Παράκαμψη Αλιβερίου: Ο νότιος οδικός άξονας αλλάζει- «Πέφτει χρήμα» για το τμήμα Ραπταίοι- Στύρα
Ειδησεις ευβοια

Παράκαμψη Αλιβερίου: Ο νότιος οδικός άξονας αλλάζει- «Πέφτει χρήμα» για το τμήμα Ραπταίοι- Στύρα

"Aλλάζει πρόσωπο" το τοπίο των μετακινήσεων στη Νότια Εύβοια- Αίτημα αδιάλειπτης χρηματορροής για το πολύπαθο τμήμα του Νότιου Οδικού Άξονα

Εκτός της παράκαμψης Χαλκίδας – Ψαχνών και η παράκαμψη Αλιβερίου, στο τμήμα Ραπταίοι – Νέα Στύρα – Στύρα του Οδικού Άξονα Λέπουρα – Κάρυστος, καθώς και το έργο των τριών οδογεφυρών σε Φύλλα, Αφράτι, Βασιλικό αναλύθηκαν διεξοδικά στη σύσκεψη με τον Υφυπουργό Υποδομών κ. Γιώργο Καραγιάννη και την Γενική Γραμματέα Υποδομών κα Μαρία – Έλλη Γεράρδη πραγματοποίησε στο ΥΠΟΜΕΔΙ ο Βουλευτής Ευβοίας κ. Θανάσης Ζεμπίλης.

Η συζήτηση επικεντρώθηκε και στη μελέτη της παράκαμψης Αλιβερίου, όπου ο Βουλευτής Ευβοίας ζήτησε να μεταφερθεί από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, όπως ακριβώς συνέβη και με τις παρακάμψεις Αμαρύνθου και Βασιλικού, προκειμένου να υπάρχει ενιαία επιβλέπουσα αρχή και για τις τρεις παρακάμψεις και να τρέξουν γρηγορότερα οι διαδικασίες ωρίμανσης με βάση την αρχή της εγγύτητας, δεδομένου ότι οι υπηρεσίες της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας είναι εγγύτερα στο έργο σε σχέση με το ΥΠΟΜΕΔΙ.

Στη συνέχεια, ο Θανάσης Ζεμπίλης υπογράμμισε ότι αποτελεί άμεση ανάγκη να ολοκληρωθούν οι οριστικές μελέτες από την ανάδοχο ΙΝΤΕΡΚΑΤ ΑΕ και ξεκινήσουν οι εργασίες στις τρεις οδογέφυρες Φύλλων, Αφρατίου και Βασιλικού, που επλήγησαν από την πλημμύρα του Αυγούστου του 2020, και το έργο να ολοκληρωθεί το συντομότερο.

Τέλος, ο Βουλευτής Ευβοίας ζήτησε την συμβολή του κ. Καραγιάννη και της κα Γεράρδη στην εξασφάλιση της αδιάλειπτης χρηματορροής για το πολύπαθο τμήμα του Νότιου Οδικού Άξονα «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΟΔΟΥ ΡΑΠΤΑΙΟΙ – Ν. ΣΤΥΡΑ – ΣΤΥΡΑ (Χ.Θ. 9+150 ΕΩΣ Χ.Θ. 16+499,33)», το οποίο χρηματοδοτείται μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, προκειμένου το έργο να υλοποιηθεί απρόσκοπτα από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας.

Ο Υφυπουργός Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης και η Γενική Γραμματέας Υποδομών κα Μαρία – Έλλη Γεράρδη, αφενός έδωσαν εντολή η μελέτη της παράκαμψης Αλιβερίου να μεταφερθεί στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, αφετέρου διαβεβαίωσαν τον Βουλευτή Ευβοίας ότι θα προβούν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα για τα παραπάνω έργα, τα οποία όταν ολοκληρωθούν θα αλλάξουν ριζικά τις οδικές υποδομές και θα αναβαθμίσουν το οδικό δίκτυο της Εύβοιας.

Αναφορικά με τον Βόρειο Οδικό Άξονα, και κατόπιν της δημοπράτησης της μελέτης του έργου στις 21 Δεκεμβρίου 2022, ο Θανάσης Ζεμπίλης ζήτησε την επιτάχυνση της διαδικασίας και την τήρηση του χρονοδιαγράμματος των 18 μηνών που προβλέπει η σύμβαση, ώστε στη συνέχεια και μετά και την περιβαλλοντική αδειοδότηση η κατασκευή του έργου να ενταχθεί στην προγραμματική περίοδο 2021 – 2027. Ως γνωστό, η ωρίμανση του πρώτου τμήματος του βόρειου οδικού άξονα «Παράκαμψη Ψαχνών – Στροφυλιά» θα υλοποιηθεί από το ΥΠΟΜΕΔΙ, ενώ το δεύτερο τμήμα «Στροφυλιά – Ιστιαία» από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας.

Υπενθυμίζεται πως αρχικώς συζητήθηκε το θέμα της παράκαμψης Χαλκίδας – Ψαχνών, μετά την πρόσφατη ένταξή του στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020» και στον Άξονα Προτεραιότητας «Διευρωπαϊκό Οδικό Δίκτυο και Οδική Ασφάλεια (ΤΣ)».

Όπως είχε ενημερώσει από τις 28 Δεκεμβρίου 2022 ο Θανάσης Ζεμπίλης, με την ένταξη στο ΕΣΠΑ έγινε το πιο σημαντικό βήμα για την υλοποίηση του έργου, καθώς εξασφαλίστηκε η απρόσκοπτη χρηματοδότηση του.

Ο Βουλευτής Ευβοίας ζήτησε να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί, ώστε να μην χαθεί χρόνος.

Ο αρμόδιος Υφυπουργός Υποδομών κ. Καραγιάννης και η Γενική Γραμματέας Υποδομών κα Γεράρδη ανέφεραν στον κ. Ζεμπίλη ότι τις προσεχείς ημέρες προχωράει η υπογραφή της σύμβασης με την «Μυτιληναίος ΑΕ» και ότι εκτός απροόπτου την Άνοιξη θα στηθεί το εργοτάξιο για την έναρξη των εργασιών. Το σημαντικό αυτό έργο προβλέπεται ότι θα παραδοθεί σε 48 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.

Όσον αφορά την ένταξη του έργου στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα 2014 – 2020(ν+3), που λήγει στο τέλος του χρόνου, ο αρμόδιος Υφυπουργός διαβεβαίωσε τον Βουλευτή Ευβοίας ότι στη συνέχεια θα ενταχθεί στην νέα προγραμματική περίοδο 2021 – 2027, ως έργο γέφυρα.

Συνεπώς, η χρηματοδότηση και η αδιάκοπη χρηματορροή του έργου είναι εξασφαλισμένη και το αργότερο στα τέλη του 2027 η Εύβοια θα αποκτήσει ένα μεγάλο έργο που θα βελτιώσει αισθητά την οδική ασφάλεια.

Ακολουθήστε το evima.gr στο Google News

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr