Δήμος Ερέτριας-Αυτό είναι το σχέδιο αντιμετώπισης έκτακτης ανάγκης covid 19
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Δήμος Ερέτριας-Αυτό είναι το σχέδιο αντιμετώπισης έκτακτης ανάγκης covid 19

Σκοπός του παρόντος Σχεδίου είναι η περιγραφή του τρόπου διαχείρισης και των απαιτούμενων ενεργειών για την αντιμετώπιση της έκτακτης ανάγκης που δημιουργείται εξαιτίας της εμφάνισης και διασποράς του νέου κορωνοϊού SARS-COV-2 (COVID-19).

Για την εν λόγω πανδημία εκδίδονται και επικαιροποιούνται συστηματικά από τα αρμόδια
Υπουργεία (Υπουργείο Υγείας, Υπουργείο Εργασίας, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας κλπ) και από τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), ενημερωτικό υλικό και εξειδικευμένες οδηγίες, τα οποία αναρτώνται και στις ιστοσελίδες τους.

Πιο συγκεκριμένα, οι οδηγίες του ΕΟΔΥ αναρτώνται στην ιστοσελίδα eody.gov.gr, ενώ τα
τηλέφωνα επικοινωνίας είναι 1135 και 210-5212054.
2. Άμεσα Εμπλεκόμενοι
 Δήμαρχος
 Ιατρός Εργασίας
 Προϊστάμενος Πολιτικής Προστασίας
 Διευθυντές Δήμου
3. Ορισμοί – Συντομογραφίες
Για το σκοπό του παρόντος Σχεδίου ορίζονται:
 Ομάδα Διαχείρισης Κρίσης COVID-19: Ομάδα στελεχών του Δήμου, η οποία
συγκροτείται με σκοπό την έγκαιρη, αποτελεσματική, προληπτική και κατασταλτική
διαχείριση και αντιμετώπιση της κρίσης λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού SARS-COV-2
(COVID-19).
 Κρίσιμες Υποδομές εννοούνται όλα τα δημόσια κτίρια του Δήμου( Δημαρχείο, ΚΕΠ κλπ)
 Ταξινόμηση κρουσμάτων βάσει ΕΟΔΥ (ενημέρωση 01.10.20 από ιστοχώρο
eody.gov.gr):
o Ύποπτο κρούσμα: Ασθενής που πληροί τα κλινικά κριτήρια
o Πιθανό κρούσμα: Ασθενής που πληροί τα κλινικά κριτήρια και ένα επιδημιολογικό
κριτήριο
o Επιβεβαιωμένο κρούσμα: Άτομο που πληροί τα εργαστηριακά κριτήρια
Κλινικά κριτήρια (βάσει ΕΟΔΥ):
Ασθενής με ένα τουλάχιστον από τα κατωτέρω συμπτώματα [1]:
 βήχας
3
 πυρετός
 δύσπνοια
 αιφνίδια εκδήλωση ανοσμίας, αγευσίας ή δυσγευσίας
 επιπρόσθετα λιγότερο ειδικά συμπτώματα περιλαμβάνουν: κεφαλαλγία, ρίγος,
μυαλγίες, καταβολή, εμετό και διάρροια.
Απεικονιστικά διαγνωστικά κριτήρια (βάσει ΕΟΔΥ): Ακτινολογικά ευρήματα
συμβατά με COVID-19.
Εργαστηριακά κριτήρια (βάσει ΕΟΔΥ): Ανίχνευση νουκλεϊκού οξέος SARS-CoV-2
σε κλινικό δείγμα.
Επιδημιολογικά κριτήρια (βάσει ΕΟΔΥ): Τουλάχιστον ένα από τα ακόλουθα
επιδημιολογικά κριτήρια:
 στενή «επαφή» με επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 εντός 14 ημερών πριν
την έναρξη συμπτωμάτων,
Ως «επαφή» κρούσματος λοίμωξης COVID-19 (βάσει ΕΟΔΥ) ορίζεται άτομο που
είχε ιστορικό επαφής με κρούσμα COVID-19 εντός χρονικού διαστήματος που
κυμαίνεται από 48 ώρες πριν την έναρξη συμπτωμάτων του κρούσματος έως και
10 ημέρες μετά την έναρξη των συμπτωμάτων του κρούσματος.
Ανάλογα με το επίπεδο της έκθεσης, οι επαφές του κρούσματος
κατηγοριοποιούνται σε:
1. Στενές επαφές (έκθεση υψηλού κινδύνου)
Ως στενή επαφή επιβεβαιωμένου κρούσματος λοίμωξης COVID-19 ορίζεται:
 άτομο που είχε επαφή πρόσωπο με πρόσωπο με ασθενή με COVID-19 σε
απόσταση < 1,5 μέτρου και για ≥ 15 λεπτά και χωρίς χρήση μάσκας και από
τους δυο.
 άτομο που είχε άμεση σωματική επαφή με ασθενή με COVID-19 χωρίς
εφαρμογή μέτρων προφύλαξης.
 άτομο με επαφή με μολυσματικές εκκρίσεις ασθενή με COVID-19 χωρίς
εφαρμογή μέτρων προφύλαξης.
 άτομο που παρέμεινε σε κλειστό χώρο (π.χ., αίθουσα συσκέψεων, χώρο
αναμονής, κλπ.) με ασθενή με COVID-19 για περισσότερο από 15 λεπτά και
χωρίς χρήση μάσκας και από τους δυο.
 άτομο που παρείχε φροντίδα σε ασθενή με COVID-19 χωρίς λήψη ή επί
αστοχίας των ενδεδειγμένων μέτρων ατομικής προστασίας.
2. Επαφή (έκθεση χαμηλού κινδύνου)
Ως επαφή επιβεβαιωμένου κρούσματος χαμηλού κινδύνου COVID-19 ορίζεται:
4
 άτομο που είχε επαφή πρόσωπο με πρόσωπο με ασθενή με COVID-19 εντός
1,5 μέτρου και για < 15 λεπτά
 άτομο που παρέμεινε σε κλειστό χώρο με ασθενή με COVID-19 για < 15
λεπτά
 άτομο που παρείχε άμεση φροντίδα σε ασθενή με COVID-19 με λήψη των
ενδεδειγμένων μέτρων ατομικής προστασίας.
Μεγαλύτερη διάρκεια επαφής συνεπάγεται αυξημένο κίνδυνο μετάδοσης. Σε κάθε περίπτωση, οι
αρχές δημόσιας υγείας μπορούν με βάση την εκτίμηση κινδύνου, να εξετάσουν το ενδεχόμενο
διεύρυνσης και παρακολούθησης των επαφών, έτσι ώστε αυτή να περιλαμβάνει και άτομα που
είχαν μικρότερη διάρκεια επαφής με τον ασθενή με COVID-19.
4. Ομάδα Διαχείρισης Κρίσης COVID-19
Η Ομάδα Διαχείρισης Κρίσης αποτελείται από τα παρακάτω στελέχη:
 Ιωάννης Δημητρόπουλος, Δήμαρχος Ερέτριας
 Παναγιώτα Μπούγα, Αντιδήμαρχος Ποιότητας Ζωής και Τεχνικών Υπηρεσιών
 Σταμάτιος Καρράς, Πρόεδρος της Ενιαίας Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
και ιατρός ΕΣΥ,
 Ιωάννη Βελέντζας, Πρόεδρος της Ενιαίας Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης,
 Αθανάσιος Σιμιτζής ,Ιατρός Εργασίας
 Αικατερίνη Καρκαλέτση, Προϊσταμένη Αυτοτελούς Γραφείου Πολιτικής Προστασίας
Ο Δήμαρχος συγκαλεί την Ομάδα μία φορά κάθε μήνα από την περίοδο έναρξης της πανδημίας
ή όποτε κριθεί απαραίτητο.
5. Υπευθυνότητες – Αρμοδιότητες
Ο Δήμαρχος:
 Ηγείται της Ομάδας Διαχείρισης Κρίσεων.
 Συγκαλεί την Ομάδα Διαχείρισης Κρίσεων σε συναντήσεις για την αντιμετώπιση της κρίσης.
 Επικοινωνεί με αρμόδιο στέλεχος του Εθνικού Οργανισμού Υγείας (ΕΟΔΥ), εφόσον απαιτηθεί
και με το Υπουργείο Εσωτερικών και Πολιτικής Προστασίας.
 Είναι ο κύριος ομιλητής στις συνεντεύξεις τύπου ΜΜΕ κλπ.
5
 Αποφασίζει για κάθε απαραίτητο μέτρο που απαιτείται να ληφθεί στο πλαίσιο της διαφύλαξης
της δημόσιας υγείας, του περιορισμού της διασποράς του COVID-19, της διασφάλισης της
υγείας των εργαζομένων και του κοινού και εγκρίνει τις ανακοινώσεις που εκδίδονται προς
ενημέρωση του προσωπικού.
 Εγκρίνει τις απαιτούμενες δαπάνες κατόπιν εισήγησης της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών,
Υποστηρικτικών και Διοικητικών Υπηρεσιών.
 Αποφασίζει τη λήξη των εργασιών της Ομάδας Διαχείρισης Κρίσεων.
Συντονιστής διαχείρισης Covid – 19:
 Με σκοπό την επιτυχή εφαρμογή των μέτρων για την πρόληψη μετάδοσης του
κορωνοϊού στους χώρους εργασίας και σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ, ορίζεται ως
Συντονιστής Διαχείρισης COVID-19 η Παναγιώτα Μπούγα, Αντιδήμαρχος Ποιότητας Ζωής
και Τεχνικών Υπηρεσιών με αναπληρώτρια την Αικατερίνη Καρκαλέτση, Προϊσταμένη
Αυτοτελούς Γραφείου Πολιτικής Προστασίας.
Αποτελεί το σύνδεσμο του Δήμου με τον ΕΟΔΥ σε περίπτωση επιβεβαιωμένου κρούσματος
καθώς και για την λήψη οδηγιών.
Μεριμνά:
 Για την εφαρμογή των μέτρων πρόληψης εισόδου και μετάδοσης του κορωνοϊού ανάμεσα
στους εργαζόμενους.
 Για τη διαχείριση ύποπτων κρουσμάτων λοίμωξης COVID-19 σε εργαζομένους του Δήμου.
 Ενημερώνει άμεσα τους αρμόδιους προϊσταμένους για την προσέλευση ή μη στην
εργασία προσωπικού τους μετά την λήψη των αποτελεσμάτων, καθώς και για την
ιχνηλάτηση επαφών με επιβεβαιωμένο κρούσμα.
 Για την άμεση ανταπόκριση σε κάθε θέμα που θα ανακύπτει και τη σωστή τήρηση των
μέτρων, την ενημέρωση του προσωπικού και την εξασφάλιση ενός ασφαλούς χώρους
εργασίας για τους υπαλλήλους και το κοινό.
Οι Διευθυντές:
 Λαμβάνουν τα απαιτούμενα μέτρα και ενημερώνουν κατάλληλα και έγκαιρα το προσωπικό
τους για κάθε σχετική οδηγία περιορισμού διάδοσης της νόσου και των επιπτώσεων του
κορωνοϊού.
 Εισηγούνται για τροποποιήσεις ωραρίων εργασίας του προσωπικού, χρήση της δυνατότητας
εξ αποστάσεως και εκ περιτροπής εργασίας κλπ, ανάλογα με την εξέλιξη της κατάστασης και
6
τις οδηγίες των Αρχών.
 Καθορίζουν τις απαιτούμενες ενέργειες, πόρους κλπ σε συνεργασία με τις αρμόδιες
Διευθύνσεις, προκειμένου ο Δήμος να επιτυγχάνει τις προδιαγραφές λειτουργίας που
αποφασίζονται, κατά την εξέλιξη της κρίσης.
Ο Διευθυντής Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών (και ο υπεύθυνος
υπάλληλος Δημοτικής Κοινότητας Αμαρύνθου)
 Έχει την ευθύνη συντονισμού των επιμέρους οργανωτικών μονάδων της Διεύθυνσης,
λαμβάνοντας υπόψη τις οδηγίες των Αρχών, του Ιατρού Εργασίας και τις αποφάσεις της
Διοίκησης, για την άμεση ενημέρωση όλου του προσωπικού σχετικά με τα μέτρα που πρέπει
να ληφθούν για τη διαχείριση της πανδημίας, προφύλαξης και περιορισμού διάδοσης του ιού
και για κάθε αναπροσαρμογή αυτών.
 Έχει την ευθύνη ενημέρωσης του προσωπικού σχετικά με εργασιακά θέματα που
προκύπτουν κατά την εξέλιξη της κρίσης του κορωνοϊού COVID-19 (διαχείριση αδειών και
απουσιών, ευπαθών ομάδων κλπ).
 Συντάσσει τις απαραίτητες ανακοινώσεις προς το προσωπικό για τη λήψη μέτρων και για
εργασιακά θέματα που προκύπτουν κατά την εξέλιξη της κρίσης του κορωνοϊού COVID-19
(διαχείριση αδειών και απουσιών, ευπαθών ομάδων κλπ) βάσει νομοθεσίας και οδηγιών της
Διοίκησης.
 Αναπληρώνει τον Συντονιστή Διαχείρισης COVID-19.
 Έχει την ευθύνη ελέγχου της ορθής χορήγησης των ειδικών αδειών και λοιπών
διευκολύνσεων, καθώς και ελέγχου προσκόμισης των απαιτούμενων δικαιολογητικών από το
προσωπικό.
 Έχει την ευθύνη για την ενημέρωση των πληροφοριακών συστημάτων των Υπουργείων με
τα απαιτούμενα στοιχεία για τις αλλαγές ωραρίων, την οργάνωση του χρόνου εργασίας του
προσωπικού, τις ειδικές άδειες και την υπερωριακή απασχόληση όπως ορίζεται στη σχετική
με την πανδημία νομοθεσία.
 Συνεργάζεται με τη Διεύθυνση Πληροφορικής για την τροποποίηση των παραμέτρων των
εφαρμογών ανθρώπινου δυναμικού (HRMS, Timesheet κλπ) και την προσαρμογή σε νεότερα
δεδομένα.
 Συνεργάζεται άμεσα με τον Ιατρό Εργασίας, τον Προιστάμενο Πολιτικής Προστασίας και τους
Διευθυντές κατά την εξέλιξη της πανδημίας.
7
Ο Προϊστάμενος Οικονομικών Υπηρεσιών:
 Έχει την ευθύνη για την άμεση οργάνωση και προγραμματισμό της προμήθειας υλικών και
μέσων (μάσκες, γάντια, αντισηπτικά, απολυμαντικά κλπ) προφύλαξης των εργαζομένων και
περιορισμού διάδοσης της νόσου, την υποβολή των αντίστοιχων αιτημάτων και τη
συνεργασία με τη Διεύθυνση Προμηθειών και Συμβάσεων για την έγκαιρη αναπλήρωση των
αποθεμάτων.
 Συνεργάζεται με τα συμβεβλημένα διαγνωστικά κέντρα – εργαστήρια για τη διεξαγωγή
εξετάσεων – τεστ COVID-19 που τυχόν θα παρέχει στο μέλλον ο Δήμος.
Ο υπεύθυνος για θέματα Πληροφορικής:
 Έχει την ευθύνη για την προμήθεια των απαιτούμενων υλικών, υπηρεσιών, λογισμικού και
εξοπλισμού πληροφορικής για επίτευξη παροχής της εξ αποστάσεως εργασίας με χρήση
ηλεκτρονικών μέσων από τους εργαζόμενους και την πραγματοποίηση τηλεδιασκέψεων.
 Συντάσσει και εκδίδει το Δελτίο Τύπου, κατόπιν οδηγιών του Δημάρχου.
 Παρέχει κάθε δυνατή διευκόλυνση στους Εκπροσώπους των ΜΜΕ και Φορέων.
 Παρέχει τακτική ενημέρωση σχετικά με κάθε νεότερη εξέλιξη, αφού προηγουμένως υπάρξει
σχετική συνεννόηση με τον Δήμαρχο.
 Επεξεργάζεται κοινές ανακοινώσεις με τους εκπροσώπους των Αρχών και Φορέων.
Ο Ιατρός Εργασίας και ο Προϊστάμενος Πολιτικής Προστασίας:
 Παρακολουθούν την εξέλιξη της κρίσης και συνεργάζονται με τη Διοίκηση για τα μέτρα που
πρέπει να ληφθούν για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων και σε περίπτωση
κρουσμάτων, σύμφωνα με τις προβλέψεις της σχετικής νομοθεσίας.
Όλο το προσωπικό οφείλει να:
 Τηρεί τις οδηγίες που εκδίδονται από τις Αρχές (αρμόδιους φορείς), το Δήμο και τον
Ιατρό Εργασίας για τον περιορισμό και αντιμετώπιση της διασποράς του κορωνοϊού.
 Τηρεί με αυστηρότητα τα μέτρα και τις οδηγίες ατομικής υγιεινής και ταυτόχρονα να
φροντίζει ώστε οι οδηγίες αυτές να τηρούνται και από τους επισκέπτες.
 Αναφέρει το ενδεχόμενο εμφάνισης συμπτωμάτων λοίμωξης ή επαφή με πιθανό ή
επιβεβαιωμένο κρούσμα, ώστε να λάβει άμεσα τις σχετικές οδηγίες για την αποφυγή και
τον περιορισμό της διάδοσης του κορωνοϊού, όπως περιγράφεται κατωτέρω.
Όλοι οι Διευθυντές και Προϊστάμενοι των Οργανωτικών Μονάδων, πλέον των
προαναφερόμενων καθηκόντων και σύμφωνα με τα αντικείμενα αρμοδιότητάς τους,
8
καθώς και οι Επικεφαλείς των ομάδων εργαζομένων (π.χ. προϊστάμενοι):
 Λαμβάνουν τα απαιτούμενα μέτρα περιορισμού διάδοσης της νόσου και των επιπτώσεων του
κορωνοϊού, ακολουθώντας τις οδηγίες της Διοίκησης.
 Γνωστοποιούν κάθε ανακοίνωση της Διοίκησης προς το προσωπικό τους σχετικά με
εργασιακά θέματα που προκύπτουν κατά την εξέλιξη της κρίσης του κορωνοϊού COVID-19
(διαχείριση αδειών και απουσιών, ευπαθών ομάδων κλπ).
 Μεριμνούν για τον εφοδιασμό του προσωπικού με τα απαιτούμενα μέσα προληπτικής
υγιεινής και προφύλαξης (μάσκες, αντισηπτικά, γάντια κλπ) και την τήρηση των
απαιτούμενων μέτρων (τήρηση αποστάσεων, καθαριότητα, απολυμάνσεις, ανάρτηση
ενημερωτικών πινακίδων κλπ), στους χώρους εργασίας.
 Έχουν την ευθύνη επίβλεψης τήρησης των απαιτούμενων μέτρων και άμεσης πληροφόρησης
του συντονιστή διαχείρισης Covid 19 για τυχόν πιθανό ή επιβεβαιωμένο κρούσμα.
6. Περιγραφή – Ροή Ενεργειών
6.1 Προληπτικά Μέτρα
Ο Δήμος, στο πλαίσιο της διαφύλαξης της δημόσιας υγείας, του περιορισμού της διασποράς του
COVID-19, της διασφάλισης της υγείας των εργαζομένων και του κοινού, ανάλογα με τις
εκάστοτε οδηγίες των Αρχών και του Ιατρού Εργασίας:
 Μεριμνά για τον εφοδιασμό του προσωπικού με τα απαιτούμενα μέσα προληπτικής
υγιεινής ή/και προστασίας,. Σε αυτά περιλαμβάνονται μάσκες, γάντια, αντισηπτικά κλπ.
 Κοινοποιεί στο προσωπικό πληροφορίες σχετικά με την εξέλιξη της κατάστασης και τη
λήψη των απαιτούμενων μέτρων.
 Μεριμνά για την αποφυγή συναντήσεων – συσκέψεων και συνάθροισης πολλών ατόμων
σε χώρους συναντήσεων ή διαλειμμάτων εργαζομένων (π.χ. αίθουσες συσκέψεων κλπ).
 Μεριμνά για τη λήψη των απαραίτητων μέτρων σε χώρους επικοινωνίας με το κοινό π.χ.
Δημοτολόγιο, Ληξιαρχείο, Ταμείο, Πρωτόκολλο κλπ, καθώς και για το ωράριο
προσέλευσης κοινού.
 Ενημερώνει το κοινό με κάθε πρόσφορο μέσο επικοινωνίας, σχετικά με τα μέτρα
προφύλαξης που πρέπει να λαμβάνει για όσο διάστημα βρίσκεται στους άνω χώρους,
ακολουθώντας τις οδηγίες του ΕΟΔΥ και λοιπών αρμόδιων φορέων. Επιπλέον, τοποθετεί
ενημερωτικές πινακίδες και κατάλληλη σήμανση για το κοινό.
 Μεριμνά για το σχολαστικό καθαρισμό ή/και την απολύμανση όλων των χώρων –
9
εγκαταστάσεων. Η συχνότητα των απολυμάνσεων καθορίζεται με βάση την εξέλιξη της
πανδημίας, τις οδηγίες των αρμόδιων φορέων, καθώς και τις υποδείξεις του Ιατρού
Εργασίας.
 Προγραμματίζει τη διεξαγωγή εργαστηριακών ελέγχων για το κορωνοϊό SARS-CoV-2
εφόσον κριθεί απαραίτητο και τυχόν δοθεί τέτοια δυνατότητα στο Δήμο κατά την
διάρκεια της πανδημίας.
 Παρακολουθεί τις εξελίξεις σχετικά με τη διάδοση της νόσου και προβαίνει σε διαρκή
επαναξιολόγηση των συνθηκών, ώστε να είναι σε θέση να αναπροσαρμόζει τα μέτρα
εφόσον χρειαστεί.
6.2 Λειτουργία κτηριακών υποδομών του Δήμου ( ΚΕΠ, Ληξιαρχείο, Δημοτολόγιο,
Ταμείο)
Η λειτουργία και οι ώρες λειτουργίας αυτών καθορίζονται από τη Διοίκηση μετά από σχετική
εισήγηση των αρμόδιων Γενικών Διευθύνσεων (ανάλογα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ και του
Υπουργείου Εσωτερικών).
6.3 Ευπαθείς Ομάδες
Για τους εργαζόμενους, οι οποίοι ανήκουν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου όπως αυτές
ορίζονται από τις Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου και τις εγκυκλίους του Υπουργείου
Εσωτερικών, εφαρμόζονται τα μέτρα διευκόλυνσης που ορίζονται στη σχετική νομοθεσία για το
σκοπό αυτό.
6.4 Διαχείριση Υπόπτου Κρούσματος
 Εάν ένας εργαζόμενος εμφανίσει έστω και ήπια συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη
COVID-19 εκτός του χώρου της οργανωτικής μονάδας, παραμένει στο σπίτι και
ειδοποιεί τον Προϊστάμενό του και τον Συντονιστή Διαχείρησης COVID-19 για τις
περαιτέρω ενέργειες. Ο εργαζόμενος οφείλει να ενημερώσει ή να επισκεφθεί το
θεράποντα ιατρό του για οδηγίες. Σε περίπτωση που αυτό δεν είναι δυνατό, ο
εργαζόμενος μπορεί να επικοινωνήσει ή να επισκεφθεί τον ιατρό της Υγειονομικής
Υπηρεσίας, (κέντρο υγείας, νοσοκομείο κλπ) Ο εργαζόμενος για να επιστρέψει στην
εργασία του θα πρέπει, κατά περίπτωση, να έχει τη σύμφωνη γνώμη του θεράποντος
ιατρού.
 Εάν ένας εργαζόμενος εμφανίσει συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19 εντός της
οργανωτικής μονάδας ακολουθούνται τα παρακάτω βήματα:
10
 Ενημερώνει τον άμεσο προϊστάμενο του και τον Συντονιστή Διαχείρισης COVID-19,
φοράει μάσκα και αποχωρεί από τον χώρο εργασίας. Ο εργαζόμενος οφείλει να
ενημερώσει ή να επισκεφθεί το θεράποντα ιατρό του για οδηγίες. Σε περίπτωση που
αυτό δεν είναι δυνατό, ο εργαζόμενος μπορεί να επικοινωνήσει ή να επισκεφθεί τον
ιατρό της Υγειονομικής Υπηρεσίας (κέντρο υγείας, νοσοκομείο). Ο εργαζόμενος
παραμένει στο σπίτι του για ανάρρωση ή καλείται το ΕΚΑΒ για τη μεταφορά του στον
εγγύτερο υγειονομικό σχηματισμό.
 Ο Συντονιστής Διαχείρισης COVID-19 ενημερώνει τον ΕΟΔΥ για επιδημιολογική
διερεύνηση και ιχνηλάτηση όλων των πιθανών επαφών του κρούσματος (προσωπικού
και επισκεπτών, κλπ).
 Μετά την αποχώρηση του ύποπτου κρούσματος από τον οργανισμό, ακολουθείται
επιμελής καθαρισμός, εφαρμογή απολυμαντικού σε επιφάνειες του χώρου που
κινήθηκε ο εργαζόμενος με χρήση εξοπλισμού ατομικής προστασίας.
 Ιατρική αξιολόγηση (από εφημερεύον Νοσοκομειό, Κέντρο Υγείας ή από ιδιώτη
θεράποντα ιατρό) αν θα πρέπει να γίνει κατά προτεραιότητα μοριακό διαγνωστικό
τεστ.
 Εν αναμονή του αποτελέσματος, ο εργαζόμενος παραμένει σε απομόνωση κατ’ οίκον
(εφόσον η κατάστασή του δεν απαιτεί νοσηλεία), σε καλά αεριζόμενο δωμάτιο,
σύμφωνα με τον ακόλουθο σύνδεσμο (https://eody.gov.gr/neos-koronoios-covid-19-
odigies-gia-frontida-ypoptoy-kroysmatos-sto-spiti/) ενώ η οργανωτική μονάδα
συνεχίζει κανονικά τη λειτουργία της.
Ο Συντονιστής Διαχείρισης COVID-19 σε συνεργασία με τον ΕΟΔΥ κάνει εκτίμηση κινδύνου και
αποφασίζει τα επιδημιολογικά μέτρα πρόληψης της διασποράς, όπως:
 Προσωρινή αναστολή εισόδου ατόμων στον στενό χώρο εργασίας του υπόπτου
κρούσματος για ένα 24ωρο. Ακολουθεί πολύ καλός αερισμός και σχολαστικός
καθαρισμός του χώρου και απολύμανση των επιφανειών του χώρου του εργαζόμενου
με τη χρήση κατάλληλων μέσων προστασίας και ο χώρος επαναχρησιμοποιείται
κανονικά.
(https://www.moh.gov.gr/articles/health/dieythynsh-dhmosias-ygieinhs/metraprolhpshs-enanti-koronoioy-sars-cov-2/7023-metra-katharismoy-kai-apolymanshs-sexwroys-kai-epifaneies)
 Επιμελής καθαρισμός των χώρων που κινήθηκε ο εργαζόμενος (ανελκυστήρες,
σκάλες, διαδρόμους, κλπ).
11
Γενικά η παραμονή του ύποπτου περιστατικού στο χώρο εργασίας θα πρέπει να είναι
περιορισμένη, έτσι ώστε να αποφεύγονται η άσκοπη παραμονή του στο χώρο και οι πολλαπλές
επαφές, που εγκυμονούν κινδύνους πιθανής διασποράς του ιού.
Αν το μοριακό τεστ γα SARS-CoV-2 είναι θετικό:
Ο εργαζόμενος ενημερώνει άμεσα τον Προϊστάμενό του και τον Συντονιστή Διαχείρισης COVID19 και ακολουθεί ιχνηλάτηση των επαφών που είχε στο Δήμο, σε συνεργασία με τον ΕΟΔΥ
(τηλ. 1135) και την Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας (https://eody.gov.gr/wpcontent/uploads/2020/03/covid-19-diaxeirisi-epafon.pdf).
Χρόνος επιστροφής στην εργασία:
 Ο εργαζόμενος με θετικό μοριακό τεστ μπορεί να επιστρέψει στην εργασία του μετά
την παρέλευση τουλάχιστον 10ημέρου από την έναρξη των συμπτωμάτων ΚΑΙ την
πάροδο 24 ωρών από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη
αντιπυρετικών) και ύφεση των συμπτωμάτων του. Για την επάνοδο των
επιβεβαιωμένων περιστατικών δεν απαιτείται η διενέργεια νέου τεστ.
 Οι επαφές υψηλού κινδύνου του επιβεβαιωμένου κρούσματος θα απομακρυνθούν
από τον χώρο εργασίας τους και θα τεθούν σε καραντίνα για 14 ημέρες.
https://eody.gov.gr/odigies-gia-apomonosi-epafon-sto-spiti/
Εάν κατά τη διάρκεια της 14ήμερης καραντίνας, ασυμπτωματικό άτομο που έχει
θεωρηθεί στενή επαφή, κάνει με δική του πρωτοβουλία ή για εξατομικευμένους λόγους
εργαστηριακό τεστ, τότε:
 Εάν το μοριακό τεστ είναι θετικό: παραμένει σε κατ’ οίκον απομόνωση για 10 ημέρες
από την ημέρα διενέργειας του τεστ (εφόσον παραμένει ασυμπτωματικό).
 Εάν το μοριακό τεστ είναι αρνητικό: παραμένει σε καραντίνα έως την ολοκλήρωση
του 14ημέρου.
Όσον αφορά στις επαφές χαμηλού κινδύνου αυτές συνεχίζουν την εργασία τους με
οδηγίες για αυτοπαρακολούθηση της υγείας τους για 14 ημέρες.
https://eody.gov.gr/odigies-gia-apomonosi-epafon-sto-spiti/
Αν το μοριακό τεστ γα SARS-CoV-2 είναι αρνητικό:
 Ο εργαζόμενος μπορεί να επιστέψει στην εργασία του μετά την πάροδο τουλάχιστον
24 ωρών από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών) και
την ύφεση των συμπτωμάτων του.
12
6.5 Διαχείριση δύο Επιβεβαιωμένων Περιστατικών που διαγνώστηκαν σε Διάστημα
14 Ημερών
Εφαρμόζονται οι οδηγίες όπως σε αντιμετώπιση μεμονωμένου κρούσματος
ΚΑΙ
Ο Συντονιστής Διαχείρισης COVID-19 επικοινωνεί με τον ΕΟΔΥ (τηλ. 1135) για
συνδρομή στην επιδημιολογική διερεύνηση και εκτίμηση κινδύνου, εάν αυτή χρειαστεί, και με
την Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, ως φορέα υπεύθυνο για την ιχνηλάτηση των
επαφών των επιβεβαιωμένων κρουσμάτων COVID-19 σχετικά με την τυχόν αναστολή της
λειτουργίας τμήματος ή τμημάτων του Δήμου.
Εάν δεν υπάρχει επιδημιολογική συσχέτιση:
Συνίσταται συνέχιση των καθημερινών δραστηριοτήτων με συνέπεια στη συστηματική
εφαρμογή των μέτρων προστασίας.
Εάν υπάρχει επιδημιολογική συσχέτιση (χωρίς τα δύο κρούσματα να έχουν
οικογενειακή σχέση ή στενή επαφή μεταξύ τους εκτός του Οργανισμού):
 Ενημέρωση/ευαισθητοποίηση των εργαζομένων από τον Συντονιστή Διαχείρισης COVID-19
για εγρήγορση και έγκαιρη αναγνώριση ύποπτων περιστατικών.
 Ενίσχυση μέτρων στο εργασιακό περιβάλλον:
o τήρηση αποστάσεων
o υγιεινή χεριών
o αναπνευστική υγιεινή
o καθαριότητα περιβάλλοντος
 Εκτίμηση κινδύνου και σύσταση για εργαστηριακό έλεγχο των στενών επαφών στο Δήμο.
 Ανάλογα με τα αποτελέσματα της επιδημιολογικής διερεύνησης και την εκτίμηση
κινδύνου, θα αποφασιστεί το εύρος της εφαρμογής εργαστηριακού ελέγχου και
των μέτρων αναστολής λειτουργίας.
6.6 Συρροή Κρουσμάτων
Όταν υπάρχουν τρία (3) ή περισσότερα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα
(συμπτωματικά ή ασυμπτωματικά), σε διάστημα 14 ημερών, ενημερώνεται ο ΕΟΔΥ
προκειμένου να προβεί σε εκτίμηση κινδύνου σε συνεργασία με την Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας
και Κοινωνικής Μέριμνας της οικείας Περιφερειακής Ενότητας και την Γενική Γραμματεία
Πολιτικής Προστασίας ως φορέα ιχνηλάτησης επαφών.
13
Η απόφαση για την προσωρινή αναστολή λειτουργίας του Δήμου εκδίδεται από τον οικείο
Υπουργό ή τους επικεφαλής των αντίστοιχων υπηρεσιών του Δημοσίου μετά από γνώμη του
Διευθυντή Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της οικείας Περιφερειακής Ενότητας, κατ’
εφαρμογή του εκάστοτε ισχύοντος Πρωτοκόλλου Διαχείρισης Κρούσματος.
Αποφάσεις για την αναστολή λειτουργίας του συνόλου των οργανωτικών μονάδων των
δημοσίων υπηρεσιών, σε επίπεδο δημοτικής ή περιφερειακής ενότητας ή της Επικράτειας
λαμβάνονται κατόπιν απόφασης των Υπουργών Προστασίας του Πολίτη, Υγείας, Εσωτερικών
και των κατά περίπτωση συναρμόδιων Υπουργών μετά από γνώμη της Εθνικής Επιτροπής
προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID-19.
7. Πρόσβαση των πολιτών στα γραφεία του Δήμου και σε Αίθουσες Πολλαπλών
Χρήσεων
Η εξυπηρέτηση των πολιτών θα γίνεται κατόπιν τηλεφωνικών ραντεβού (εάν δεν καθίσταται
δυνατό να εξυπηρετηθούν τηλεφωνικά ή μέσω mail). Τα τηλέφωνα και τα mail των Υπηρεσιών
του Δήμου αναγράφονται στον πίνακα που επισυνάπτεται.
Η πρόσβαση των πολιτών στα γραφεία του Δήμου γίνεται σύμφωνα με όσα προβλέπονται από
την νομοθεσία ως ισχύει (ελάχιστη απόσταση ασφαλείας, ελάχιστος αριθμός πολιτών ανά
τετραγωνικό μέτρο, ωράριο προσέλευσης, χρήση μάσκας κλπ). Αρμόδιοι για την τήρηση και την
εφαρμογή των μέτρων είναι οι Προϊστάμενοι των χώρων.
Ως προς της Αίθουσες Πολλαπλών Χρήσεων η πρόσβαση των πολιτών πρέπει να γίνεται επίσης
σύμφωνα με όσα προβλέπονται από την νομοθεσία ως ισχύει (ελάχιστη απόσταση ασφαλείας,
ελάχιστος αριθμός πολιτών ανά τετραγωνικό μέτρο, ωράριο προσέλευσης, χρήση μάσκας κλπ).
Αρμόδιοι για την τήρηση και την εφαρμογή των μέτρων είναι οι διοργανωτές των εκδηλώσεων.
Οι Προϊστάμενοι των χώρων οφείλουν να επιβλέπουν τους διοργανωτές.
8. Κρίσιμες Υποδομές
Ως κρίσιμες υποδομές ορίζονται τα: Κεντρικό Δημαρχείο, ΚΕΠ κλπ.
 Στους άνω χώρους επιτρέπεται η είσοδος μόνο του προσωπικού και πολιτών που έχουν
υποχρεωτική φυσική παρουσία για επίλυση υποθέσεων τους.
 Περαιτέρω λαμβάνονται τα παρακάτω μέτρα:
 Οι εργαζόμενοι άλλων οργανωτικών μονάδων που εισέρχονται για εργασία πρέπει να
χρησιμοποιούν τα κατάλληλα μέτρα προστασίας, όπως μάσκες, γάντια κλπ.
 Πραγματοποιούνται καθαρισμοί με διάλυμα χλωρίνης σε γραφεία και δάπεδα.
14
 Σε κάθε κτίριο του Δήμου δημιουργείται λίστα, στην οποία υπογράφουν οι υπάλληλοι
καθαριότητας σε κάθε καθαρισμό που πραγματοποιούν.
 Καλός φυσικός αερισμός του χώρου.
 Τήρηση των ενδεδειγμένων αποστάσεων μεταξύ των εργαζομένων.
 Σε όλα τα γραφεία του Δήμου να δημιουργηθεί ημερολόγιο καταγραφής επισκεπτών που
παραμένουν χρονικό διάστημα άνω των 15 λεπτών με ή χωρίς χρήση μάσκας
 Στην είσοδο τουλάχιστον των κρίσιμων υποδομών του Δήμου για την καλύτερη
διαχείριση της πανδημίας και εφαρμογής των μέτρων είναι απαραίτητη η παρουσία
ατόμου που θα θερμομετρεί, θα καταγράφει και θα οργανώνει την προσέλευση των
εργαζομένων και εισερχομένων σύμφωνα με τις εκάστοτε οδηγίες.
 Δεν επιτρέπεται σε κανένα προϊστάμενο να χορηγήσει κανονική άδεια σε εργαζόμενο που
απουσίασε λόγω προβλήματος υγείας.
9. Επικαιροποίηση Σχεδίου Έκτακτης Ανάγκης COVID-19
Σε περίπτωση νέων οδηγιών από τις αρμόδιες Αρχές, το παρόν Σχέδιο τροποποιείται. Μέχρι την
τροποποίηση – έκδοσή του εφαρμόζονται οι νεότερες ανακοινώσεις – οδηγίες της Διοίκησης και
των Αρχών.
Κατά τις συνεδριάσεις της Ομάδας Διαχείρισης Κρίσεων τηρούνται πρακτικά. Οι απαραίτητες
οδηγίες συντάσσονται και κοινοποιούνται στο εμπλεκόμενο προσωπικό από τη Διεύθυνση
Διοικητικών Υπηρεσιών.
10. Κείμενα Αναφοράς
 Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου, Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις και Εγκύκλιοι σχετικές
με την αντιμετώπιση του COVID-19
 Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), «Λοίμωξη από τον νέο κορωνοϊό SARS-Cov2 (COVID-19). Πρωτόκολλο Διαχείρισης κρούσματος για τους χώρους εργασίας του
Δημόσιου Τομέα (εξαιρουμένων των Υπηρεσιών Υγείας και των Σχολείων)», 01 Οκτωβρίου
2020
Τονίζεται ότι ισχύουν όλες οι διατάξεις και η Κείμενη Νομοθεσία που αφορούν στον περιορισμό
της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19.
15
ΠΙΝΑΚΑΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ
Υπηρεσία Τηλέφωνο FAX Email
Οικονομικές – Διοικητικές 2229350120
2229350123
2229060991 [email protected]
Τεχνικές Υπηρεσίες 2229350134
έως 137
2229350158 [email protected]
Πρωτόκολλο 2229350114 2229060220 [email protected]
Δημοτολόγιο – Ληξιαρχείο 2229350112 &
113
2229060220 [email protected]
Καταστήματα 2229350109 2229350151 [email protected]
Πολιτική Προστασία 2229064764 2229062218 [email protected]
Τμήμα Καθαριότητας &
Πρασίνου
2229062832 —————– [email protected]
ΚΕΠ Ερέτριας 2229067000 2229067080 [email protected]
ΚΕΠ Αμαρύνθου 2229036275 2229037847 [email protected]
Κέντρα Κοινότητας 2229060993 2229060993 [email protected]
Ύδρευση – ΔΕΥΑΕ, Ερέτρια 2229064400 2229064401 [email protected]
Ύδρευση – ΔΕΥΑΕ, Αμάρυνθος 2229038991 2229067050 [email protected]
Ν.Π.Δ.Δ. «Δαφνηφόρος
Απόλλων»
2229060440 &
2229060605
2229060603 [email protected]
Βοήθεια στο Σπίτι 2229039118 —————– [email protected]
Σχολικές Επιτροπές 2229061741 2229061741 [email protected]

Ακολουθήστε το evima.gr στο Google News

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr