Ποια είναι η μεγάλη αλλαγή που έρχεται στα τέλη κυκλοφορίας το 2023
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ποια είναι η μεγάλη αλλαγή που έρχεται στα τέλη κυκλοφορίας το 2023

Τι εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών για τη μερική καταβολή των τελών κυκλοφορίας

Ένα… λίφτινγκ στο μέτρο της πληρωμής των τελών κυκλοφορίας με το μήνα σχεδιάζει το υπουργείο Οικονομικών δίνοντας στους οδηγούς τη δυνατότητα μερικήες καταβολής ήδη από τον επόμενο Νοέμβριο που ανοίγει η πλατφόρμα για τα τέλη κυκλοφορίας του 2023.

Κάθε χρόνο λίγο πριν από το Πάσχα, το υπουργείο Οικονομικών ενεργοποιεί τα «τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα» προκειμένου οι πολίτες να έχουν τη δυνατότητα να κυκλοφορήσουν ξανά τα αυτοκίνητά τους πληρώνοντας τέλη ανάλογα με τους μήνες που τα χρειάζονται. Αυτό που φαίνεται να εξετάζεται είναι η μονιμοποίηση του μέτρου ή τουλάχιστον, η ενεργοποίησή τους όσο το δυνατόν νωρίτερα κάθε χρόνο προκειμένου να δοθεί περισσότερος χρόνος στους ενδιαφερόμενους. Τα τελευταία χρόνια, μάλιστα, έχουν καταργηθεί και τα πρόστιμα, δηλαδή η πρόσθετη επιβάρυνση στα τέλη κυκλοφορίας.

Για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 1 μηνός, καταβάλλεται το 1/12 των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 2 μηνών καταβάλλονται τα 2/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 3 μηνών καταβάλλονται τα 3/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, κ.ο.κ..

Η άρση της ακινησίας γίνεται ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας myCar της ΑΑΔΕ. Με τους κωδικούς TAXISnet, οι ιδιοκτήτες των οχημάτων μπαίνουν στην πλατφόρμα επιλέγουν το όχημα που είναι σε ψηφιακή ακινησία και πληρώνουν τα τέλη κυκλοφορίας για τους μήνες που θέλουν.

Στη συνέχεια γίνεται online έλεγχος εάν το όχημα είναι ασφαλισμένο και στο τέλος υποβάλλεται το αίτημα για άρση της ακινησίας.

Σημειώνεται ότι οι κάτοχοι οχημάτων που καταθέτουν ηλεκτρονικά τις πινακίδες κυκλοφορίας, μέσω της πλατφόρμας mycar της ΑΑΔΕ, δεν έχουν υποχρέωση να τις αποστείλουν στην Εφορία.

Κρατούν τις πινακίδες στο σπίτι τους και όταν αποφασίσουν να προχωρήσουν σε άρση της ακινησίας του οχήματός τους πληρώνοντας τα τέλη με τον μήνα, θα τις επανατοποθετήσουν στα αυτοκίνητά τους για να κυκλοφορήσουν ξανά στους ελληνικούς δρόμους.

Την ίδια στιγμή προχωρά και το σχέδιο ψηφιακών ελέγχων για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας μέσω του κινητού τηλεφώνου.

Ουσιαστικά οι εφοριακοί με ειδικό λογισμιοκό στο κινητό τους θα μπορούν να σκανάρουν τις πινακίδες των οχημάτων προκειμένου να διαπιστώσουν εάν έχουν καταβάλει το ποσο για τα τέλη κυκλοφορίας ή εάν κάποιο όχημα θα έπρεπε να βρίσκεται σε ακινησία.

Ειδικότερα, σχεδιάζεται μια νέα εφαρμογή κινητών συσκευών για σάρωση πινακίδων κυκλοφορίας και έλεγχο ακινησίας αυτοκινήτων, καθώς πλέον μέσω του myCAR, οι φορολογούμενοι δεν χρειάζεται να καταθέτουν τις πινακίδες για να θέτουν σε ακινησία τα οχήματά τους και να απαλλάσσονται από τα Τέλη Κυκλοφορίας.

Μέσα από την ψηφιακή πύλη gov.gr οι ιδιοκτήτες των οχημάτων μπορούν να βλέπουν στοιχεία για την άδεια του οχήματός τους, την ασφαλιστική του κάλυψη, τους ελέγχους ΚΤΕΟ κ.ά.

Αντίστοιχα, οι ελεγκτές μέσα από την εφαρμογή Audit-Car που ετοιμάζεται θα έχουν στη διάθεσή τους στοιχεία και δεδομένα ώστε να προχωρούν σε διασταυρώσεις.

Με τη νέα βάση δεδομένων Audit-Car, θα γίνεται άμεσα έλεγχος για το ποια οχήματα δεν έχουν ασφάλεια αυτοκινήτου, δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ ή για το ποιοι ιδιοκτήτες δεν έχουν πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας και θα ακολουθούν οι αντίστοιχες ενέργειες (ειδοποιήσεις, πρόστιμα κτλ).

Οι εκτιμήσεις υπολογίζουν τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα στους δρόμους της χώρας φτάνουν τα 650.000, ενώ περίπου 1,5 εκατομμύριο αυτοκίνητα εκτιμάται πως δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ. Παράλληλα 75.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων φαίνεται πως δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας κάθε χρόνο.

Ακολουθήστε το evima.gr στο Google News

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr