«Γνωρίστε» το NOOS: Το ελληνικό scooter της ΕΛ.ΑΣ που βγαίνει στους δρόμους για περιπολία
Η εταιρεία Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ προχώρησε στη δωρεά τεσσάρων ηλεκτρικών μοτοσικλετών στην Ελληνική Αστυνομία, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και το Made in Greece scooter NOOS της ECOSHIFT.
Η ανακοίνωση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της επίσκεψης του Εκτελεστικού Προέδρου της εταιρείας, κ. Μιχάλη Η. Οικονομάκη, στο Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας, όπου συναντήθηκε με τον Αρχηγό της ΕΛ.ΑΣ., Αντιστράτηγο Δημήτριο Μάλλιο.
Οι τέσσερις ηλεκτρικές μοτοσικλέτες θα αξιοποιηθούν σε αποστολές περιπολίας σε αρχαιολογικούς χώρους, όπου η ήπια και βιώσιμη κινητικότητα αποτελεί κρίσιμο παράγοντα.
Η δωρεά περιλαμβάνει δύο ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες Can-Am Pulse και Origin, καθώς και δύο σκούτερ NOOS της ECOSHIFT, ένα όχημα που έχει σχεδιαστεί, αναπτυχθεί και συναρμολογηθεί στην Ελλάδα, αποτελώντας ένα από τα χαρακτηριστικά παραδείγματα ελληνικής τεχνογνωσίας στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.
Το NOOS συνιστά ένα υψηλού επιπέδου δείγμα ελληνικής μηχανικής και επιχειρηματικότητας, το οποίο αφενός φιλοδοξεί να αναδιαμορφώσει το τοπίο της βιώσιμης αστικής κινητικότητας και αφετέρου αναδεικνύει με τον πλέον εμφατικό τρόπο τις δυνατότητες των Ελλήνων μηχανικών, σχεδιαστών και επαγγελματιών του κλάδου.
Πρόκειται, άλλωστε, για ένα πλήρως “Made in Greece” μοντέλο, όντας αναπτυγμένο και κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα και έχοντας ξεκάθαρη στόχευση στην προσβασιμότητα, την ευκολία χρήσης και τη βιωσιμότητα,
Σε επίπεδο σχεδίασης, το NOOS παραμένει πιστό στην ηλεκτρική του ταυτότητα, υιοθετώντας έντονα φουτουριστικά στοιχεία και καθαρές γραμμές που του προσδίδουν δυναμικό χαρακτήρα. Η θέση οδήγησης χαρακτηρίζεται εργονομική, με επίπεδο δάπεδο και σέλα σε ύψος 780 χιλιοστών, ενώ η μεγάλη LCD οθόνη 8 ιντσών, με συνδεσιμότητα 4G και υποστήριξη εφαρμογής smartphone, ενισχύει τόσο την αισθητική όσο και τη λειτουργικότητα.
Ο εξοπλισμός ευθυγραμμίζεται με τις σύγχρονες τάσεις της αγοράς και περιλαμβάνει keyless εκκίνηση, θύρα USB, γάντζο αποθήκευσης στην ποδιά και μικρό αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα. Παράλληλα, το μοντέλο διατηρεί τον αστικό και πρακτικό του προσανατολισμό, με δυνατότητα τοποθέτησης πίσω βαλίτσας ή cargo βάσης για επαγγελματική χρήση.
Το ηλεκτρικό σκούτερ κινείται από ηλεκτροκινητήρα τηςBosch, ενσωματωμένο στον πίσω τροχό, με απόδοση που κυμαίνεται από 3 έως 5 kW (4 έως 6,7 ίππους), ανάλογα με την έκδοση. Παράλληλα, προσφέρει τρία προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal και Dynamic), επιτρέποντας στον αναβάτη να προσαρμόζει τη λειτουργία του στις συνθήκες του δρόμου.
Το NOOS διατίθεται σε δύο εκδόσεις. Η έκδοση L1e περιορίζεται στα 45 χλμ./ώρα και απευθύνεται κυρίως σε καθημερινές αστικές μετακινήσεις ή σε διανομές μικρής ακτίνας. Η ισχυρότερη έκδοση L3 φτάνει τα 80 χλμ./ώρα, προσφέροντας μεγαλύτερη ευελιξία για κίνηση σε προάστια και εκτενέστερες διαδρομές. Η έκδοση L3 βρίσκεται ήδη στην αγορά, ενώ η L1e αναμένεται εντός του πρώτου εξαμήνου του 2026.
Στην ισχυρότερη εκδοχή του, το NOOS εξοπλίζεται με δύο αποσπώμενες μπαταρίες λιθίου, με κυλινδρικά κελιά Samsung, χωρητικότητας 44Ah ή 2,2 kWh η καθεμία, οι οποίες έχουν επίσης αναπτυχθεί από ελληνική ομάδα μηχανικών. Η μέγιστη αυτονομία φτάνει έως τα 131 χιλιόμετρα, ενώ η φόρτιση πραγματοποιείται μέσω απλής οικιακής πρίζας σούκο, ενισχύοντας τη χρηστικότητα και μειώνοντας το λειτουργικό κόστος.
Ενδεικτικά, η κατανάλωση περιορίζεται στις 3,3 kWh ανά 100 χιλιόμετρα, γεγονός που μεταφράζεται σε κόστος χρήσης περίπου 0,50 ευρώ ανά 100 χλμ., με μέση τιμή ηλεκτρικής ενέργειας 0,15 ευρώ/kWh.
Η βασική έκδοση του NOOS κοστίζει 5.642 ευρώ, ενώ η έκδοση Cargo 5.617 ευρώ, χωρίς να υπολογίζονται κρατικές επιδοτήσεις ή άλλες προωθητικές ενέργειες.
Ακολουθήστε το evima.gr στο Google News
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr