ΕΛΣΤΑΤ: Που παρατηρούνται οι μεγαλύτερες αυξήσεις
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΕΛΣΤΑΤ: Που παρατηρούνται οι μεγαλύτερες αυξήσεις

Το φυσικό αέριο κατέγραψε ετήσια αύξηση 29,9%.

Στο 2% διαμορφώθηκε ο πληθωρισμός τον Απρίλιο του 2025, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, έναντι 3,1% τον αντίστοιχο μήνα του 2024. Σε μηνιαία βάση, ο δείκτης τιμών κατανάλωσης παρουσίασε άνοδο 0,5%, ενώ συνεχίζουν να καταγράφονται έντονες ανατιμήσεις σε βασικά αγαθά και υπηρεσίες.

Ειδικότερα, το φυσικό αέριο κατέγραψε ετήσια αύξηση 29,9%, ενώ οι τιμές των αεροπορικών μεταφορών αυξήθηκαν κατά 27,6%. Σημαντικές ανατιμήσεις, άνω του 10%, σημειώθηκαν και στα προϊόντα καφέ, κακάο και τσαγιού, καθώς και στα ενοίκια, που εξακολουθούν να πιέζουν τα νοικοκυριά και να προκαλούν ανησυχία στην αγορά ακινήτων.

Αύξηση της τάξεως του 9,8% εμφάνισαν και τα πακέτα διακοπών, εν όψει του καλοκαιριού.

Απεναντίας, μεγάλη αποκλιμάκωση, κατά 28,3%, εμφανίζει σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι η τιμή του ελαιολάδου. Μείωση άνω του 10% εμφάνισε επίσης το κόστος του πετρελαίου θέρμανσης, των καυσίμων και λιπαντικών, αλλά και της κατηγορίας εξοπλισμού επεξεργασίας ήχου και εικόνας.

Ο μέσος δείκτης τιμών καταναλωτή του δωδεκαμήνου Μαΐου 2024 – Απριλίου 2025, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του δωδεκαμήνου Μαΐου 2023 – Απριλίου 2024, παρουσίασε αύξηση 2,5%, έναντι αύξησης 2,8% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Μαΐου 2023 – Απριλίου 2024 με το δωδεκάμηνο Μαΐου 2022 – Απριλίου 2023.

Η μηδενική μεταβολή του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή τον Απρίλιο 2025, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαρτίου 2025, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

– 4,5% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν από τις χειμερινές εκπτώσεις.

– 0,2% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις ιατρικές υπηρεσίες.

– 2,0% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα καύσιμα και λιπαντικά.

– 1,1% στην ομάδα Ξενοδοχεία – Καφέ – Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: Εστιατόρια– ζαχαροπλαστεία – καφενείακυλικεία, ξενοδοχεία – μοτέλ – πανδοχεία.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:

– 0,3% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: άλλα προϊόντα αρτοποιίας, και ζαχαροπλαστικής, ζυμαρικά, πουλερικά, τυριά, έλαια και λίπη, λαχανικά κατεψυγμένα, σάλτσες – καρυκεύματα, μεταλλικό νερό – αναψυκτικά – χυμοί φρούτων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: ψωμί, μοσχάρι, χοιρινό, αρνί και κατσίκι, νωπά λαχανικά, καφέ.

– 0,6% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).

– 3,0% στην ομάδα Στέγαση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: Ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα ενοίκια κατοικιών.

– 0,3% στην ομάδα Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.

– 1,4% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: άλλα είδη ατομικής φροντίδας, ασφάλιστρα οχημάτων.

Οι ετήσιες μεταβολές των τιμών

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 2% τον Απρίλιο 2025, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Απριλίου 2024, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

– 2,0% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: Ψωμί, άλλα προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, κρέατα (γενικά), νωπά ψάρια, γιαούρτι, αυγά, φρούτα (γενικά), λαχανικά (γενικά), ζάχαρη – σοκολάτες – γλυκά – παγωτά, καφές – κακάο – τσάι, μεταλλικό νερό – αναψυκτικά – χυμοί φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: τυριά, ελαιόλαδο, σάλτσες – καρυκεύματα.

– 4,6% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

– 3,4% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: Ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, υπηρεσίες που σχετίζονται με το σπίτι, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: πετρέλαιο θέρμανσης, στερεά καύσιμα.

– 1,7% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: Φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικά προϊόντα, ιατρικέςοδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.

– 1,6% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

– 0,8% στην ομάδα Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: Μικρά είδη αναψυχής – άνθη, κατοικίδια ζώα, ψυχαγωγικές και πολιτιστικές υπηρεσίες, εφημερίδες – βιβλία και χαρτικά είδη, πακέτο διακοπών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: Εξοπλισμό επεξεργασίας ήχου και εικόνας, διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού.

– 2,6% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: Δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

– 6,4% στην ομάδα Ξενοδοχεία – Καφέ – Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια – ζαχαροπλαστεία – καφενεία – κυλικεία, ξενοδοχεία – μοτέλ – πανδοχεία.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:

– 0,6% στην ομάδα Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, οικιακές υπηρεσίες.

– 0,8% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: Μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, καύσιμα και λιπαντικά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, άλλες υπηρεσίες σχετικές με την προσωπική μεταφορά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.

– 0,4% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: Κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη, υπηρεσίες κοινωνικής προστασίας, ασφάλιστρα υγείας, άλλες υπηρεσίες.

Ακολουθήστε το evima.gr στο Google News

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr