ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

e-ΕΦΚΑ: Δείτε εδώ με ένα κλικ πόσα ένσημα έχετε

e-ΕΦΚΑ: Δείτε εδώ με ένα κλικ πόσα ένσημα έχετε
Μια νέα ψηφιακή εφαρμογή που αλλάζει τα δεδομένα στην εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων παρουσίασε χθες Τρίτη (16/9) ο e-ΕΦΚΑ.

Το myEFKA-Dashboard αποτελεί το πιο πρόσφατο βήμα του Φορέα στον δρόμο προς τον πλήρη ψηφιακό μετασχηματισμό του ασφαλιστικού συστήματος, προσφέροντας στους πολίτες πλήρη εικόνα του ασφαλιστικού τους προφίλ… με ένα μόνο κλικ.

Η νέα υπηρεσία είναι προσβάσιμη από όλους τους ασφαλισμένους, είτε μέσω υπολογιστή είτε μέσω κινητού. Μέσα από μία ενιαία και εύχρηστη ψηφιακή πλατφόρμα, ο χρήστης μπορεί να δει:

  • Τα ένσημά του και την ασφαλιστική του ιστορία
  • Ειδοποιητήρια εισφορών, οφειλών ή δόσεων
  • Εκκαθαριστικά συντάξεων και αναλυτικές αποδοχές
  • Ποσοστά αναπηρίας και πιστοποιητικά ασφαλιστικής ικανότητας
  • Τα ραντεβού και τις αιτήσεις του προς τον ενημερο
  • Την πορεία των αιτημάτων του
  • Προσωποποιημένες υπενθυμίσεις και ειδοποιήσεις
  • Δυνατότητα online πληρωμής μέσω IRIS

Ο χρήστης μπορεί επίσης να τροποποιήσει προσωπικά του στοιχεία, όπως τραπεζικούς λογαριασμούς, και να ενημερώνει τα στοιχεία επικοινωνίας του, γλιτώνοντας χρόνο και γραφειοκρατία.

Το σύστημα προσαρμόζεται ανάλογα με την ιδιότητα του χρήστη (μισθωτός, μη μισθωτός, άτομο με αναπηρία, συνταξιούχος), εμφανίζοντας τα σχετικά στοιχεία συγκεντρωμένα στην αρχική οθόνη. Με πρόσβαση μέσω TaxisNet και πιστοποίηση OTP, εξασφαλίζεται η ασφάλεια των δεδομένων.

Μια από τις σημαντικότερες λειτουργίες του νέου Dashboard είναι η άμεση έκδοση ασφαλιστικών βεβαιώσεων και ενημεροτήτων, χωρίς φυσική παρουσία ή αναμονές σε ουρές. Όλα γίνονται ψηφιακά και αυτόματα, μειώνοντας σημαντικά τον διοικητικό φόρτο τόσο για τον πολίτη όσο και για τον ΕΦΚΑ.

Όπως ανακοίνωσε η διοίκηση του Φορέα, η πλατφόρμα θα εξελίσσεται και θα εμπλουτίζεται διαρκώς, ώστε να καλύψει πλήρως όλο το φάσμα των υπηρεσιών κοινωνικής ασφάλισης, συγκεντρωμένων σε ένα σημείο για τον πολίτη.

Η διαδικασία βήμα-βήμα

πρόσβαση στη νέα πλατφόρμα του ΕΦΚΑ, myEFKA-Dashboard, είναι απλή και φιλική προς τον χρήστη, εφόσον υπάρχει η βασική ψηφιακή εξοικείωση και πρόσβαση σε έναν υπολογιστή, tablet ή κινητό. Το εργαλείο έχει σχεδιαστεί με στόχο τη διευκόλυνση των πιο συχνών συναλλαγών των ασφαλισμένων, όπως:

  • Η υποβολή αιτημάτων
  • Η παρακολούθηση της πορείας τους
  • Η λήψη ειδοποιήσεων και προσωποποιημένων υπενθυμίσεων

Για να μπορέσει κάποιος να συνδεθεί στο myEFKA-Dashboard, θα πρέπει:

  • Να έχει κωδικούς TaxisNet
  • Να είναι εγγεγραμμένος στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ)

Προσοχή: Εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες δεν έχουν ακόμα ολοκληρώσει την εγγραφή τους στο ΕΜΕπ, κάτι που τους εμποδίζει από το να χρησιμοποιήσουν άμεσα τις υπηρεσίες του myEFKA.

Ας δούμε αναλυτικά πώς γίνεται:

Αφού ο ασφαλισμένος εισέλθει στο ανανεωμένο πόρταλ του Φορέα, επιλέγει το διακριτό κουμπί που τον ανακατευθύνει στην σελίδα εισόδου του dashboard.

Η αυθεντικοποίηση, η πιστοποίηση δηλαδή ότι πρόκειται για τον ίδιο, πραγματοποιείται με χρήση προσωπικών κωδικών TaxisNet και επιβεβαίωσης εισόδου με One Time Password. Προσοχή όμως, ο ασφαλισμένος θα πρέπει να έχει πιστοποιηθεί στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ), όπως ισχύει σε κάθε ψηφιακή εφαρμογή του δημοσίου. Μάλιστα, όπως ξεκαθάρισε ο κ. Bαρβέρης, όποιος ασφαλισμένος δυσκολεύεται, μπορεί να απευθυνθεί σε κάποιο ΚΕΠ, προκειμένου να εγγραφεί στο ΕΜΕπ.

Μέσω των ρυθμίσεων, παρέχεται η δυνατότητα στους πολίτες να ρυθμίσουν την επιθυμητή γλώσσα, με επιλογές ανάμεσα σε ελληνικά και αγγλικά.

Ανάλογα για το εάν πρόκειται για ασφαλισμένο μισθωτό, μη μισθωτό, άτομο με αναπηρία ή συνταξιούχο, η αρχική οθόνη παρουσιάζει συνοπτικά και οργανωμένα όλα τα σημαντικά στοιχεία όπως ασφαλιστικός βίος, εισφορές, οφειλές, αιτήματα και συνταξιοδοτικές πληροφορίες.

Ο πολίτης έχει τη δυνατότητα να δει και να ενημερώσει όλα τα προσωπικά του στοιχεία με πλήρη αξιοποίηση των διαθέσιμων αρχείων και κόμβων, με τους οποίους διαλειτουργεί πλέον ο ΕΦΚΑ. Τα στοιχεία ταυτότητας αντλούνται από το Εθνικό Μητρώο Ασφάλισης, Συνταξιοδότησης και Παρακολούθησης Πληρωμών Συντάξεων (αρχείο ΑΜΚΑ ΕΜΑΕΣ), στοιχεία διεύθυνσης και επικοινωνίας από το ΕΜΕπ και οικογενειακές σχέσεις από το Μητρώο Πολιτών.

Επιπλέον, στη θέση των τραπεζικών συναλλαγών, μπορεί ο ασφαλισμένος να αλλάξει ή να διορθώσει το IBAN και να ορίσει τον πρωτεύοντα τραπεζικό λογαριασμό του.

Μετά την ολοκλήρωση της ενημέρωσης, ο χρήστης μπορεί να εκτυπώσει άμεσα την επικαιροποιημένη βεβαίωση απογραφής.

Στην ενότητα Αιτήσεις, προβάλλονται οι αιτήσεις που υποβάλλει ο ασφαλισμένος αλλά και η εμφάνιση της κατάστασής τους. Ταυτόχρονα, μπορεί να υποβάλλει νέες αιτήσεις για μεταβολή στοιχείων, επιδόματα και παροχές.

Από το κεντρικό μενού, ο χρήστης έχει πρόσβαση στη μηχανογραφημένη ασφαλιστική του ιστορία που προέρχεται από το σύστημα Άτλας, καθώς και ασφαλιστική ιστορία που προέρχεται σε ψηφιοποιημένα αρχεία, όταν αυτά είναι διαθέσιμα από τον αντίστοιχο φορέα.

Μετά την είσοδό του, οι ασφαλισμένοι, μεταξύ άλλων έχουν τη δυνατότητα:

  • Να αποκτούν άμεση πρόσβαση στην πλήρη ασφαλιστική τους ιστορία και σε όλα τα συναφή πιστοποιητικά. Εδώ βέβαια πρέπει να επισημανθεί ότι υπάρχει περίπτωση κάποια από τα στοιχεία του ασφαλισμένου να βρίσκονται υπό ψηφιοποίηση, με αποτέλεσμα να μη φαίνονται άμεσα (θα εμφανίζονται σταδιακά). Επίσης, με την ολοκλήρωση δύο σημαντικών παρεμβάσεων, της δημιουργίας του Ενιαίου Κανονισμού Ασφάλισης και Παροχών, καθώς και του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος του ΕΦΚΑ, κάθε ασφαλισμένος θα έχει τη δυνατότητα να βλέπει εκτός από τα «ένσημά» του ανά μήνα και τη σύνοψη του ασφαλιστικού του βίου, ώστε να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή πόσα χρόνια δουλειάς απαιτούνται προκειμένου να συμπληρωθούν οι προϋποθέσεις συνταξιοδότησης. Μέχρι τότε, θα βλέπει μόνο τον χρόνο που έχει ψηφιοποιηθεί, ανά μήνα ασφάλισης.
  • Να ενημερώνονται σε πραγματικό χρόνο για την πορεία των υποβληθέντων αιτήσεων και αιτημάτων τους.
  • Να εκδίδουν και να εκτυπώνουν άμεσα πιστοποιητικά ασφαλιστικής ενημερότητας.
  • Να υποβάλλουν αιτήσεις για επιδόματα, παροχές ή τροποποιήσεις στοιχείων μέσω απλουστευμένων διαδικασιών.
  • Να παρακολουθούν τις εισφορές τους, τις ληξιπρόθεσμες οφειλές και να τις εξοφλούν μέσω της πλατφόρμας IRIS.
  • Να έχουν άμεση πρόσβαση σε ενημερωτικά σημειώματα συντάξεων και σε στοιχεία αναπηρίας, όπου αυτό είναι αναγκαίο.

Για τους μη μισθωτούς, δίνεται η δυνατότητα εκτύπωσης των ειδοποιητηρίων των τρεχουσών εισφορών. Επιπρόσθετα, όταν αυτοί έχουν οφειλές, προσφέρεται η δυνατότητα άμεσης επισκόπησης ληξιπρόθεσμων οφειλών, με ημερομηνία λήξης καθώς και βεβαιωμένων οφειλών προς το ΚΕΑΟ, με ενσωματωμένη δυνατότητα πληρωμής μέσω IRIS, απλοποιώντας σημαντικά τη διαδικασία αποπληρωμής των οφειλών.

Η έκδοση πιστοποιητικών και αποδεικτικών ασφαλιστικής ενημερότητας γίνεται μέσα από το κεντρικό μενού, δίνοντας στον πολίτη άμεση πρόσβαση σε επίσημα έγγραφα.

Για τους δικαιούχους με αναπηρία, η πλατφόρμα εμφανίζει επιπλέον πληροφορίες, όπως το ποσοστό αναπηρίας και την ημερομηνία λήξης της γνωμάτευσης αναπηρίας.

Τέλος, για τους συνταξιούχους, η ανάλυση του ποσού της σύνταξης παρουσιάζεται κεντρικά με τη δυνατότητα εκτύπωσης του μηνιαίου ενημερωτικού σημειώματος κύριας σύνταξης, προσφέροντας πλήρη εικόνα των παροχών τους.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr