Βόρεια Εύβοια: Δρομολογείται ο οδικός άξονας – Τι ανακοίνωσε ο Μητσοτάκης
Ειδησεις ευβοια

Βόρεια Εύβοια: Δρομολογείται ο οδικός άξονας – Τι ανακοίνωσε ο Μητσοτάκης

Με τον Ε65 η Ελλάδα αποκτά έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο 136 km που καθιστά πιο εύκολη την κυκλοφορία και την μετακίνηση προς το Καρπενήσι, την Καρδίτσα, τα Τρίκαλα, τα Μετέωρα και την Λίμνη Πλαστήρα., ενώ σειρά παίρνει το κομμάτι του Βόρειου άξονα της Εύβοιας.

Στην κυκλοφορία δόθηκαν σήμερα τα δύο τελευταία τμήματα του αυτοκινητόδρομου Ε65 και έτσι η Κεντρική Ελλάδα ενώ δια στόματος Μητσοτάκη δρομολογούνται η σύνδεση της Λαμίας με το Καρπενήσι, το κομμάτι του Βόρειου άξονα της Εύβοιας έτσι ώστε η Βόρεια Εύβοια να γίνει προσβάσιμη με ένα σύντομο και ασφαλή δρόμο, ενώ η υλοποίηση του έργου αναμένεται να ξεκινήσει σύντομα.

«Εξακολουθούμε να στηρίζουμε τη Βόρεια Εύβοια», είπε μεταξύ άλλων ο πρωθυπουργός, προσθέτοντας ότι «πατάει καλύτερα στα πόδια της, χωρίς να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν ακόμα μεγάλες προτεραιότητες, όπως ο βόρειος άξονας, ο οποίος θα γίνει, γιατί αποτελεί προσωπική μας δέσμευση ότι το σημαντικό έργο αυτό θα υλοποιηθεί».

Η σημασία του αυτοκινητόδρομου Ε65

Με τον Ε65 η Ελλάδα αποκτά έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο 136 km που καθιστά πιο εύκολη την κυκλοφορία και την μετακίνηση προς το Καρπενήσι, την Καρδίτσα, τα Τρίκαλα, τα Μετέωρα και την Λίμνη Πλαστήρα.

Ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας, πρόκειται για ένα έργο, το οποίο κατασκευάζει η εταιρία ΤΕΡΝΑ Α.Ε. Έχει συνολικό μήκος 182,1 χλμ. και είναι ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα, συνολικού προϋπολογισμού 1,3 δισ ευρώ περίπου.

Τα δυο τμήματα που παραδίδονται σήμερα είναι από την Λαμία μέχρι την Ξυνιάδα, μήκους 18,5 km που περιλαμβάνει και τα τούνελ στο όρος Όρθρυς, όπως επίσης και το τμήμα Τρίκαλα-Καλαμπάκα μήκους 25 km, καθιστώντας έτσι τον Ε65 έναν ολοκληρωμένο αυτοκινητόδρομο της Κεντρικής Ελλάδας που ξεκινά από το ύψος της Αλαμάνας, λίγο πριν τη Λαμία όπου συναντά τον ΠΑΘΕ μέχρι τα Μετέωρα, μειώνοντας σημαντικά το χρόνο της διαδρομής.
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης που βρέθηκε σε ειδική εκδήλωση που οργανώθηκε κοντά στο τούνελ της Όρθρυος ενημερώθηκε από τον Υπουργό Υποδομών-Μεταφορών κ. Χρήστο Σταϊκούρα για τα χαρακτηριστικά του έργου, όπως επίσης και για το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του τελευταίου τμήματος από την Καλαμπάκα μέχρι την Εγνατία οδό μήκους 46 km.

Μητσοτάκης: Σήμερα είναι μία σπουδαία μέρα για τη Στερεά Ελλάδα, τη Θεσσαλία, τη Δυτική Μακεδονία και Ήπειρο

«Σήμερα είναι πράγματι μία σπουδαία μέρα για τη Στερεά Ελλάδα, για τη Θεσσαλία, για τη Δυτική Μακεδονία, για την Ήπειρο καθώς παραδίδουμε στην κυκλοφορία το τμήμα ενός πολύ σημαντικού δρόμου», ανέφερε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας στην εκδήλωση για την παράδοση του τμήματος Λαμία-Καλαμπάκα του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας Ε65. Επεσήμανε ότι πλέον θα απαιτούνται δυόμισι ώρες για να πάει κανείς από την Αθήνα στην Καρδίτσα, τρεις για να πάει στα Τρίκαλα και ότι ο νέος δρόμος θα προσφέρει μια μεγάλη διευκόλυνση για περιοχές που έχουν σκληρά δοκιμαστεί.

«Ένας δρόμος τεράστιας αναπτυξιακής σημασίας, ένα έργο που πέρασε από σαράντα κύματα, δοκιμάστηκε μέσα στην οικονομική κρίση, το νότιο τμήμα αντιμετώπιζε πολύ σημαντικά προβλήματα ενώ το βόρειο βρισκόταν σε χρηματοδοτικό κενό», είπε ο πρωθυπουργός. Πρόσθεσε ότι καταλυτική ήταν η επιμονή της κυβέρνησης και μια σκληρή διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προκειμένου να εξασφαλιστεί η ολοκλήρωση και του βόρειου τμήματος που επίκειται.

«Να προσθέσω στη σημαντική αναπτυξιακή διάσταση του έργου και ζητήματα που έχουν να κάνουν με την οδική ασφάλεια», είπε επίσης ο πρωθυπουργός.

«Θα ήθελα να επαναλάβω ότι τα έργα αυτά, αυτό και πολλά άλλα, δεν θα είχαν ποτέ πραγματοποιηθεί χωρίς τη χρηματοδοτική υποστήριξη της ΕΕ. Η ΝΔ είναι η παράταξη που έβαλε την Ελλάδα στην Ευρώπη, κράτησε την Ελλάδα στην Ευρώπη και αγωνίζεται ώστε η Ελλάδα να γίνει Ευρώπη σε όλα τα επίπεδα, διεκδικώντας χρηματοδοτικούς πόρους και μεταφράζοντας αυτή τη σχέση μας με την ευρωπαϊκή οικογένεια σε απτά έργα προς όφελος κάθε Ελληνίδα και κάθε Έλληνα», τόνισε στη συνέχεια.

Πρόσθεσε πως στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι δύο τα χρηματοδοτικά εργαλεία, το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης και αναφέρθηκε στη σημασία του Ταμείου και τη συμβολή της Ελλάδας στη δημιουργία του. Υπογράμμισε ακριβώς ότι το βόρειο τμήμα θα ολοκληρωθεί με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.

Θέλησε τέλος να τονίσει ότι «το 2019 είχαμε δεσμευτεί όταν οι Έλληνες πολίτες μας εμπιστεύτηκαν για πρώτη φορά να μετατρέψουμε την Ελλάδα σε ένα απέραντο εργοτάξιο. Σήμερα τα εργοτάξια πια δίνουν σταδιακά τη θέση τους σε έτοιμα έργα προς όφελος όλων των τοπικών κοινωνιών αλλά φυσικά ο σχεδιασμός και η ολοκλήρωση των μεγάλων έργων είναι μία διαρκής διαδικασία η οποία συνεχίζεται με αμείωτη ένταση. Κλείνουμε σιγά-σιγά τις εκκρεμότητές μας με το παρελθόν ως προς την ολοκλήρωση μεγάλων αυτοκινητοδρόμων εθνικής εμβέλειας. Ο δρόμος Πάτρας – Πύργου βαίνει κι αυτός προς ολοκλήρωση και η μεγάλη εκκρεμότητα του βόρειου οδικού άξονα της Κρήτης έχει πια δρομολογηθεί».

Δρομολογείται το κομμάτι του βόρειου άξονα της Εύβοιας

Και συμπλήρωσε: «Ταυτόχρονα και άλλα έργα περιφερειακής σημασίας δρομολογούνται: η σύνδεση της Λαμίας με το Καρπενήσι, το κομμάτι του βόρειου άξονα της Εύβοιας ώστε η βόρεια Εύβοια να γίνει προσβάσιμη με έναν σύγχρονο και ασφαλή δρόμο, ο δρόμος Γιάννενα-Κακαβιά».

Τόνισε ότι όλες αυτές είναι εκκρεμότητες από το παρελθόν που δρομολογούνται από αυτή την κυβέρνηση με προσεκτικό σχεδιασμό με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και ξεπερνώντας πάντα τα εμπόδια τα οποία αναπόφευκτα προκύπτουν σε τόσο δύσκολα και σύνθετα τεχνικά έργα.

Κλείνοντας ευχαρίστησε όλες και όλους που έβαλαν ένα λιθαράκι για να βρεθούμε, όπως είπε σε αυτή την ευχάριστη σημερινή στιγμή, όλες τις ηγεσίες του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, τις υπηρεσίες του υπουργείου και την κατασκευάστρια εταιρεία που παραδίδει το νότιο τμήμα κι ένα μεγάλο κομμάτι του βόρειου τμήματος πριν από τη συμβατική ημερομηνία παράδοσης.

«Ανυπομονώ να διατρέξω, όπως είμαι σίγουρος όλες και όλοι, για πρώτη φορά αυτόν το δρόμο, να αιφνιδιαστούμε ευχάριστα από την ταχύτητα με την οποία θα φθάνουμε στον προορισμό μας αλλά και από το πόσο εντυπωσιακά είναι αυτά τα μεγάλα έργα υποδομής». Τόνισε ότι σε λίγο καιρό ο δρόμος αυτός θα έχει γίνει συνήθεια, θα έχουμε ξεχάσει τις στροφές του Δομοκού και θα τον θεωρούμε δεδομένο «αλλά πρέπει απλά να θυμόμαστε ότι τίποτα δεν είναι δεδομένο και για όλα αυτά τα έργα που σήμερα τα εκτιμούμε και σε λίγο θα έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητάς μας χρειάστηκαν πολλή προσπάθεια και πολλή δουλειά για να τα φέρουμε τελικά προς ολοκλήρωση».

«Δεν θα εγκαταλείψουμε τη Βόρεια Εύβοια»

Τέλος, ο πρωθυπουργός έκλεισε με μια πιο αισιόδοξη νότα -όπως είπε- διακρίνοντας για πρώτη φορά μία συγκρατημένη αισιοδοξία, και αναφέρθηκε σε κάτι το οποίο είπε ο Περιφερειάρχης της Στερεάς Ελλάδας, Φάνης Σπανός, κάνοντας μία αναφορά στο πώς δοκιμάστηκε η Βόρεια Εύβοια από τις καταστροφικές πυρκαγιές του 2021. «Και εκεί είπαμε ότι δεν θα εγκαταλείψουμε την περιοχή. Τη στηρίξαμε, εξακολουθούμε να τη στηρίζουμε και ήδη η Βόρεια Εύβοια πατάει καλύτερα στα πόδια της, χωρίς να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν ακόμα μεγάλες προτεραιότητες, όπως ο βόρειος άξονας, ο οποίος θα γίνει, γιατί αποτελεί προσωπική μας δέσμευση ότι το σημαντικό έργο αυτό θα υλοποιηθεί. Με πολλή δουλειά, με τη συνεργασία όλων σας, χωρίς να κοιτάμε κόμματα και χρώματα και ταμπέλες, το εθνικό στοίχημα της ανάταξης της Θεσσαλίας να είστε σίγουρες και σίγουροι ότι όλοι μαζί θα το κερδίσουμε. Σας εύχομαι καλή Ανάσταση, καλό Πάσχα και στο επανιδείν», είπε ο κ. Μητσοτάκης.

Ακολουθήστε το evima.gr στο Google News

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr