«Γονατίζει» τα νοικοκυριά η ακρίβεια: Το 44% των καταναλωτών δεν κάνει αγορές για να έχει χρήματα σε περίπτωση ανάγκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

«Γονατίζει» τα νοικοκυριά η ακρίβεια: Το 44% των καταναλωτών δεν κάνει αγορές για να έχει χρήματα σε περίπτωση ανάγκης

Σοκάρουν τα αποτελέσματα νέας έρευνας του ΙΕΛΚΑ

Σαρώνει η ακρίβεια στην Ελλάδα με τους καταναλωτές να εκφράζουν μεγάλη ανησυχία για τον δύσκολο χειμώνα που όπως προβλέπεται θα έχουμε φέτος.

Νέα έρευνα που πραγματοποίησε το ΙΕΛΚΑ αποτυπώνει ακριβώς αυτό τον φόβο των καταναλωτών για τις συνεχείς ανατιμήσεις στα προϊόντα και τα χειρότερα σενάρια για τον χειμώνα που έρχεται.

Οχτώ στους δέκα καταναλωτές φαίνεται πως κυνηγούν πλέον προσφορές, ενώ δύο στους τρεις έχουν μειώσει την κατανάλωση ρεύματος, ενώ έχουν ελαττώσει και τις αγορές τροφίμων. Μάλιστα έξι στους δέκα δηλώνουν πως το τελευταίο διάστημα έχουν μειώσει αισθητά την κατανάλωση ρεύματος, ενώ ένα 44% των ερωτηθέντων αποφεύγει τις αγορές προκειμένου να έχει χρήματα σε περίπτωση ανάγκης.

Τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας του ΙΕΛΚΑ δείχνουν την ξεκάθαρη τάση των καταναλωτών για προσπάθεια εξοικονόμησης χρημάτων αφού:

  • Το 84% του κοινού δηλώνει ότι κυνηγάει περισσότερο προσφορές και εκπτώσεις (έναντι 79% στη μέτρηση του Απριλίου 2022), άλλωστε η μέση εξοικονόμηση των καταναλωτών από τις προσφορές και τις εκπτώσεις στο σουπερμάρκετ, σταθερά ξεπερνά το 13%.
  • Το 75% δηλώνει ότι επιλέγει οικονομικότερες ή φθηνότερες επιλογές προϊόντων, κάτι που αποδεικνύεται από την αύξηση των πωλήσεων των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας το πρώτο τρίμηνο του 2022, η οποία πλησιάζει το 10%.
  • Το 67% δηλώνει ότι έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου (έναντι 61% στη μέτρηση του Απριλίου).
  • Αντίστοιχη είναι και η συμπεριφορά σε σχέση με την εξοικονόμηση στην κατανάλωση του ηλεκτρικού ρεύματος. Συγκεκριμένα το 63% του κοινού δηλώνει ότι έχει μειώσει το τελευταίο διάστημα την κατανάλωση ρεύματος. Πρόκειται άλλωστε και για τη δαπάνη με τη μεγαλύτερη ανατίμηση το τελευταία διάστημα.
  • Εκτός των βασικών αγαθών, εντονότερη είναι η τάση εξοικονόμησης χρημάτων στις δευτερεύουσες αγορές, όπως είναι οι αγορές για προσωπική φροντίδα, για είδη οικιακής βελτίωσης ή για αγορές παγίων.

Συγκεκριμένα:

  • Το 83% δηλώνει ότι έχει αναβάλει αγορές για προσωπικά αντικείμενα, για ρούχα ή για είδη σπιτιού (έναντι 75% στη μέτρηση του Απριλίου). Πρόκειται για μία τάση που συμπίπτει σε μία χρονική συγκυρία κατά την οποία η αγορά ανέμενε μεγαλύτερη κίνηση λόγω και της εκπτωτικής περιόδου.
  • Το 44% αποφεύγει να κάνει αγορές προκειμένου να έχει χρήματα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Η τάση αυτή η οποία καταγράφηκε και την περίοδο της κρίσης της πανδημίας, καταγράφεται και σήμερα, αρκετά εντονότερα.

Τα παραπάνω συμπεράσματα προκύπτουν, μεταξύ άλλων, από έρευνα που πραγματοποίησε την εβδομάδα 29 Αυγούστου έως 2 Σεπτεμβρίου 2022 το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) με δείγμα 1.000 καταναλωτές.

Ακολουθήστε το evima.gr στο Google News

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr