Ζαχαράκη για Εύβοια: Στο 90% η πληρότητα τις ημέρες του Πάσχα – «Ανάσα» για τους επαγγελματίες
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Ζαχαράκη για Εύβοια: Στο 90% η πληρότητα τις ημέρες του Πάσχα – «Ανάσα» για τους επαγγελματίες

Πώς θα προχωρήσει το σχέδιο για τον τουρισμό

Στο 90% ανέβηκε η πληρότητα στην Εύβοια και άλλους δημοφιλείς προορισμούς της χώρας όπως είναι τα Ιωάννινα, η Ναύπακτος, η Μύκονος και η Τήνος σύμφωνα με την υφυπουργό Τουρισμού Σοφία Ζαχαράκη.

Σε συνέντευξή της στο mononews.gr ποκαλύπτει τα σχέδια της για τον βιώσιμο τουρισμό και τις καμπάνιες all year round, το πόσα χρήματα από το Ταμείο Ανάκαμψης θα «πέσουν» στον τουρισμό και υπογραμμίζει τις «προβλέψεις μεγάλων tour operators για διπλασιασμό των αφίξεων τους» φέτος.

«Υψηλός αριθμός αφίξεων από Αμερική, Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ισραήλ, Ισπανία, Ρουμανία».

⁃ Σε τι επίπεδο κυμάνθηκαν οι κρατήσεις για το Πάσχα; Έχετε κάποια συγκεκριμένα στοιχεία;

Μετά από 2 χρόνια μακριά από τα μέρη που συνηθίζαμε να γιορτάζουμε τις ημέρες του Πάσχα, επιστρέφουμε φέτος με χαρά και ανυπομονησία στην αγαπημένη συνήθεια. Βεβαίως, η διεθνής συγκυρία και ο πόλεμος στην Ουκρανία μας συνταράσσει και οι οικονομικές συνθήκες προβληματίζουν κάθε νοικοκυριό και επιχείρηση.

Αυτές τις ημέρες βρεθήκαμε κοντά σε αγαπημένους συγγενείς και φίλους σε μέρη που μας καλούν να γιορτάσουμε παραδοσιακά το ελληνικό Πάσχα. Οι αφίξεις από το εξωτερικό αυξάνουν εβδομάδα με την εβδομάδα όπως έδειξαν και τα στοιχεία του eurocontrol αλλά και οι αφίξεις σε αεροδρόμια δείχνουν συνεχώς αυξητική κίνηση. Το ίδιο καταγράφεται σε ακτοπλοικά δρομολόγια και τρένα.

Σ’αυτό συνέβαλε προφανώς και το καθολικό Πάσχα που προηγήθηκε και η εκκίνηση εποχικών πτήσεων νωρίτερα φέτος. Χαρακτηριστικά αναφέρονται υψηλές πληρότητες που φτάνουν στο 90% σε περιοχές όπως η Ναύπακτος, τα Ιωάννινα, η Εύβοια, η Μύκονος, η Τήνος, η Πάρος, το Ηράκλειο ενώ ακολουθούν η Κέρκυρα, η Κεφαλονιά, η Μαγνησία, τα Καλάβρυτα ή η Θάσος με σχεδόν 80% και πολλές περιοχές μας που κεντρίζουν το ενδιαφέρον Ελλήνων αλλά και ξένων ταξιδιωτών με αποτέλεσμα αρκετά ξενοδοχεία εποχικής λειτουργίας να έχουν ήδη ανοίξει.

Μάλιστα παρατηρήθηκε υψηλός αριθμός αφίξεων από Αμερική, Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ισραήλ, Ισπανία, Ρουμανία και βέβαια οι αφίξεις αυξάνουν εκθετικά από τέλη Μαϊου και μετά.

«Οι κρατήσεις έχουν ανακάμψει μετά το σοκ της ρωσικής εισβολής»

⁃ Μέσα σε μια εξαιρετικά δύσκολη περίοδο, μπορείτε να κάνετε προβλέψεις για την τουριστική σεζόν;

Η φετινή χρονιά έχει αναμφίβολα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Είμαστε στο κατώφλι υπέρβασης των συνεπειών της πανδημικής κρίσης αλλά ταυτόχρονα αντιμέτωποι με νέες προκλήσεις στην ενέργεια και στο γεωπολιτικό πεδίο. Όμως οι θεμελιώδεις ενδείξεις για τον ελληνικό τουρισμό παραμένουν ισχυρές.

Οι κρατήσεις έχουν ανακάμψει μετά το σοκ της ρωσικής εισβολής. Η διεθνής αεροπορική αγορά φέτος ποντάρει στην Ελλάδα περισσότερο από ποτέ. Έχουμε νέες πτήσεις σε περισσότερους προορισμούς, που ξεκινούν νωρίτερα από πέρσι, με περισσότερες θέσεις και από το 2019.

Προβλέψεις μεγάλων tour operators για διπλασιασμό αφίξεων τους. Εξαιρετικά δυναμική τροχιά κρουαζιέρας σε περιοχές όπως ο Πειραιάς, η Θεσσαλονίκη, το Λαύριο, τα Χανιά, το Ηράκλειο, το Κατάκολο κ.α., μετά μάλιστα την τεράστια ανάκαμψη σχεδόν 1900% στα έσοδα πέρσι. Και οι προορισμοί μας είναι στην κορυφή των αναζητήσεων σε όλη την Ευρώπη για διακοπές το 2022. Χωρίς να προδικάζουμε τίποτα, καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια ώστε και φέτος να ξεπεράσουμε τις προσδοκίες και μάλιστα περισσότερο από ποτέ.

Όπως έχει ζητήσει ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και κάνουμε πράξη καθημερινά με τον Υπουργό Τουρισμού, Βασίλη Κικίλια, η μάχη πρέπει να είναι συνεχής για την ενίσχυση των υφιστάμενων και την διερεύνηση νέων αγορών, την αντιμετώπιση της εποχικότητας και τη διεύρυνση των προορισμών αλλά και την πολύπλευρη προετοιμασία για ένα βιώσιμο μέλλον για το τουριστικό προϊόν της χώρας μας.

Τουρισμός για όλους: «Στόχος μας είναι να γίνονται πληρωμές ανά δεκαήμερο»

⁃ Συχνά ακούμε ξενοδόχους να διαμαρτύρονται για τις καθυστερημένες πληρωμές για το πρόγραμμα «τουρισμός για όλους». Έχετε κάποιον προγραμματισμό για αυτές;

Καταρχάς οφείλουμε να πούμε ότι πρόκειται για ένα πρόγραμμα από το οποίο ωφελήθηκαν πάνω από 200.000 συμπολίτες μας. Μάλιστα , λόγω της τουριστικής ανάκαμψης, της επέκτασης του προγράμματος και ρυθμιστικών και νομοθετικών αλλαγών που επιφέραμε, είχαμε το 2021 υπερτριπλάσιες εξαργυρώσεις voucher και υπερπενταπλάσια απορρόφηση σε σχέση με το 2020.

Ως προς το ζήτημα των πληρωμών, αντιμετωπίσαμε προγενέστερα προβλήματα του προγράμματος, φέρνοντας μάλιστα και ρύθμιση ώστε οι καταβολές να είναι πλέον ασυμψήφιστες, ακατάσχετες και χωρίς την υποχρέωση υποβολής ενημεροτήτων.

Σε συνέχεια συνεργασίας με το Υπουργείο Ανάπτυξης, το οποίο είναι αρμόδιο για την εκταμίευση των ποσών του ΠΔΕ, έχουμε ήδη καταβάλει συνολικά 5 εκ € για vouchers του 2021, και προχωρούμε τη διαδικασία για την αποπληρωμή του υπολοίπου το ταχύτερο δυνατόν. Στόχος μας είναι να γίνονται πληρωμές ανά δεκαήμερο και χωρίς γραφειοκρατικές επιβαρύνσεις.

«100εκ. ευρώ επενδύσεις στον βιώσιμο τουρισμό»

⁃ Το τελευταίο διάστημα, παρατηρούμε ουσιαστικές εξελίξεις στο πεδίο του βιώσιμου τουρισμού. Ποιες πρωτοβουλίες έχετε λάβει προς την επίτευξη των στόχων της βιωσιμότητας;

Η βιωσιμότητα είναι το κλειδί για την παγκόσμια οικονομία του μέλλοντος και ειδικά τον τουρισμό. Γιατί ο τουρισμός συνδέεται άρρηκτα με το φυσικό του περιβάλλον, σε βαθμό που η προστασία και ανάδειξη του να καθίσταται ζήτημα πρώτης προτεραιότητας. Προωθούμε λοιπόν την αειφόρο ανάπτυξη στον τουρισμό με σειρά δράσεων.

Στο Ταμείο Ανάκαμψης, έχουμε δώσει προτεραιότητα, με έργα άνω των 100 εκ €, σε τομείς όπως ο τουρισμός ευεξίας-ιαματικός, ο ορεινός ή ο καταδυτικός τουρισμός, πεδία που κατ’ εξοχήν προσφέρονται για ανάπτυξη τουριστικών δραστηριοτήτων που συνδυάζονται αρμονικά με την ελληνική φύση.

Δίνουμε έμφαση στον τρόπο υλοποίησης των σχετικών έργων του Ταμείου, και του νέου ΕΣΠΑ με προτεραιότητα στη βιωσιμότητα ως κύριο κριτήριο επιλεξιμότητας. Στην τουριστική εκπαίδευση, ενσωματώνουμε τη μελέτη στρατηγικών αειφορίας στα νέα διαδικτυακά προγράμματα αναβάθμισης δεξιοτήτων, ενώ δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στην προώθηση του οικοτουρισμού, εγκαινιάζοντας σχετική συνεργασία με το Υπουργείο Περιβάλλοντος, τον ΟΦΥΠΕΚΑ και τη ΔιαΝΕΟσις, με υπογραφή μνημονίου για την ανάπτυξη Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οργάνωσης και Ανάπτυξης του Τουρισμού στις Περιοχές του Δικτύου Natura 2000.

Επίσης εμβληματική για την νέα εποχή τουριστικής βιωσιμότητας είναι η συνεργασία Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, TUI και Υπουργείου Τουρισμού, για την δημιουργία του «THE RHODES CO-LAB» ως κόμβου καινοτομίας για την Τουριστική αειφορία, με έδρα τη Ρόδο. Η εν λόγω πρωτοβουλία, έρχεται να συμπληρώσει αντίστοιχες ήδη σε εξέλιξη στα Δωδεκάνησα (GR-eco islands στη Χάλκη, Smart and Sustainable Island στην Αστυπάλαια, Tilos Project στην Τήλο).

Τέλος, δημιουργούμε θεσμούς προώθησης της βιωσιμότητας (περιφερειακά και τοπικά παρατηρητήρια για την βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη Κέντρο Έρευνας για τον Παράκτιο και Θαλάσσιο Τουρισμό για την Μεσόγειο σε συνεργασία με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού, Εθνικό Παρατηρητηρίο για την Βιώσιμη Τουριστική Ανάπτυξη).

«320 εκατομμύρια του Ταμείου Ανάκαμψης για υποδομές και ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού»

⁃ Το Tαμείο Aνάκαμψης διαφημίζεται ως ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία για επενδύσεις και ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού. Πως θα το αξιοποιήσει το υπουργείο Τουρισμού;

Πράγματι επενδύουμε στον εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος μας με σειρά εργαλείων, το κυρίαρχο αυτών όμως είναι το Ταμείο Ανάκαμψης. 320 εκατομμύρια θα κατευθυνθούν σε υποδομές και στον ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού.

Σε υποδομές για τους τουριστικούς λιμένες, χιονοδρομικά κέντρα και ορεινά καταφύγια, τις ιαματικές πηγές, τα έργα προσβασιμότητας στις παραλίες μας, τα καταδυτικά πάρκα, την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών μας αλλά και σε reskilling και upskilling ανέργων και εποχικά εργαζομένων του τουρισμού. Οραματιζόμαστε με βάση μια μακροπρόθεσμη στρατηγική και τα δεδομένα μιας δυναμικής αγοράς που αποζητά ποιοτικές και αυθεντικές εμπειρίες.

Αλιευτικός, γαστρονομικός… μέχρι καταδυτικός και αθλητικός τουρισμός.

⁃ Σας βλέπουμε συχνά σε διάφορα μέρη της Ελλάδας. Πιστεύετε ότι κάθε μέρος μπορεί να γίνει τουριστικό;

Πράγματι εστιάζουμε στο να αναδείξουμε τις ξεχωριστές και συχνά ανεξερεύνητες εμπειρίες της Ελλάδας που δεν προσφέρει μόνο τον ήλιο και την θάλασσα. Επενδύουμε στρατηγικά σε πολυδιάστατα πακέτα ταξιδιωτικής εμπειρίας. Ορεινός τουρισμός, Γαστρονομικός και οινοτουρισμός, τουρισμός υγείας και ευεξίας, θρησκευτικός τουρισμός, οικοτουρισμός, θαλάσσιος τουρισμός, καταδυτικός τουρισμός, αθλητικός τουρισμός, αλιευτικός τουρισμός αεροπορικός τουρισμός μπορούν μαζί με άλλες δραστηριότητες να εμπλουτίσουν τη διαμονή ενός ταξιδιώτη και να ενισχύσουν πολύ τη μέση δαπάνη αλλά κυρίως την ποιότητα του brand name Ελλάδα ενδυναμωνοντας συγχρόνως την τοπική οικονομία.

Σ’αυτή τη στρατηγική εντάσσεται και η επιλογή να έχουμε πλέον τουριστικές καμπάνιες που μιλάνε για την χώρα μας 12 μήνες τον χρόνο. Ξεκινήσαμε το 2021 με την πρώτη καμπάνια για τον ορεινό τουρισμό με τον τίτλο “Greece does have a winter”, συνεχίσαμε με την καμπάνια για το city break “Greekend” και έπεται η καμπάνια για το καλοκαίρι.

Συστηματική είναι η προσπάθεια που γίνεται επίσης για την ανάκαμψη της διοργάνωσης συνεδρίων και εκθέσεων μετά από 2 δύσκολα χρόνια.

Ακολουθήστε το evima.gr στο Google News

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr