται περισσότερο οι καταναλωτές, είναι οι κρυφές χρεώσεις, τα «ψιλά γράμματα» δηλαδή, αλλά και τα πέναλτι στις περιπτώσεις ασυνέπειας.

Τα τηλέφωνα δε των ενεργειακών επιθεωρητών και όσως ασχολούνται με την αγορά ενέργειας, έχουν «σπάσει» στην κυριολεξία.

Οι επτά στους δέκα καταναλωτές, προτιμούν να πάνε στο πράσινο τιμολόγιο, μέχρι να «κινηθεί» το νέο σύστημα, δύο στους δέκα στο σταθερό μπλε τιμολόγιο και ένας στους δέκα στο κίτρινο.

«Ο χαμός του χαμού γίνεται με τους λογαριασμούς ρεύματος. Χάνει η μάνα το παιδί και το παιδί τη μάνα. Έχουν σπάσει τα τηλέφωνα, ο κόσμος ρωτάει τι να κάνει και όλοι φοβούνται τα κρυφές χρεώσεις. Τα πέναλτι που δεν τους λένε οι εταιρείες. Έχει τρελαθεί ο κόσμος, γιατί δεν μπορεί να βγάλει άκρη και ρωτά τους ειδικούς. Κι εμείς προσπαθούμε να εξηγήσουμε όσο απλά γίνεται και πάλι δεν καταλαβαίνουν», αναφέρει στο Dnews, ενεργειακός επιθεωρητής, Μιχάλης Χριστοδουλίδης.

Ο κ. Χριστοδουλίδης αναφέρει ότι θα έπρεπε οι εταιρείες να έχουν επικοινωνήσει καλύτερα τους όρους των συμβολαίων και να λένε τα πάντα στις τηλεφωνικές επικοινωνίες με τους καταναλωτές.

«Γενικά έπρεπε ο κ.Σκυλακάκης,  να το έχει πει καθαρά αυτό στον κόσμο. Ότι υπάρχει «έκπτωση συνέπειας, σε πέντε εταιρείες» και κάποιος που δεν θα πληρώσει στην ημερομηνία που πρέπει, θα έχει συνέπειες. Έχει μπερδευτεί ο κόσμος», επισημαίνει.

Στο πράσινο και το μπλε τιμολόγιο λοιπόν, υπάρχει «έκπτωση συνέπειας», το οποίο μπορεί να φτάσει στο 35%. «Σε αυτό πρέπει ο κόσμος να καταλάβει ότι στην τιμή που αγόρασε, σε πέντε εταιρείες από τις 13, αν είσαι εκπρόθεσμος μία ημέρα, θα υπάρχει καπέλο 35%. Δεν το έχουν όλες οι εταιρείες. Πρέπει όμως οι καταναλωτές, να γνωρίζουν ποιες εταιρείες έχουν αυτό τον όρο», αναφέρει ο κ. Χριστοδουλίδης, ενώ για το κίτρινο τιμολόγιο, υπογραμμίζει:

«Στο κίτρινο τιμολόγιο, προαναγγέλλουν την τιμή του μήνα στο τηλέφωνο. Προσπαθούν να δελεάσουν τον καταναλωτή, λέγοντας ότι το πολύ να είναι 2-3 λεπτά του ευρώ παραπάνω το ρεύμα τον άλλο μήνα. Δεν του λένε ότι μπορεί να είναι και περισσότερο. Στο κίτρινο τιμολόγιο,  δεν μπορούν να εγγυηθούν την τιμή, αφού δεν υπάρχουν ασφαλιστικές δικλείδες. Παρασύρουν τον καταναλωτή με τη φθηνή κιλοβατώρα και τα δώρα, αλλά δεν του λένε από τηλεφώνου, όλα όσα προβλέπει το συμβόλαιο».

«Ειδικά για το κίτρινο τιμολόγιο οι πάροχοι μετακυλούν όλο το ρίσκο στον πελάτη και δεν αναλαμβάνουν ούτε ένα ποσοστό. Ας πάνε σε ασφαλιστικές εταιρείες, να ασφαλίσουν το «ρίσκο αντιστάθμισης». Έτσι γίνεται στη Γερμανία και τις Ηνωμένες Πολιτείες», δηλώνει.

Για πρώτη φορά ο κ. Χριστοδουλίδης, αναφέρει επίσης, έναν όρο, που υπάρχει σε κάποιες εταιρείες, ο οποίος όπως υποστηρίζει είναι καταχρηστικός και μάλιστα με απόφαση δικαστηρίου.

«Υπάρχει ένας πρωτόγνωρος όρος, στο μπλε τιμολόγιο, σε δύο εταιρείες. Σύμφωνα με αυτό τον όρο, αναφέρεται στο συμβόλαιο ότι για σοβαρούς λόγους, μπορεί ο πάροχος να «σπάσει» το σταθερό συμβόλαιο, με ενημέρωση του καταναλωτή δύο μήνες πριν. Ποιοι είναι οι σοβαροί λόγοι. Υπάρχει δικαστική απόφαση ότι αυτός ο όρος είναι καταχρηστικός. Δεν μπορεί ο πάροχος να «σπάει» σταθερό συμβόλαιο. Και μην μπερδεύουμε τον όρο «ανωτέρα βία», με τον όρο «σοβαρός λόγος». Η ανωτέρα βία, αφορά μεγάλες καταστροφές, πολέμους κλπ. Ο σοβαρός λόγος ποιος είναι; Αν κάποιος χάσει τη δουλειά του, δεν είναι σοβαρός λόγος, για την εταιρεία;», καταλήγει.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr