Σπύρος Γεωργίου – Προτάσεις για την φετινή τουριστική σαιζόν στην Κάρυστο
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Σπύρος Γεωργίου – Προτάσεις για την φετινή τουριστική σαιζόν στην Κάρυστο

Ακολουθούν μερικές σκέψεις για την προσέγγιση που θεωρώ πως πρέπει να έχουμε για την φετινή τουριστική σαιζόν στην Κάρυστο.

Κατ’ αρχάς απαραίτητη προϋπόθεση είναι το θέμα του Κορονοϊου να έχει λήξει η τουλάχιστον να έχει περιοριστεί σημαντικά μέχρι τα μέσα Ιουνίου. Στη περίπτωση αυτή θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι να δράσουμε γρήγορα και αποτελεσματικά σαν πόλη (ιδιώτες και δημοτική αρχή), προκειμένου να υπάρξει επανεκκίνηση των τουριστικών δραστηριοτήτων. Ο εισερχόμενος τουρισμός εκ των πραγμάτων θα είναι σημαντικά μειωμένος.

Οι μετακινήσεις με μαζικά μέσα (αεροπλάνα, πλοία) θα αποφεύγονται λόγω του αντανακλαστικού φόβου που θα υπάρχει και η επιλογή προορισμών θα γίνεται με κριτήριο την δυνατότητα απομόνωσης και αποφυγής συναθροίσεων. Αυτό σημαίνει πως η επικοινωνιακή πολιτική μας πρέπει στηριχθεί σε 4 βασικούς άξονες προσέγγισης.

1ον) Απευθυνόμαστε αποκλειστικά στην εγχώρια αγορά.

2ον) Εκμεταλλευόμαστε την οδική σύνδεση μέσω Χαλκίδας.

3ον) Χτίζουμε προϊόν που θα εστιάζει στα γεωγραφικά μας πλεονεκτήματα.

4ον) Προσαρμόζουμε τον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων μας. Ας τα δούμε πιο αναλυτικά. Στο 1ο άξονα είμαστε παντελώς απροετοίμαστοι. Η πολιτική μας τόσα χρόνια στηρίχθηκε σε παρωχημένες ενέργειες προβολής που στηρίχθηκαν σε μπροσούρες, συμμετοχή σε εκθέσεις, αδελφοποιήσεις κοκ. Δεν είχαν αποτέλεσμα προ Κορονοϊού και σαφώς δεν θα έχουν αποτέλεσμα μετά Κορονοϊού.

Η επιλογή προορισμού διακοπών και ειδικά φέτος θα γίνει αποκλειστικά μέσω διαδικτύου και θα αφορά κρατήσεις τελευταίας στιγμής. Είναι η πρώτη φορά που θα πω πως η επίσημη τουριστική σελίδα του Δήμου, δεν χρειάζεται φέτος να μεταφραστεί στα Αγγλικά. Απευθυνόμαστε αποκλειστικά σε Έλληνες. Στο 2ο άξονα επίσης είμαστε απροετοίμαστοι. Έχω πει εδώ και καιρό πως η Κάρυστος πρέπει να αξιοποιήσει την οδική σύνδεση και όχι να αναλώνει πόρους, χρόνο και δυνάμεις σε ρομαντικές απαιτήσεις ψηφοφόρων για ακτοπλοϊκή σύνδεση με την Ραφήνα. Η Κάρυστος έχει λιμάνι και είναι αυτό του Μαρμαρίου. Η καλυτέρευση του οδικού δικτύου είναι το ζητούμενο από τα τουριστικά γραφεία.

Ειδικά φέτος που θα αποφεύγονται τα ακτοπλοϊκά ταξίδια θα ήταν μια πρώτης τάξης ευκαιρία να βελτιώσουμε έστω στο ελάχιστο το δίκτυο αυτό. Διακοπές σε νησί με πρόσβαση μέσω αυτοκινήτου. Ελάχιστοι προορισμοί έχουν το πλεονέκτημα αυτό. Είναι κρίμα να μην το επικοινωνούμε. Καλά τα οράματα που αλλάζουν κάθε φορά ανάλογα με τα χαστούκια που τρώμε αλλά εδώ μιλάμε για το μέλλον του τόπου και όχι του πολιτικού. 3ος άξονας. Οι τουρίστες φέτος θέλουν απομόνωση; Απομόνωση θα τους δώσουμε.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ άλλος προορισμός στην Ελλάδα που μπορεί να απλώσει γεωγραφικά τους επισκέπτες του σε τόσο μεγάλη έκταση! 42 δαντελένιες παραλίες, δεκάδες γραφικά χωριά με δυνατότητες καφεστίασης και δεκάδες σημεία ενδιαφέροντος, αποτελούν το καλύτερο όπλο μας σε μία εποχή όπου το ζητούμενο είναι η αποφυγή συναθροίσεων. Εμείς ασφαλώς τα γνωρίζουμε. Το ζητούμενο όμως είναι τα επικοινωνήσουμε. Πρέπει η ιστοσελίδα του Δήμου να καθοδηγεί τον τουρίστα και όχι να παρουσιάζει τον προορισμό. Και μην ξεχνάμε επίσης κάτι πολύ σημαντικό που ΠΟΤΕ δεν το παρουσιάσαμε ως πλεονέκτημα.

Η ΚΑΡΥΣΤΟΣ ΕΧΕΙ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ! Μία οικογένεια, οι ευπαθείς ομάδες αλλά ειδικά φέτος που θα υπάρχει η ψυχολογική επιρροή του Κορονοϊού, η ύπαρξη νοσοκομείου αποτελεί ακόμη ένα πλεονέκτημα για τον επισκέπτη. Ο 4ος άξονας αφορά τον τρόπο λειτουργίας των καταστημάτων καφεστίασης αλλά και των ξενοδοχείων. Ο Κορονοϊος θα αλλάξει η θα μας αναγκάσει για μεγάλο χρονικό διάστημα να αλλάξουμε τον τρόπο που λειτουργούσαμε. Πρέπει να πραγματοποιηθούν σχετικά σεμινάρια πριν την έναρξη της σαιζόν, να εφαρμοστούν πρακτικές υγιεινής λειτουργίας και να εφαρμοστούν ΚΑΘΟΛΙΚΑ ΚΑΙ ΑΠΌ ΟΛΟΥΣ! Αυτό θα βοηθήσει την Δημοτική αρχή να αποκτήσει ακόμη ένα όπλο επικοινωνίας του προϊόντος μας.

Δεν νοείται π.χ. οι καφετέριες χρησιμοποιούν χύμα καλαμάκια και όχι συσκευασμένα ατομικά. Δεν νοείται οι μπουφέδες στα πρωϊνά των ξενοδοχείων να μην αντικατασταθούν από σερβιριζόμενα, κ.ο.κ. Και φυσικά όλα τα παραπάνω πρέπει να επικοινωνηθούν συλλογικά και όχι ατομικά. Πρέπει να προσαρμοστεί η σελίδα του Δήμου και να ξεκινήσουμε Google ads με την λήξη της κρίσης. Διαφορετικά θα ασχοληθούμε φέτος το καλοκαίρι αποκλειστικά με το κοινωνικό παντοπωλείο. Καλή δύναμη!

Ακολουθήστε το evima.gr στο Google News

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr